Gå til innhold

Jeg er fremdeles forferdelig FEIT!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang i tiden veide jeg 105 kg, nå veier jeg 65 kg, 168 cm høy.
Har hatt stabil vekt i snart 3 år.
Trener 3 ganger i uken.
Har sett på meg selv som normal, men trent, og så tar noen et bilde av meg..

Og jeg seg nå at jeg fremdeles et ekstremt FEIT!!!
Sitter og griner, hadde trodd jeg hadde vært så flink, og det eneste jeg har hatt er skylapper.
Det eneste jeg ønsker er å ikke være tjukk, ønsker ikke å være tynn, bare se normal ut.
Er så skuffet over meg selv :(

tjukk.jpg

Anonymkode: 69fa2...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger lege. IKKE for å gå mer ned i vekt, men for å korrigere den forvrengingen du ser din egen kropp med. Du er normalvektig og ikke det minste feit, men hodet ditt ser noe annet.

Anonymkode: 3723d...7af

Skrevet

Du veier 65 kg og er 168 høy, du er IKKE ekstremt feit! Du ser heller ikke feit ut på bildet du la ut. Skjerp deg! Du har en bmi på 23, du er normalvektig. Du er fin slik du er❤️

Anonymkode: eae1e...d1d

Skrevet

Du er ikke i nærheten av å være feit en gang :)

Du er normalvektig og har gjort en kjempejobb med kroppen din som du skal være stolt av! :)

Du har jo en fin og normal kropp!

Bildet du viser til er tatt i en litt uheldig vinkel, men ikke noe problem med å se at det ikke er noe galt med kroppen din.

Hvis jeg skulle gi deg et tips, så er det å skaffe deg en bedre bh. Får du en bh som passer deg enda bedre og som løfter brystene dine litt høyere opp, så vil det gi et annet inntrykk, og jeg tror det vil gjøre mye for hvordan du ser på deg selv. For du har jo fine bryst som står til kroppen din også, så der er det bare å bruke dem for alt det er verdt ;) Jeg tror jeg har noenlunde like bryst som deg. Hvis jeg bruker feil bh'er så blir de hengende for langt ned, og det ser litt "satt" ut, og i profil blir det heller ikke særlig heldig. Jeg kan føle meg stor når jeg bruker feil bh, og jeg kan bli i dårlig humør av det, for holdningen min ser dårligere ut også. Du har en god holdning, men det å få en bedre bh tror jeg vil gjøre deg mer fornøyd. Med riktig bh så vil du med den størrelsen på brystene også se veldig fin ut i noe med en v-hals. Tror det vil fremheve kroppen din positivt - for den er fin :)

Anonymkode: ad3da...a19

Skrevet

Du er ikke feit. Du er flott! 

Problemet sitter mellom øra, ikke på bryst eller mage. Ellers gode råd i innlegget over her. 

Anonymkode: f88b8...093

Skrevet

Nei, du er ikke feit. Du skal ikke være skuffet over deg selv, den jobben du har gjort med å gå ned i vekt er helt fantastisk. Som godt overvektig så vet jeg hvor vanskelig det er å gå ned i vekt, så må bare si at du er helt rå som har gått ned 40 kilo og klart å holde vekten. Du er superinspirerende. Du er nå normalvektig, du er overhodet ikke feit, du må bare få med hodet ditt i den utrolige jobben du har gjort, men det er ikke alltid så lett.
Og rådet fra anonym a19 om en annen bh tror jeg vil få deg til å føle deg utrolig mye bedre.

Anonymkode: 85b22...84b

Skrevet

Absolutt ikke feit! Og klapp deg selv på skuldra! For en fantastisk jobb du har gjort :) men er enig med hun over her, en støttende og god bh gjør underverker for både holdning og figuren :)

Skrevet

Steng denne tråden. Du er SYK, ikke feit. 

Anonymkode: 5654e...352

Skrevet

Du er syk, og ikke feit. Rapporterer tråden. Søk legehjelp.

Anonymkode: 40d30...e09

Skrevet

Så heldig du er dersom dette er ditt største problem. Flytt fokus til det som betyr noe i livet feks barn, god helse (ikke antall kilo) osv

Anonymkode: 2e339...ee9

Skrevet

Jeg er 169 og 64 kg og er slank, jeg skjønner ikke hvordan du kan være feit. Har vært der selv, tok tid før jeg skjønte hvordan jeg så ut etter vektnedgang. Gå i butikken og prøv nye klær, ta bilder med andre folk, lettere å se hvordan man faktisk ser ut.

Anonymkode: 19fd5...42b

Skrevet

Jeg dater en fyr som slanker seg og det er ekstremt hvor forvrengt bilde man får av seg selv. Så opphengt, i kropp og mat. Det er slitsomt!! Ikke for det, jeg har selv veid 145 kilo. Nå veier jeg 78 (er 180), er slankeoperert og har tatt bukplastikk, men syns fortsatt jeg er feit. Jeg bare gnåler ikke om det.

Jeg forstår hva du mener, men må bare si at du kun er tjukk i huet om du syns du er feit nå!

Anonymkode: 3fd3c...c1a

Skrevet

Nei, du er ikke feit. Du er ikke mager heller, men du er normalvektig, og du sier jo at det var målet ditt?

Jeg synes du ser ut som en helt normal kvinne jeg, men akkurat på det bildet har du en veldig lite flatterende bh og halslinning, og det taler jo ikke til din fordel.

Sett på deg en god bh og en mer flatterende topp/genser, ta av deg den store vinterjakken og ta et nytt bilde, så ser du at du ser helt normal ut.

Anonymkode: d1c0e...8ce

Skrevet

Du har store bryster og bruker en dårlig bh. Det kan skape et inntrykk av at man ser større ut enn man er. Skaff deg en bedre bh. Feit er du ikke. 

Anonymkode: 92a0b...607

Skrevet

Jeg er feit!!😉...  164 cm og 113 kg. Jeg har gått ned 15 kg til nå og er på vei ned. 

Som andre sier; få hjelp til å finne en bedre bh  feks på change, se om du finner en topp med mer åpen hals, og er tettsittende. Finn deg en penere jakke,kanskje med innsving 😊

Anonymkode: a8891...c4d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er feit!!😉...  164 cm og 113 kg. Jeg har gått ned 15 kg til nå og er på vei ned. 

Som andre sier; få hjelp til å finne en bedre bh  feks på change, se om du finner en topp med mer åpen hals, og er tettsittende. Finn deg en penere jakke,kanskje med innsving 😊 

Og hvis du kan, tren styrke/vekter for å stramme opp kroppen.

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skrevet

Hm, jeg er 168 og veier 68 kg. Det gir meg en BMI på 24, altså akkurat innenfor normalvekt (BMI på 25 er lett overvektig).

Men jeg ser på meg selv som overvektig, jeg har valker på ryggen og mye mage. Lårene er ganske store. Ansiktet mitt har også endret seg fra den gangen jeg veide 60-62 (flr graviditet).

Magefettet er jo det mest farlige og det meste av mine ekstra kilo legger seg rundt magen.

Vanskelig å finne klær, M blir for lite, mens L har alt for lange ermer o.l. Mine 168 i høyde passer nemlig ikke med L klær.

Jeg skjønner jo selvfølgelig at sammenlignet med de som må bruke XL og oppover i klær så har jeg lite å klage på. Men magen jeg har er faktisk også usunn.

Anonymkode: 9559e...cae

Skrevet

Hi 

Hyggelig at du kaller deg og meg for feite. 

Anonymkode: 475b8...2f8

Skrevet

Takk alle sammen.
Fult mulig jeg bare har hatt et alt for stort fokus på kroppen min de siste årene at jeg bare klarer å se hva som er "galt".
Det jeg ser på meg selv er store lår og mage.
Jeg går ikke rundt og klassifiserer andre som tjukke.

Det med BH er et godt poeng, de jeg har er kjøpt i ordentlig undertøybutikk, men det er flere år gamle og klare for utskiftning, er også litt store. Tror jeg tar en tur og titter senere i dag når jeg likevel må inn til byen

HI

Anonymkode: 69fa2...33b

• Admin låste denne emne
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Tråden er også ryddet for personangrep og svar til dette.

Med vennlig hilsen Admin

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...