TøffiTrynet☠ Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Har kjøpt reinskav i dag, og skal lage det til helga. Nå lurer jeg på om DU har en skikkelig god oppskrift? (Ja, vet jeg kan Google, men de oppskriftene er litt kjedelige? 😉) Jeg vil gjerne vite hva du putter oppi i tillegg til kjøttet, hva du krydrer meg, om du bruker fløte, rømme eller noe annet? Kanskje har du fått en oppskrift av tante Ågot som er skikkelig god? Tell me, please? 😋
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Dytter ! 🤗 Håper du får svar.😊 Anonymkode: e4539...f9f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Krydrer med salt og pepper. Koker i kraften, har i fløte og brunost på slutten. Serverer med stekt sopp, tyttebærsyltetøy og hjemmelaget potetstappe. Nå fikk jeg jammen lyst på finnbiff!😊 Anonymkode: e3881...afc
TøffiTrynet☠ Skrevet 30. september 2020 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Krydrer med salt og pepper. Koker i kraften, har i fløte og brunost på slutten. Serverer med stekt sopp, tyttebærsyltetøy og hjemmelaget potetstappe. Nå fikk jeg jammen lyst på finnbiff!😊 Anonymkode: e3881...afc Hva med enebær? Er ikke det godt oppi? Synes jeg minnes det fra heimkunnskapen. 😊
Superdolly Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 4 minutter siden, TøffiTrynet☠ skrev: Hva med enebær? Er ikke det godt oppi? Synes jeg minnes det fra heimkunnskapen. 😊 Ikke meg du spør, men jeg synes einebær til rein blir litt mye. Det er godt til elg, men jeg dropper det til rein. Men det er smak og behag. Jeg gjør omtrent som anonym du spør: krydrer med salt og pepper, steker kjøttet og koker det i kraft. Steker sopp og har det oppi helt på slutten, sammen med fløte. En liten bit brunost er godt oppi.
Himmel og hav Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Salt, pepper, tre-fire einebær, gjerne litt krekling om jeg har det i fryseren, sopp (helst kantareller), løk, rømme og brunost. Kan vel ikke kalle det en oppskrift, for veien blir alltid litt til mens jeg går. Tyttebær er godt oppi. Har hatt i multesyltetøy en gang jeg ikke hadde brunost, og det hender jeg har i en skvalp soyasaus om det ikke er nok umpf i kjøttsmaken. Jeg bør antagelig aldri skrive kokebok
tante grusom master of law Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Jeg bruker oppskriften på trines matblogg som heter trines mektige finnbiff. Den får jeg masse skryt for. Er einebær i den blant annet. Og brunost.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 Jeg pleier bruke creme fresh, synes det er bedre enn rømme, også må jeg ha noen sprøstekte baconterninger i. Skal jeg lage til hele familien lager jeg en gryte med finnbiff og en gryte med potetstappe, men når jeg lager litt mindre (f.eks bare til meg og mannen) har jeg småpoteter i gryta, omtrent som dette: https://www.godt.no/oppskrift/1238/klassisk-finnbiff Anonymkode: 82c52...e17
TøffiTrynet☠ Skrevet 30. september 2020 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2020 Dere er gulle gode altså! Takk! ❤️ Da blir det finnbiff når eldstemann kommer hjem på høstferie til helga. 🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå