Gå til innhold

Dere med 50/50 fordeling på barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når i uka bytter dere dag? Og hva synes dere er fordelen med det?

Anonymkode: e960a...6fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Onsdag. 

Fordelen er at man slipper en hel uke med hverdager på rad, men får det oppdelt med helgen midt i perioden.

Ulempen er at de fleste andre bytter søndag/mandag.

Anonymkode: 36ba3...2ac

Skrevet

Fredag. Synes det fint å starte med helg. 

Anonymkode: 5366f...f24

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Onsdag. 

Fordelen er at man slipper en hel uke med hverdager på rad, men får det oppdelt med helgen midt i perioden.

Ulempen er at de fleste andre bytter søndag/mandag.

Ok. Trodde de fleste byttet torsdag faktisk.

Skrevet

Bytte søndag kveld. Eneste fornuftige, da er ukene fredelige.

Anonymkode: 52eeb...7b7

Skrevet

Bytter fredager. I utgangspunktet fordi det passet turnusteknisk, men det er også flott å starte med helg.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bytte søndag kveld. Eneste fornuftige, da er ukene fredelige.

Anonymkode: 52eeb...7b7

Hvorfor er det det eneste fornuftige? 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Trodde de fleste byttet torsdag faktisk.

Det er sikkert forskjellig fra sted til sted, men rundt her bytter de fleste søndag eller mandag i hvert fall.

Skrevet

Mandag 

Da blir helgen rolig og vi får hele uker 👍

Skrevet

Vi bytter nå mandager. Byttet fredager de første 4-5 årene da vi syns det var så Koselig å starte med helg. Så ble det mer og mer «kan vi gjøre...?» i løpet av uken og vi kunne aldri si at det kan vi gjøre til Helgen. For den var allerede brukt opp. Enten planla vi helgen før barna kom på fredager eller vi hadde ingen planer. Men spontane ting barna ønsket å gjøre som de kom På i uka måtte da gjøres helgen deretter igjen.  
nå syns jeg det er helt nydelig at de kommer etter skolen mandag. Da har vi dagene og kan finne ut sammen hva vi ønsker å gjøre i helgen. 

angående bytting på søndager så pratet jeg med en dame via jobb som hadde to voksne barn som hadde vokst opp med 50-50. Hun har nå mindre tvillinger med en annen mann som også er 50-50 Med den andre pappaen. Hun fortalte at den voksne sønnen hadde sagt etter at han hadde flyktet ut at han endelig fikk søndagen tilbake da han flyttet hjemmefra. Han hadde hatet å bryte opp søndagen med evt pakking og flytting. Mistet hele roen og ble en dårlig avslutning på helgen. 
hun fortalte meg derfor at hun ikke ville gjøre den feilen igjen og tvillingene bytter på mandager etter skolen. 

Anonymkode: fba82...f82

Skrevet
On 9/30/2020 at 5:40 PM, Anonym bruker said:

Når i uka bytter dere dag? Og hva synes dere er fordelen med det?

Mandag til mandag

Anonymkode: ebe26...48f

Skrevet

Det som passer dere best. Finn en dag der dere ikke må stresse mellom levering, henting, frem og tilbake for ungene bruker ofte litt tid på å finne og huske alt de skal ha med seg. Om noen av dere ofte er borte i helger som feks hytta så kan det vær greit å ikke ha bytte fredag eller søndag, for da må det hastes og blir en forsinka blir det mye sure miner. 

Min tidligere samboer prøvde seg mye frem ogtilbake med dager der de bytta. De endte til slutt påmandags kveld, rett før leggetid. Ungene hadde aktiviteter hver dag og noen ganger begge to til ulike tider, så med to foreldre som jobbet turnus ble det mye styr. Så etter aktivitetene mandag passet best. Da hentet den som ungene skulle til ungen på aktiviteten og hentet siste ungen og alt som skulle vær med. Det er enklere når ungene er små, når de blir litt større så er det mye super viktig (eller veldig uviktig som blir en megakrise om blir glemt) som må passes på at blir med. 

Anonymkode: 19de3...d84

Skrevet

Mandag. Da får vi hele uken, og avslutter med en hel helg uten å måtte stresse på søndag. 

Anonymkode: 5c478...d40

Skrevet

Vi er visst de rare her - jeg har ungene mandag og tirsdag, far har dem onsdag og torsdag. Den som skal ha helga har også fredag. Det høres klønete ut for andre, vil jeg tro. Men for oss er det dette som funker (min jobb, hans jobb, ungenes fritidsaktiviteter, reisevei mellom to hjem osv, alt dette spiller inn.) 

Anonymkode: cdb46...6b6

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er visst de rare her - jeg har ungene mandag og tirsdag, far har dem onsdag og torsdag. Den som skal ha helga har også fredag. Det høres klønete ut for andre, vil jeg tro. Men for oss er det dette som funker (min jobb, hans jobb, ungenes fritidsaktiviteter, reisevei mellom to hjem osv, alt dette spiller inn.) 

Sånn gjorde noen i familien min også. Det funka bra i et års tid Så sa barnet selv at det ville være én uke hos hver. Begrunnelse: barnet ble lei seg hver gang det tok farvel med en forelder. Det var bedre å bli lei seg én gang i uka, enn 3. Barnet var da 7 år. 

Anonymkode: 42680...a8a

Skrevet

Mandag. De går til den andre forelderen etter skolen.
Da får barna helg uten oppbrudd og vi kan planlegge aktivitet for helgen sammen i løpet av uka. 

De har idet de trenger hos begge foreldrene så det er ikke noe de må pakke. Men skulle det være noe utenom det vanlige de trenger så bringer/henter  jeg det til dem etter jobb på mandagen. 

Anonymkode: 49399...978

Skrevet
På 30.9.2020 den 23.56, Anonym bruker skrev:

Vi bytter nå mandager. Byttet fredager de første 4-5 årene da vi syns det var så Koselig å starte med helg. Så ble det mer og mer «kan vi gjøre...?» i løpet av uken og vi kunne aldri si at det kan vi gjøre til Helgen. For den var allerede brukt opp. Enten planla vi helgen før barna kom på fredager eller vi hadde ingen planer. Men spontane ting barna ønsket å gjøre som de kom På i uka måtte da gjøres helgen deretter igjen.  
nå syns jeg det er helt nydelig at de kommer etter skolen mandag. Da har vi dagene og kan finne ut sammen hva vi ønsker å gjøre i helgen. 

angående bytting på søndager så pratet jeg med en dame via jobb som hadde to voksne barn som hadde vokst opp med 50-50. Hun har nå mindre tvillinger med en annen mann som også er 50-50 Med den andre pappaen. Hun fortalte at den voksne sønnen hadde sagt etter at han hadde flyktet ut at han endelig fikk søndagen tilbake da han flyttet hjemmefra. Han hadde hatet å bryte opp søndagen med evt pakking og flytting. Mistet hele roen og ble en dårlig avslutning på helgen. 
hun fortalte meg derfor at hun ikke ville gjøre den feilen igjen og tvillingene bytter på mandager etter skolen. 

Anonymkode: fba82...f82

Det sa datteren til en kompis også, hele søndagen ble "ødelagt" av at hun visste hun skulle bytte hjem den dagen. Hun fikk ikke roen liksom.

Anonymkode: 8aaf2...9cf

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn gjorde noen i familien min også. Det funka bra i et års tid Så sa barnet selv at det ville være én uke hos hver. Begrunnelse: barnet ble lei seg hver gang det tok farvel med en forelder. Det var bedre å bli lei seg én gang i uka, enn 3. Barnet var da 7 år. 

Anonymkode: 42680...a8a

Mine er tenåringer så de gråter ikke så mye mer.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mandag. De går til den andre forelderen etter skolen.
Da får barna helg uten oppbrudd og vi kan planlegge aktivitet for helgen sammen i løpet av uka. 

De har idet de trenger hos begge foreldrene så det er ikke noe de må pakke. Men skulle det være noe utenom det vanlige de trenger så bringer/henter  jeg det til dem etter jobb på mandagen. 

Regner ikke med de har dobbelt opp av telefoner, ipader, ladere, chromebook til skolen etc.? Har man litt større barn så er det mye de må huske på å få med seg..

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner ikke med de har dobbelt opp av telefoner, ipader, ladere, chromebook til skolen etc.? Har man litt større barn så er det mye de må huske på å få med seg..

Eneste her som er personlig og som blir med mellom hjemmene er mobil og læringsbrettet som brukes på skolen. iPad, Nintendo, sykkel, ladere osv har de dobbelt av. 

Anonymkode: a69e6...051

Skrevet

Vi bor nær hverandre, så han går bare til den andre forelderen etter skolen på mandager, så stikker den han har vært hos over med tingene hans. Foreløpig er det vi som pakker for ham, så han slipper å bruke tid på det på søndagene.

Å bytte midt i uka hadde sikkert fungert like bra for oss, men det er veldig praktisk at vennene hans vet hvor de skal ringe på fordi han alltid er hos mor i partallsuker og far i oddetallsuker. (Eller foreldrene vet det da.)

Anonymkode: 2c12b...a19

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Siden de er to har de en chromebooklader hos hver av oss. Tlf ligger avslått i sekken. De er 10 og 12 så tenker de går inn under kategorien «litt større barn» en mobillader koster ikke allverden så de har de dobbelt opp av ja 

Skrevet

Takk for mange gode innspill 😊

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De av oss som velger å ha to fullverdige hjem har to av det aller meste jo. Ting til skolen ligger stort sett i sekken da, og mobil har de kun en av men den husker de, for å du det sånn. 

Ipader, spillkonsoller og andre elektroniske ting har de i hvert hjem. Det eneste de drar med seg på byttedag et skolesekken og mobilen. De bytter direkte etter skolen og har da med seg det de skal ha med. Går til skolen fra den ene og hjem til den andre. 

Anonymkode: 557c3...378

Skrevet

Faren bor rett her i nærheten så han kommer innom å henter tingene til barna. Vi bytter torsdag nå pga treningstider til barna. Byttet onsdag før

Anonymkode: 55ca0...3e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...