Gå til innhold

Tester absolutt alle som er forkjølet seg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både voksne og barn? Uansett?

Anonymkode: 25a28...664

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de tester bare om du har vært syk i 3-4 dager.

De tester ikke barn som har blitt litt neseforkjølet (snørr er ikke et tegn på korona), de tester først om du ikke har blitt bedre etter 3-4 dager eller om du har vært i nærkontakt med noen som har fått positiv test.

Anonymkode: 356bc...2c4

Skrevet

Sikkert ikke, men jeg må hvis jeg blir forkjølet pga. yrket mitt.

Anonymkode: 41777...205

Skrevet

Her testes alle som ønsker å teste seg. Vi bestiller på nett og må ikke oppgi noen grunn. Nå krever både ungdomskolen, videregående og stedet jeg jobber en negativ test før vi får lov å komme tilbake så det er nok rimelig strengt her i kommunen heldigvis. Jeg jobber i privat sektor, og utifra hva jeg hører andre si så er det velidg mange bedrifter som har like regler som oss nå. 

Jeg og ene barnet testa oss forrige uke, andre datter uka før der. En jeg jobber med gikk hjem fra jobb igår for å ta test, hun var tilbake idag siden hun fikk negativt svar igår. Hun følte at kroppen ikke spilte på lag og det at hun var i tvil gjorde nok at hun ikke følte seg bra siden hun er i risikogruppa. Som hun sa, ved negativt svar så kom plutselig formen tilbake også. Så psyken spiller litt inn her også virker det som. 

Anonymkode: 65b05...4ca

Skrevet

Her hvor jeg bor har det ikke vært påvist korona i flere måneder, så jeg tester meg ikke selv om jeg er forkjølet. 

Anonymkode: 57fc4...c65

Skrevet

Mine barn har blitt testet første dag med sår hals. Selv har jeg ikke vært syk.

Anonymkode: f67e6...5bd

Skrevet

Nei. Sønnen min hadde 40 i feber og var veldig forkjølet men de ville ikke teste han før hadde vært syk i 4 dager. Etter 3 dager var han frisk så han ble ikke testet. Jeg var også veldig forkjølet å de ville ikke teste meg eller om det over innen 3-4 dager.

Anonymkode: 85f63...bec

Skrevet

Bare de som er forskjølet. 

Anonymkode: d2c1d...eb2

Skrevet

Nei. Jeg var forkjølet i nesten 2 uker og var så dårlig at jeg ikke kom meg til teststedet for å ta test. Da jeg var blitt bedre, så mente fastlegen at det var for sent å teste

Anonymkode: 23d92...b72

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de tester bare om du har vært syk i 3-4 dager.

De tester ikke barn som har blitt litt neseforkjølet (snørr er ikke et tegn på korona), de tester først om du ikke har blitt bedre etter 3-4 dager eller om du har vært i nærkontakt med noen som har fått positiv test.

Anonymkode: 356bc...2c4

Her kan du bestille test ved forkjølelse. Trenger ikke å vente 3-4 dager. 

Anonymkode: b9bde...8d6

Skrevet

Alle som vil med symptomer får testet seg her. Tydeligvis ulik praksis rundt omkring.

Anonymkode: 2f5db...6f4

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg var forkjølet i nesten 2 uker og var så dårlig at jeg ikke kom meg til teststedet for å ta test. Da jeg var blitt bedre, så mente fastlegen at det var for sent å teste

Anonymkode: 23d92...b72

Tror du kan bestille hjemtesting også, dersom du er i dårlig form. 

Anonymkode: b9bde...8d6

Skrevet

Jeg har kraftig allergi mot alt, astma og atopisk dermatitt, så jeg er jo kronisk forskjøla. Og tester meg ikke. Men nå jobber jeg ikke. Og jeg hadde testet meg hvis jeg ble mer syk enn jeg er vant til. 

Min datter jobber et sted hvor hun er i kontakt med mange mennesker, så hun har testet seg 2 ganger. 

Anonymkode: 0985d...efc

Skrevet

Her blir alle testa. Jeg jobber på sykehus og har jeg antydning til vondt i halsen bærer det rett til test. Testa sønnen min og når han hadde halsvondt, hodepine og vondt i magen

Anonymkode: a42a6...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...