Gå til innhold

Hva er verst foreldre som snuser eller foreldre som røyker sigaretter/tobakk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere er det verste? Og hvor ille er det i så fall for barna? 

Har det blitt omsorgssvikt eller er det ok? 

Anonymkode: 8d2f8...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røyking er verst fordi barna blir passive røykere, selv når foreldrene røyker ute.

Anonymkode: 9a7fa...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking, helt klart. Det går utover ungene. De utsettes for passiv røyking, flere flaue situasjoner hvis foreldrene tenner røyk ute i offentligheten sammen med dem, samtidig som det er litt stigma hvis røyklukta henger i klærne. 

Anonymkode: b1d84...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking er verst. Fordi det går utover barnas fysiske helse. Men snusing er jo heller ikke bra, spesielt i graviditeten, men senere sender det et signal til barna om at snusing er greit. Ikke noe jeg vil at mine barn skal tenke

Anonymkode: ecc75...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere er det verste? Og hvor ille er det i så fall for barna? 

Har det blitt omsorgssvikt eller er det ok? 

Anonymkode: 8d2f8...a2c

Det er verste er dømmende foreldre

Anonymkode: c53bc...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er verste er dømmende foreldre

Anonymkode: c53bc...564

Nettopp! Og derfor spør jeg her hva andre tenker om dette. Siden jeg som ts spør om dette er det da dermed sagt at det er jeg som dømmer? 

 

Anonymkode: 8d2f8...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er de som dømmer. 

Hadde noen komt og sagt at jeg er en omsorgssviker fordi jeg tar en sigarett i fred og ro på verandaen en gang i blandt (røyker ikke daglig) så hadde jeg stusset 😅  Jeg røyket ikke som gravid og ikke i ammeperioden, men i en travel hverdag med jobb og barn er det godt med en Mentol sigarett. Et glass vin er uaktuelt, da jeg er alene og vil ikke ta den sjansen om noe skulle skje så syns sigaretten er god å ha når jeg kontrollerer forbruket så lett. 

Anonymkode: 18883...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking går ut over barnas innemiljø, så det er verst.

Det er verken «omsorgssvikt» eller «OK». (Merkelig nok har vi fortsatt noen gråsoner mellom disse to ... 😆)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Røyking går ut over barnas innemiljø, så det er verst.

Det er verken «omsorgssvikt» eller «OK». (Merkelig nok har vi fortsatt noen gråsoner mellom disse to ... 😆)

Gråsoner? Dei har vi avskaffa. Enten er du perfekt, eller så er du avskilta! 

Hi:

Foreldre som røyker inne er vel verst, av logiske grunnar. Ser ikkje kvifor det er så gale at foreldre snusar utover av det går på familieøkonomien og helsa til foreldra. Det beste er sjølvsagt å la vere begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk selvsagt. Mye mulig det er omsorgssvikt der, det er jo bare tapere og idioter som røyker. De klarer neppe ta seg av barn. 

Anonymkode: a3e61...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Røyk selvsagt. Mye mulig det er omsorgssvikt der, det er jo bare tapere og idioter som røyker. De klarer neppe ta seg av barn. 

Anonymkode: a3e61...0a9

Du er en taper

Anonymkode: c53bc...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på.
De aller fleste foreldre jeg kjenner som røyker (ikke alle, men de fleste) røyker ikke når de er sammen med barna uavhengig om de er ute eller inne.
Alle jeg kjenner som snuser og har barn bryr seg ikke om barna er tilstede.
I disse tilfellene syns jeg snusing er verst siden det da normaliserer/ufarliggjør bruken av tobakk.

Dersom de som røyker gjør det med barna til stede så syns jeg det er verre enn å snuse

Anonymkode: e387c...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking er selvsagt verre enn snusbruk. 

Og ingen av delene er i nærheten av omsorgssvikt. Folk må virkelig slutte å slenge rundt seg med denslags. 

Anonymkode: 67124...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgssvikt 😂 Flaut kan det kanskje være for barna å gå rundt med foreldre som stinker. Lukter så utrolig vondt av røykere. Vet ikke om de lukter det selv, men barna må jo gjøre det? Helt grusom stank 🤭

Anonymkode: 06175...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...