Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Hypotetisk sett: du har et hus. Til typ 3 millioner. Du synes det er et ok+ nabolag og har funnet deg til rette. Hvis noen utenfra kommer og sier «jeg vil gi deg et bud for å selge» hvor mye over 3 mill (som du betalte for huset) måtte dem gå for at du skulle være interessert i å selge? Anonymkode: 98465...997
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg har et hus som jeg har betalt 4 millioner for, som jeg har pusset opp (slik jeg vil ha det) og som jeg liker beliggenhet, planløsning, utseende til, barn på skole etc. Dersom jeg skulle flyttet fra huset måtte vedkommende betalt over 6 millioner. Anonymkode: 4507f...fcc
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Her jeg bor nå - De måtte betalt dobbel av hva vi betalte. Altså de måtte betalt minst 8 mill.!! Vi bor på bygda, ikke noe pressområde, så tenker vi hadde fått bodd i fred 😅 Anonymkode: 6875f...1c3
Superdolly Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Det ville avhenge av andre ting igjen. Hvor sannsynlig er det at jeg ville få kjøpt meg et nytt hus av omtrent samme størrelse, med bra planløsning og tomt og grei avstand til jobb, barnehage og skole? Hvordan er boligmarkedet der jeg hypotetisk sett bor? Hvordan har barna det i det nåværende huset, og da tenker jeg på avstand til venner og fritidsaktiviteter? Jo mindre sjanse for at jeg ville funnet et nytt hus som passet meg, jo dyrere ville huset blitt. Jo større press i boligmarkedet, jo dyrere ville huset mitt blitt. Hadde ungene mine med stor sannsynlighet måttet bytte skole eller havnet milevis unna vennene, er det slett ikke sikkert jeg hadde solgt uansett tilbud.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hypotetisk sett: du har et hus. Til typ 3 millioner. Du synes det er et ok+ nabolag og har funnet deg til rette. Hvis noen utenfra kommer og sier «jeg vil gi deg et bud for å selge» hvor mye over 3 mill (som du betalte for huset) måtte dem gå for at du skulle være interessert i å selge? Anonymkode: 98465...997 Dobbelt så mye. Det verste jeg vet er å flytte. Anonymkode: cef1d...a1f
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 For min del ville det vært veldig, veldig mye. Jeg har fått tilbud om ca 20 millioner over det vi betalte for 12 år siden. Det er ikke nok. Anonymkode: 4ea82...c9c
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 Hvis noen kommer og banker på døra mi med det spørsmålet i kveld, så skal de få det for 2.1 (har fått takst på 2.3). Øde, blir ingen budrunde her. Værsågod! Anonymkode: 0eac0...e94
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 Hmm vi har ett så passende hus akkurat det vi ønsker oss. Så om noen ville kjøpe det så måtte de betale minst 8 mil om ikke mer. Taksten var 5.2 og det er en del år siden så verdien har naturligvis økt. Anonymkode: 48ca6...ead
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 Hadde ikke solgt om vi fikk ti millioner mer enn takst. Har funnet drømmehjemmet og har alt vi ønsker oss. Utsikt, grenser til sjøen, luft rundt oss og perfekt planløsning. Vi har pusset opp huset med livsløpstandard og blir her til vi dør😊 Anonymkode: 23891...353
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 Bor i bolig til 3 mill, hadde noen bydd 3,5 mill hadde jeg solgt nå. Men har planer om å selge om ca 5 års tid. Anonymkode: 44de3...671
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #11 Skrevet 3. oktober 2020 Ungene elsker huset som ville gått for ca. 7 mill på markedet. Hadde noen bydd 10 skulle jeg vurdert det. Uten hensyn til ungene hadde jeg latt det gå for 8. Anonymkode: adeff...54e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #12 Skrevet 3. oktober 2020 Hmm, jeg vet sannelig ikke. Skulle hatt et bud ganske godt over takst for at det ble interessant. Mye av grunnen er at det er vanskelig å finne tilsvarende bra bolig, her har vi god plass, stor usjenert tomt, utsikt til sjøen og kort avstand til skole og sentrum. Måtte minst vært 3-4 mill over takst. Anonymkode: 62a61...494
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #13 Skrevet 3. oktober 2020 Nok til at jeg fikk betalt ned restlånet og kjøpt meg ny bolig med samme eller høyere standard. Anonymkode: 6fd33...62c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #14 Skrevet 3. oktober 2020 Rundt ti mill, fordi det er prisen vi måtte ha betalt for den typen tomt og bolig jeg ville hatt for å flytte herfra. Vi har takst på 7 mill på vår nåværende bolig. Anonymkode: 9f2b6...705
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #15 Skrevet 3. oktober 2020 Vi bor semi-landlig til, men i en by. Her har vi stor tomt og en liten byskog rett ved. Huset er verdt 4 mill +. Personlig kunne jeg ha flyttet for 6 mill slik at jeg kunne flytte til det området jeg kunne tenkt meg å bo i samme skolekrets. Ungene ville nok ikke likt det. De har kun bodd her. Dessuten har vi katter som definitivt liker seg i skogen. Sånn sett blir vi boende her til ungene har etablert seg og vi flyttet i leilighet. Anonymkode: 019a2...faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå