Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Han har bestandig gjort det som passer ham selv der og da. Da han fikk barn ville han ikke betale bidrag. Han har leid bolig billig fra arbeidsgiver, jobbet redusert og brukt pengene på reising like fort som han har tjent dem. Bryr seg ikke om lover og regler med mindre ha tror han kan bli tatt. Sjarmerende overfor nye mennesker, men jar aldri "tid" til å gjøre noe for andre. Nå har han førtidspensjonert seg og har blitt veldig overasket over at han ikke får fortsette å bo i leiligheten til redusert pris og st han må fikse ting han har endret uten eiers samtykke (han har blandt annet revet en vegg) før han flytter ut. Det er veldig urimig etter hans mening selv om det står tydelig i leiekontrakten. Vi har en ekstra leilighet som vi leier ut. Den må han nå få bruke. Mannen klarte ikke si nei. Han er jo glad i broren, men jeg irriterer meg over at det er vi som må betale oppussingen og at han ikke kan betale mer enn halvparten av det vi har fått til nå, da har han jo ikke råd til å fortsette å reise. Blæh! Hadde han nå faktisk gjort loe for forbedre egen situasjon hadde det vært hyggeligere å hjelpe til, men han tar alt som en selvfølge og fotventer bestandog at andre skal ordne alt for ham. Grrr! Godt å få det ut. Anonymkode: 28239...ee7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Det hadde jeg aldri gått med på! Dersom det er ditt hus også, så taper du penger hver måned for at ha skal få bo der billig. Anonymkode: de3e3...244
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Sånn går det når dere er to sveklinger. Anonymkode: 9b0ca...4cd
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Just say no! Anonymkode: 2e553...e03
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Da synes jeg du skal si til mannen din at han får finne seg en ekstrajobb slik at dere kan få reise like mye som svogeren din, så får han jobbe for å tjene inn tapt husleieinntekt. Det å leie ut til familie er det verste dere kan gjøre. La han maks bo der i 2 måneder. Jeg ville nok gitt mannen lov i dette tilfelle å si: "Enten må du betale normal husleie eller så må du finne deg noe annet, fruen godtar dette dessverre ikke". Anonymkode: 9db20...297
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da synes jeg du skal si til mannen din at han får finne seg en ekstrajobb slik at dere kan få reise like mye som svogeren din, så får han jobbe for å tjene inn tapt husleieinntekt. Det å leie ut til familie er det verste dere kan gjøre. La han maks bo der i 2 måneder. Jeg ville nok gitt mannen lov i dette tilfelle å si: "Enten må du betale normal husleie eller så må du finne deg noe annet, fruen godtar dette dessverre ikke". Anonymkode: 9db20...297 Vi har råd til det. Sån sett er det greit, det er bare innstillingen hans (og mine svigerforeldres) som irriterer meg veldig. Anonymkode: 28239...ee7
Himmel og hav Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 (endret) Da er det på høy tid at han lærer seg å sette tæring etter næring og enten betaler det leiligheten koster eller finner et sted som passer med summen han er villig til å betale. Sånn det er nå så er det jo dere som betaler hans reiser. Vil han bo i deres leilighet, så har han ikke råd til å reise så mye som før. Sånn er det, og det er helt uinteressant om dere har råd til å tape de pengene. Endret 30. september 2020 av Himmel og hav
prekæs Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 Nå må du stå opp for deg selv altså. Sånn vil du ikke ha det. Svigerfamilie får ta han hjem til seg da vet du. De er nok overlykkelige over at dere tar ansvar slik at de slipper.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har råd til det. Sån sett er det greit, det er bare innstillingen hans (og mine svigerforeldres) som irriterer meg veldig. Anonymkode: 28239...ee7 Men hvorfor flytter han heller ikke hjem til foreldrene? De er jo de som har oppdratt han. Hva skjer om han føler han får for lite penger som pensjonist? Da minsker vel leien for han kan jo ikke slutte å reise. Et problem er jo at ingen av dere stiller krav til han, han får tenke på kun seg selv. Gi han oppgaver om han skal bo der så billig da. Male huset deres til sommeren (eller betale for det), klippe plen hos dere hver uke? Vaske bilen osv. Anonymkode: 9db20...297
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 Hvis du irriterer deg over han NÅ, allerede FØR han i det hele tatt har flytta inn i samme hus som deg, er nok ikke dette det siste vi leser om han her... 😳 Er mannen din klar over hvordan du ser på saken? Han kommer til å bli stående imellom dere, hvis han er en sånn som alltid gir etter for broren sin, og det kommer til å tære på forholdet deres! Spesielt hvis han begynner å ta seg til rette ved å bygge om leiligheten eller noe lignende - det er jo helt uhørt. Tror du må ta en prat med mannen din altså, før svogeren din får lov å flytte inn, for det kan ødelegge mye for dere tror jeg! Anonymkode: f7ad7...b70
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du irriterer deg over han NÅ, allerede FØR han i det hele tatt har flytta inn i samme hus som deg, er nok ikke dette det siste vi leser om han her... 😳 Er mannen din klar over hvordan du ser på saken? Han kommer til å bli stående imellom dere, hvis han er en sånn som alltid gir etter for broren sin, og det kommer til å tære på forholdet deres! Spesielt hvis han begynner å ta seg til rette ved å bygge om leiligheten eller noe lignende - det er jo helt uhørt. Tror du må ta en prat med mannen din altså, før svogeren din får lov å flytte inn, for det kan ødelegge mye for dere tror jeg! Anonymkode: f7ad7...b70 Det er ikke samme hus, heldig vis. Det er ikke en gang samme land, så vi slipper den daglige irritasjonen. Svigers sliter menralt og kan ikke bo med noen andre i huset, men fordelen med å ha ham i leiligheten er at han kommer til å måtte ta større ansvar for foreldrene etter hvert. Jeg trøster meg med det. Det er verdt ganske mye penger å slippe. Anonymkode: 28239...ee7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke samme hus, heldig vis. Det er ikke en gang samme land, så vi slipper den daglige irritasjonen. Svigers sliter menralt og kan ikke bo med noen andre i huset, men fordelen med å ha ham i leiligheten er at han kommer til å måtte ta større ansvar for foreldrene etter hvert. Jeg trøster meg med det. Det er verdt ganske mye penger å slippe. Anonymkode: 28239...ee7 Og du tror han kommer til å gjøre det selv om han er i nærheten? Hadde ikke jeg stolt på... Uansett bør han betale mer. Ikke greit å ha romslig reisebudsjett når pengene ikke strekker til. Anonymkode: 37490...895
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #13 Skrevet 30. september 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og du tror han kommer til å gjøre det selv om han er i nærheten? Hadde ikke jeg stolt på... Uansett bør han betale mer. Ikke greit å ha romslig reisebudsjett når pengene ikke strekker til. Anonymkode: 37490...895 Jeg tror faktisk presset på min mann om å ordne opp for foreldrene blir mindre når broren bor nærme og vi bor langt unna. Ja, han burde sette tæring etter næring men det kommer aldri til å skje. Det var greit å skrive det ned og få tilbakemeldinger. Jo mer jeg tenker på at vi slipper billigere fra ansvaret for svigerforeldrene jo bedre virker avtalen. Desuten er det i 4.etasje uten heis. Kanskje det blir for slitsomt etter hvert. Anonymkode: 28239...ee7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke samme hus, heldig vis. Det er ikke en gang samme land, så vi slipper den daglige irritasjonen. Svigers sliter menralt og kan ikke bo med noen andre i huset, men fordelen med å ha ham i leiligheten er at han kommer til å måtte ta større ansvar for foreldrene etter hvert. Jeg trøster meg med det. Det er verdt ganske mye penger å slippe. Anonymkode: 28239...ee7 Ja da blir det en litt annen sak - det er jo mer positivt om han kan fjerne noe av presset på dere om å hjelpe dine svigerforeldre... Anonymkode: f7ad7...b70
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #15 Skrevet 1. oktober 2020 Si til mannen at den leiligheten ikke er til leie. Der skal nemlig DU bo, når du trenger å flytte ut fordi du er lei av at han bryter avtaler. Anonymkode: 77e4b...a87
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2020 #16 Skrevet 1. oktober 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror faktisk presset på min mann om å ordne opp for foreldrene blir mindre når broren bor nærme og vi bor langt unna. Ja, han burde sette tæring etter næring men det kommer aldri til å skje. Det var greit å skrive det ned og få tilbakemeldinger. Jo mer jeg tenker på at vi slipper billigere fra ansvaret for svigerforeldrene jo bedre virker avtalen. Desuten er det i 4.etasje uten heis. Kanskje det blir for slitsomt etter hvert. Anonymkode: 28239...ee7 Men helt seriøst - tror du virkelig at en mann som tar så lite ansvar, som har så lite respekt for andres ting og andre personer virkelig kommer til å være den som stiller opp for sine foreldre og ta ansvar for dem? Det tror ikke jeg. Det kommer til å glippe rimelig raskt. Må huske på at han ikke en gang ønsker å være der, han ønsker å reise rundt og ha null ansvar... Anonymkode: 7fb14...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå