Gå til innhold

Min far mener at det er vaksiner som forårsaker autisme..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen her som ikke har vaksinert barnet, det barnet har fått autisme? For dette provoserer meg grenseløst. Han kan ingenting om sykdommen. Jeg har jobbet med barn som har autisme.. 

Anonymkode: b08cf...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google "Wakefield autism"; så får du i hvert fall vitenskapelige argumenter i mot. Anekdotiske "bevis", som du ber om, betyr jo egentlig ingenting. Jeg frykter imidlertid at det vil hjelpe lite uansett hva du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at den psyko "forskeren" påsto det, var vel på slutten av 90-tallet, er det faktisk mange som ikke har fått med seg at det er tilnskebevist mange ganger. 

Men det ligger mange artikler om det på nett, og han som påsto det mistet jo lisensen sin. 

Anonymkode: aecb4...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forskjell gjør det på din fars idioti om noen på et anonymforum sier de har uvaksinerte autistbarn?

Anonymkode: 3ca39...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til vaksiner. Min 6 åring fikk ett anfall etter vaksine. Han snakket babyspråk og gjorde rart bevegelser med hendene. Ble innlagt på sykehuset. Dem fant ingen ting. Kom fram til at det kunne være en reaksjon på vaksinen. Så jeg vet ikke ...

Anonymkode: 8c16d...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt skeptisk til vaksiner. Min 6 åring fikk ett anfall etter vaksine. Han snakket babyspråk og gjorde rart bevegelser med hendene. Ble innlagt på sykehuset. Dem fant ingen ting. Kom fram til at det kunne være en reaksjon på vaksinen. Så jeg vet ikke ...

Anonymkode: 8c16d...46c

Da hadde han vel også reaksjon ved første vaksine som baby? 

Anonymkode: 943e1...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen her som ikke har vaksinert barnet, det barnet har fått autisme? For dette provoserer meg grenseløst. Han kan ingenting om sykdommen. Jeg har jobbet med barn som har autisme.. 

Anonymkode: b08cf...60c

Ikke debatter det temaet med ham, da. Han er vel neppe småbarnsfar. Det står ham fritt å tro på idioti - inkludert voodoo, religion og konspirasjoner.

Anonymkode: 07f25...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt skeptisk til vaksiner. Min 6 åring fikk ett anfall etter vaksine. Han snakket babyspråk og gjorde rart bevegelser med hendene. Ble innlagt på sykehuset. Dem fant ingen ting. Kom fram til at det kunne være en reaksjon på vaksinen. Så jeg vet ikke ...

Anonymkode: 8c16d...46c

Reaksjoner kan det komme av vaksine. Derfor du skal vente 20 min etter du har tatt den. Men fikk gutten din autisme?

Anonymkode: 8f69f...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter at den psyko "forskeren" påsto det, var vel på slutten av 90-tallet, er det faktisk mange som ikke har fått med seg at det er tilnskebevist mange ganger. 

Men det ligger mange artikler om det på nett, og han som påsto det mistet jo lisensen sin. 

Anonymkode: aecb4...737

Å kalle han psyko vitner bare om at du er kunnskapsløs 

Anonymkode: fbc41...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å kalle han psyko vitner bare om at du er kunnskapsløs 

Anonymkode: fbc41...100

Uff, ja. Jeg er veldig interessert i slik, men å kalles psyko fordi han sier noe interessant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt skeptisk til vaksiner. Min 6 åring fikk ett anfall etter vaksine. Han snakket babyspråk og gjorde rart bevegelser med hendene. Ble innlagt på sykehuset. Dem fant ingen ting. Kom fram til at det kunne være en reaksjon på vaksinen. Så jeg vet ikke ...

Anonymkode: 8c16d...46c

Du kan jo spørre mødrene til uvaksinerte barn som har fått en av sykdommene som det vaksineres mot. Tipper det finnes mange av dem som har langt mer traumatiske historier å fortelle om enn en forbigående reaksjon på en vaksine.

Anonymkode: 91ad2...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å kalle han psyko vitner bare om at du er kunnskapsløs 

Anonymkode: fbc41...100

Han var psyko. Hvorfor forsvarer du ham?

Anonymkode: 339f2...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å kalle han psyko vitner bare om at du er kunnskapsløs 

Anonymkode: fbc41...100

Pengegrisk, umoralsk og skruppelløs er det bedre ord for en forsker som jukser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å kalle han psyko vitner bare om at du er kunnskapsløs 

Anonymkode: fbc41...100

Å diskutere med mennesker som bruker ord som psyko er liten vits. Trolig stiller de i en lignende gren selv. 
Hvem prater egentlig slik? 

Anonymkode: 9af59...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å diskutere med mennesker som bruker ord som psyko er liten vits. Trolig stiller de i en lignende gren selv. 
Hvem prater egentlig slik? 

Anonymkode: 9af59...c80

Jeg har ikke noe problem med det ordet. I alle fall ikke hvis saken var å bruke det ordet om «doktor» Wakefield og hans snuskerier. Det han har gjort, har ført til et tilbakeslag i vaksinedekningen på opp til 50% i noen land, når man ser spesifikt på  meslingvaksiner til småbarn. Og dermed har flere barn måttet dø - fordi meslingutbrudd har gitt større ringvirkninger enn det hadde behøvd å gi. Wakefield har menneskeliv på samvittigheten - ekte mennesker, ekte barn - og det kun fordi han var sensasjonslysten og ønsket å bli publisert og applaudert. Egoet hans har drept barn. 

Kort fortalt: en psyko.

Anonymkode: 07f25...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaksinerte min største for 22 år siden da han var 15mnd, han forandret seg helt etter det, så skjønner godt faren din, de andre 2 som idag er 18 og 20 er heller ikke vaksinert,og har heller aldri vert syke av det de skulle blitt vaksinert mot

Anonymkode: 65817...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

vaksinerte min største for 22 år siden da han var 15mnd, han forandret seg helt etter det, så skjønner godt faren din, de andre 2 som idag er 18 og 20 er heller ikke vaksinert,og har heller aldri vert syke av det de skulle blitt vaksinert mot

Anonymkode: 65817...0fa

Hvordan forandret han seg?

Anonymkode: 4b28c...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...