Gå til innhold

Hva ville du kalt en gutt og en jente hvis du måtte finne et navn som går fint både på engelsk og spansk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lars funker ikke så godt på spansk. Strengt tatt ikke på engelsk heller.

Hilsen en som er gift med en Lars og har spansk familie.

Anonymkode: 4cfdd...8c5

For noe tull! Lars Ulrich har null problemer i USA, det funker fint på engelsk. På spansk også, med mindre man møter noen med vondt i viljen. At det uttales litt spesielt gjør nada. Det funker til og med på østlandet, man må bare finne seg i å bli kalt Lasch.

Anonymkode: 76ef9...c48

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare å velge typiske engelske navn. Mange av de norske navnene brukes jo også i England. Dessverre funker ikke navn som bjørn, Svanhild, Trude ,Solfrid, Hjørdis , Sveinung og Reidar men du har mye annet å velge mellom. 

Anonymkode: f8c51...0c3

Trude går i de fleste land. På engelsk og spansk vil de nok oppfatte det som Trudy, men det er nær nok.

Jeg ville ha tatt Greta og Erik.

Anonymkode: 3a9a7...36f

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min erfaring er at de fleste norske navn går fint både i England og Spania. Ville valgt Ellinor og Lars, som er de navnene jeg har ønsket til barna mine.

Ellinor må du i så fall stave på en annen måte, for dobbel-L er en annen lyd på spansk.

On 9/30/2020 at 1:31 PM, Anonym bruker said:

Bare for moro... 

Jeg er ikke helt sikker. Mulig Oscar for gutt og Victoria for jente. 

Anonymkode: 23a08...513

Noah og Maria

Anonymkode: 4b90c...3ed

På 1.10.2020 den 3.00, Anonym bruker skrev:

Ellinor må du i så fall stave på en annen måte, for dobbel-L er en annen lyd på spansk.

Tro det eller ei, Spania er ikke isolert. De har, i likhet med oss begynt å venne seg til at det kommer folk fra alle verdenshjørner med andre språk- og navnetradisjoner. 

Annonse

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...