Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Fra imorgen har vi 2000 kr å leve for frem til 20.oktober,vi er en voksen og ett barn. Kommer til det å gå? Litt tøff måned dette ettersom vaskemaskinen røyk :S Noen tips til hvordan vi skal klare det? Anonymkode: 0f58b...038
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Hva skal det dekke?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 14 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Hva skal det dekke? Alt egentlig. Men alle regninger er selvsagt betalt. Vi skulle hatt barnebursdag i Oktober men den kan vi utsette til helgen etter 20 oktober. Anonymkode: 0f58b...038
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Men barnet går på skole så trenger ikke bleier å sånne ting. Anonymkode: 0f58b...038
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Vi hadde overlevd 3 uker uten å handle hvis vi tømte alle matskap, men det hadde blitt rar mat på slutten. Ikke må vi kjøre bil eller kjøpe klær heller. Hvis det ble tomt for toalettpapir går det an å vaske seg med vann. Du kan overleve på 2000, men da må du regne med å bruke litt mer senere. Det er veldig lite, men dere dør ikke. Anonymkode: fec20...d56
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde overlevd 3 uker uten å handle hvis vi tømte alle matskap, men det hadde blitt rar mat på slutten. Ikke må vi kjøre bil eller kjøpe klær heller. Hvis det ble tomt for toalettpapir går det an å vaske seg med vann. Du kan overleve på 2000, men da må du regne med å bruke litt mer senere. Det er veldig lite, men dere dør ikke. Anonymkode: fec20...d56 Toalettpapir har vi nok av heldigvis. Anonymkode: 0f58b...038
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Skal nok gå greit. I stedet for å kjøpe brød til 40 kr, så kan en bake. Kjøpe billig produkter, mange har og varer til 50% pga dato. Hvis du har familie i nærheten kan du alltids høre om de kan hjelpe litt😇 Anonymkode: 7356b...f1d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Alt egentlig. Men alle regninger er selvsagt betalt. Vi skulle hatt barnebursdag i Oktober men den kan vi utsette til helgen etter 20 oktober. Anonymkode: 0f58b...038 Om alle regninger er betalt, ville det for meg bety at det kun er shopping som gjenstår. Det vil si at dere har mer enn nok igjen. Om dere skal kjøpe mat vil der også gå helt fint, og det er en perfekt anledning til å rydde i fryser og kjøkkenskap.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde overlevd 3 uker uten å handle hvis vi tømte alle matskap, men det hadde blitt rar mat på slutten. Ikke må vi kjøre bil eller kjøpe klær heller. Hvis det ble tomt for toalettpapir går det an å vaske seg med vann. Du kan overleve på 2000, men da må du regne med å bruke litt mer senere. Det er veldig lite, men dere dør ikke. Anonymkode: fec20...d56 Hadde det vært så krise at jeg ikke hadde hatt råd til toalettpapir hadde jeg ‘lånt’ en rull på jobb eller et offentlig toalett. Hadde aldri vasket avføring med klut! Ellers er vel ikke 2000 så lite på 20 dager? Regner med at det er litt i skuffer og skap som kan tæres på. Kjøp butikkens merkevarer og sjekk datodisken, man får mye god mat til en billig penge om man er litt bevisst. Anonymkode: acd04...da9
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 2 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Om alle regninger er betalt, ville det for meg bety at det kun er shopping som gjenstår. Det vil si at dere har mer enn nok igjen. Om dere skal kjøpe mat vil der også gå helt fint, og det er en perfekt anledning til å rydde i fryser og kjøkkenskap. Shopping blir der ikke men mat og eventuelt vaskepulver til vaskemaskinen. Kan ikke gå en måned uten å vaske klær. Anonymkode: 0f58b...038
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde det vært så krise at jeg ikke hadde hatt råd til toalettpapir hadde jeg ‘lånt’ en rull på jobb eller et offentlig toalett. Hadde aldri vasket avføring med klut! Ellers er vel ikke 2000 så lite på 20 dager? Regner med at det er litt i skuffer og skap som kan tæres på. Kjøp butikkens merkevarer og sjekk datodisken, man får mye god mat til en billig penge om man er litt bevisst. Anonymkode: acd04...da9 Takk for tips Anonymkode: 0f58b...038
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Shopping blir der ikke men mat og eventuelt vaskepulver til vaskemaskinen. Kan ikke gå en måned uten å vaske klær. Anonymkode: 0f58b...038 Det bør det absolutt være rom for også, men jeg ville ha valgt en type. Hvilket jeg forøvrig ellers også bruker. Altså ikke en til hvit, en til kulørt, en til svart og en til ull.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #13 Skrevet 30. september 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Shopping blir der ikke men mat og eventuelt vaskepulver til vaskemaskinen. Kan ikke gå en måned uten å vaske klær. Anonymkode: 0f58b...038 Vaskepulver kan man jo få veldig billig, så det burde ikke være noe stor utgift. Anonymkode: 72e96...95b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 5 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Det bør det absolutt være rom for også, men jeg ville ha valgt en type. Hvilket jeg forøvrig ellers også bruker. Altså ikke en til hvit, en til kulørt, en til svart og en til ull. Bruker du ikke eget ullvaskemiddel? Hva bruker du? Anonymkode: 72e96...95b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #15 Skrevet 30. september 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Shopping blir der ikke men mat og eventuelt vaskepulver til vaskemaskinen. Kan ikke gå en måned uten å vaske klær. Anonymkode: 0f58b...038 Hvis alle 2000 kan brukes til mat, burde det gå veldig greit, de fleste har jo litt i skuffer og skap fra før. Eller skal noe av pengene og gå til f.eks drivstoff, medisiner etc? Sett opp middager dere skal spise og skriv handleliste ut i fra det. Mitt beste tips er å alltid sjekke 50% boksene før du begynner å handle og se om det er noe der som kan passe dere. Ikke kjøp mange forskjellige pålegg, det trenger man ikke. Anonymkode: 72e96...95b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #16 Skrevet 30. september 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis alle 2000 kan brukes til mat, burde det gå veldig greit, de fleste har jo litt i skuffer og skap fra før. Eller skal noe av pengene og gå til f.eks drivstoff, medisiner etc? Sett opp middager dere skal spise og skriv handleliste ut i fra det. Mitt beste tips er å alltid sjekke 50% boksene før du begynner å handle og se om det er noe der som kan passe dere. Ikke kjøp mange forskjellige pålegg, det trenger man ikke. Anonymkode: 72e96...95b Vi bruker ingen medisiner og bil har vi ikke. Anonymkode: 0f58b...038
Anonym bruker Skrevet 30. september 2020 #17 Skrevet 30. september 2020 Tips til billige middager? Tenkte å ha havregrøt en dag og tomatsuppe og pasta en dag,for det har jeg alltid i huset. Anonymkode: 0f58b...038
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #18 Skrevet 2. oktober 2020 On 9/30/2020 at 12:02 AM, Anonym bruker said: Fra imorgen har vi 2000 kr å leve for frem til 20.oktober,vi er en voksen og ett barn. Kommer til det å gå? Litt tøff måned dette ettersom vaskemaskinen røyk :S Noen tips til hvordan vi skal klare det? Anonymkode: 0f58b...038 hadde ikke klagd på det, går helt fint, men hadde kuttet ut det unødvendige Anonymkode: 91730...89f
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #19 Skrevet 2. oktober 2020 Om det skal dekke drivstoff til bil og eventuelle medisiner i tilfelle noe akutt så syns jeg det høres lite ut. Tenker også på at det kanskje skal være rom for litt helgekos. Men bak dine egne brød, kjøp deg mel, google en god oppskrift, mye å finne. Kjøp inn hermetiske tomater, tomatpuré, kikerter, frosne grønnsaksblandinger, plyndre 50% disken i dagligvare.. Jeg ville kanskje forsøkt å stramme inn på melk da det er dyrt. La barnet drikke vann til måltider, får kanskje skolemelk? Havregryn er kjempesmart, veldig godt og mettende. Du har sikkert en god del i fryseren, nå er tida for å planlegge og forberede, spis ut av frysern. Sørg for å ha egg og skinke i huset. Kommer langt med det. Akkurat nå er det priskrig på lammekjøttdeig og svinekjøttdeig. Under 30 kr for begge deler. Ellers tipser jeg om rema sin Prima kaviar som er utrolig god, også potetsalat av samme merke, first price doruller fra kiwi koster 11 kr ca. Det har man råd til. Ellers er rådet mitt å sjekke trumf saldoen, mange glemmer det, man kan trekke det rett fra kjøpesummen. Pant har man jo alltids masse av. Eneste jeg kommer på er om det blir krise at barnet trenger f.eks nye sko eller noe annet som koster litt. Jeg ville satt av ca 400 i tilfelle noe sånt. Utrolig kjipt om man ikke har penger til medisiner eller sko/klær. Også greit i tilfelle en bursdagsinvitasjon kommer dalende. Anonymkode: 7f4ff...6e7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #20 Skrevet 2. oktober 2020 På 30.9.2020 den 23.38, Anonym bruker skrev: Tips til billige middager? Tenkte å ha havregrøt en dag og tomatsuppe og pasta en dag,for det har jeg alltid i huset. Anonymkode: 0f58b...038 https://matfrabunnenfb.blogg.no/1492428903_15_nye_middager_under_70_kr_for_familie_p_4.html Anonymkode: 7f4ff...6e7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2020 #21 Skrevet 2. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Om det skal dekke drivstoff til bil og eventuelle medisiner i tilfelle noe akutt så syns jeg det høres lite ut. Tenker også på at det kanskje skal være rom for litt helgekos. Men bak dine egne brød, kjøp deg mel, google en god oppskrift, mye å finne. Kjøp inn hermetiske tomater, tomatpuré, kikerter, frosne grønnsaksblandinger, plyndre 50% disken i dagligvare.. Jeg ville kanskje forsøkt å stramme inn på melk da det er dyrt. La barnet drikke vann til måltider, får kanskje skolemelk? Havregryn er kjempesmart, veldig godt og mettende. Du har sikkert en god del i fryseren, nå er tida for å planlegge og forberede, spis ut av frysern. Sørg for å ha egg og skinke i huset. Kommer langt med det. Akkurat nå er det priskrig på lammekjøttdeig og svinekjøttdeig. Under 30 kr for begge deler. Ellers tipser jeg om rema sin Prima kaviar som er utrolig god, også potetsalat av samme merke, first price doruller fra kiwi koster 11 kr ca. Det har man råd til. Ellers er rådet mitt å sjekke trumf saldoen, mange glemmer det, man kan trekke det rett fra kjøpesummen. Pant har man jo alltids masse av. Eneste jeg kommer på er om det blir krise at barnet trenger f.eks nye sko eller noe annet som koster litt. Jeg ville satt av ca 400 i tilfelle noe sånt. Utrolig kjipt om man ikke har penger til medisiner eller sko/klær. Også greit i tilfelle en bursdagsinvitasjon kommer dalende. Anonymkode: 7f4ff...6e7 Hvor er det billig lammekjøttdeig? Anonymkode: 99269...4b6
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #22 Skrevet 3. oktober 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor er det billig lammekjøttdeig? Anonymkode: 99269...4b6 Rema 1000 og Extra 😀 Anonymkode: 7f4ff...6e7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #23 Skrevet 3. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Rema 1000 og Extra 😀 Anonymkode: 7f4ff...6e7 Takk 🙂 Anonymkode: 99269...4b6
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #24 Skrevet 3. oktober 2020 Last ned appene Kupp eller Mattilbud. Begge er gratis, og da kan du følge med på tilbud hos matbutikkene, og planlegge innkjøp og middag. Bedre søkefunksjon i kupp-appen. Anonymkode: 2422d...5b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå