Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg bor i en kommune som PR i dag ikke har noen smittede. Som vi vet om hvertfall. I dag våknet jeg opp med vond hals, tette bihuler og typiske forkjølelsessymtomer. Ingen big deal ville jeg tenkt til vanlig. Men, greia er at i går var jeg ledsager for en bekjent, vi var innom to ulike avdelinger på et sykehus, vi var inne på fastlegekontoret, og vi var også inne på en avdeling på et annet sykehus. Jeg har ikke reist utenfor kommunen på veldig lenge. Men med tanke på hvor jeg var i går, får jeg litt vondt i meg. Tenk om jeg faktisk ER smittet, og har vært rundt på de stedene i går, jeg kan jo ha smittet allerede syke mennesker? Vil de riste på hodet av meg hvis jeg ber om test pga forkjølelse? Jeg ble jo screenet overalt, men screening er jo bare å svare på spørsmål om du har reist noe eller har hatt symptomer. Og det har jeg jo ikke hatt. Før nå.... Anonymkode: a85ef...7ea
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Hadde ikke testet meg. Vi har hatt en runde med samme viruset - og jeg har inntrykk av at det er over alt (interessant ned tanke på alle smittevernstiltak..) mannen testet seg og negativ på corona. Det samme gjelder resten av nabolaget her jeg bor (Oslo) Anonymkode: ff2a7...6ad
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, hvis det ikke blir bedre i løpet av helga. Og hold deg unna folk fram til da. Anonymkode: c3438...eab
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Vi har nettopp lagt «dausyk» her hjemme. Kvalme, oppkast, hodepine, helt tette neser, åndenød, hoste, utslitte og ekstremt dårlige. Vi var sikre på at vi alle hadde covid. Men det var negative tester på alle mann. Influensa er i omløp, og mange er forkjølet nå. Anonymkode: 3049a...4c8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, jeg ville testet i morgen. Det går ikke influensa nå. Anonymkode: 6638a...407
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 Ja jeg ville testet! For å utelukke at det er det. Hvis du har blitt smittet av korona, har jo alle de du har vært i kontakt med muligens også blitt smittet, og da er det best å vite. Tenk om alle som ikke blir kjempesyke hadde tenkt som deg? Ville blitt veldig vanskelig å begrense smitten. Anonymkode: 9105c...ee2
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, det er viktig at du tester deg slik at sykehusene kan ta hensyn for å hindre at noen ev. sprer smitte videre. Det er jo viktig for den du ledsaget også. Ta ansvar og test deg Anonymkode: bb905...07a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 Vi tester oss for hver minste ting. Det er så enkelt at vi ikke får komme tilbake på skole eller jobb om bi har hatt en eller flere av symptomene. Alle i huset har testet seg en gang nå og blir ikke overrasket om det kommer til å skje flere ganger fremover. Glad jeg bor i en kommune med god testkapasitet og som ønsker st vi tester oss fem ganger for mye enn en for lite. Anonymkode: 45a7d...436
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, det ville jeg ha gjort Anonymkode: 9a607...e87
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #10 Skrevet 3. oktober 2020 Selvfølgelig! De ønsker at ALLE med symptomer tester seg. Nå har du symptomer, noe som i seg selv tilsier at du skal teste. I tillegg har du rett før symptomene oppsto vært i nærheten av et stort antall sårbare mennesker. Disse sårbare menneskene vil igjen fremmover være i kontakt med andre sårbare mennesker. Det siste øker behovet for testing av nettopp deg, fordi dersom du er syk vil smittesporing i ditt tilfelle være ekstra viktig, slik at smitten som eventuelt kan ha kommet inn på sykehuset kan begrenses. Ellers blir jeg forundret over tanken om at man ikke trenger å teste, fordi det ikke er kjente smittede i egen kommune. Hvis alle tenker sånn, så vil jo ikke smitte i kommunen oppdages, fordi ingen tester seg, fordi det jo "ikke finnes smitte". Så lenge man ikke massetester hele befolkningen jevnlig, så vil vi aldri kunne vite at det ikkefinnes smitte. Vi kan bare vite at det ikke finnes smittede som har testet seg. Når folk synes det er greit å ligge hjemme med egendiagnostisert "influsensa" uten å teste seg, så betyr det overhodet ingenting at det ikke er noen som har testet positivt i kommunen! Anonymkode: 07bdb...a99
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #11 Skrevet 3. oktober 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ellers blir jeg forundret over tanken om at man ikke trenger å teste, fordi det ikke er kjente smittede i egen kommune. Hvis alle tenker sånn, så vil jo ikke smitte i kommunen oppdages, fordi ingen tester seg, fordi det jo "ikke finnes smitte". Så lenge man ikke massetester hele befolkningen jevnlig, så vil vi aldri kunne vite at det ikkefinnes smitte. Vi kan bare vite at det ikke finnes smittede som har testet seg. Når folk synes det er greit å ligge hjemme med egendiagnostisert "influsensa" uten å teste seg, så betyr det overhodet ingenting at det ikke er noen som har testet positivt i kommunen! Dette tenker jeg og Anonymkode: 9a607...e87
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #12 Skrevet 3. oktober 2020 Skjønner ikke hvorfor du IKKE skulle teste... hva er problemet? Er det ikke bare å gjøre det? Anonymkode: 6d9e2...399
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #13 Skrevet 3. oktober 2020 Ta en telefon til testsenteret i kommunen og spør de. Har de ledig kapasitet så skader det ikke å ta en test, verste som skjer er at de tar en for mye. Et langt mindre ille scenario enn motsatt. Anonymkode: 49158...dd0
tante grusom master of law Skrevet 3. oktober 2020 #14 Skrevet 3. oktober 2020 Inkubasjonstiden er vel ikke så kort?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #15 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, tante grusom master of law skrev: Inkubasjonstiden er vel ikke så kort? Hun kan ha vært smittet før sykehusbesøkene og tatt med seg smitten dit. Anonymkode: 6638a...407
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #16 Skrevet 3. oktober 2020 1 time siden, tante grusom master of law skrev: Inkubasjonstiden er vel ikke så kort? 😂😂 Anonymkode: c3438...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå