Gå til innhold

Så mye snørr og hoste i barnehagen nå.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter at de slapp opp for at barn kunne komme med restsymptomer så snørres det og hostes det overalt . Hvordan kan vi vite at alle disse ungene ikke har korona da ? Blir sprø. Nå blir jo vi voksne syke å. Velter ut av dem 

Anonymkode: f4b9d...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det er snørr og slim, er det neppe korona. Største problemet er vel at disse barna smitter de ansatte, og da kan det være vanskelig å holde barnehagen åpen. Det burde kanskje foreldrene ha i bakhodet når de sender ungene dit med hoste. Grensen for når man er smittsom kan vel være litt vanskelig å holde styr på. 

Anonymkode: 87dc5...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste begynte i barnehage i midten av august. Han har nå runde to med forkjølelse. Sist var han hjemme i 7 barnehagedagen! Nå som restsymptomer er ok slipper vi unna med 4 barnehagedager..

Hvis samfunnet skal gå rundt kan ikke barn måtte være 100% friske i verste forkjølelsessesong

Anonymkode: fb336...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal samfunnet gå rundt er man nødt til å kunne sende barn med snørr i barnehagen. Barnehagebarn har et veldig uferdig immunsystem i tillegg til at de tar på mye, putter ting i munnen og gnir seg i øynene. De får dermed ofte luftveisinfeksjoner, med snørr og restsymptomer som varer lenge. Skal man holde alle barn med litt snørr hjemme så er det mange barn som knapt kan gå i barnehagen og foreldre som ikke kan gå på jobb. Det samme gjelder ved host (når dette er et restsymptom vel å merke). Mange kan jo hoste i månedsvis etter en forkjølelse. For å holde hjulene i samfunnet i gang har man derfor valgt å ha denne risikoen. 

Er forkjølelsen ny og tiltagende og barna får nedsatt allmenntilstand skal de selvsagt holdes hjemme.     

Anonymkode: e4bac...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal samfunnet gå rundt er man nødt til å kunne sende barn med snørr i barnehagen. Barnehagebarn har et veldig uferdig immunsystem i tillegg til at de tar på mye, putter ting i munnen og gnir seg i øynene. De får dermed ofte luftveisinfeksjoner, med snørr og restsymptomer som varer lenge. Skal man holde alle barn med litt snørr hjemme så er det mange barn som knapt kan gå i barnehagen og foreldre som ikke kan gå på jobb. Det samme gjelder ved host (når dette er et restsymptom vel å merke). Mange kan jo hoste i månedsvis etter en forkjølelse. For å holde hjulene i samfunnet i gang har man derfor valgt å ha denne risikoen. 

Er forkjølelsen ny og tiltagende og barna får nedsatt allmenntilstand skal de selvsagt holdes hjemme.     

Anonymkode: e4bac...f01

Tja, jeg vet ikke helt jeg. Problemet med at snørrete barn sendes i barnehagen er jo at de smitter de voksne der, og de har ikke lov  å gå på jobb med de samme symptomene, og mange av vil nok bli mye hjemme fra jobb, noe som igjen går utover barna.

Anonymkode: c1f2e...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, jeg vet ikke helt jeg. Problemet med at snørrete barn sendes i barnehagen er jo at de smitter de voksne der, og de har ikke lov  å gå på jobb med de samme symptomene, og mange av vil nok bli mye hjemme fra jobb, noe som igjen går utover barna.

Anonymkode: c1f2e...253

Regner med at man tenker som så at det er så mye forkjølelse at den kan ikke stoppes. I tillegg har en voksen mye bedre immunforsvar og ansatte i barnehagen blir ikke syke hver gang barna i barnehagen er det. Smitter 10 snørrete barn i barnehagen én ansatt må de ha redusert åpningstid eller én vikar noen dager. Skal de ti barna være hjemme til de ikke har restsymptom kan fort 10 foreldre måtte være hjemme 7 dager hver. 

Ved sykdom man kan stoppe (f.eks. omgangssyke) er det selvsagt viktig at barna holdes hjemme. Da vil det at det syke barnet ikke går i barnehagen gjøre at ansatte og andre barn ikke blir syke og det er mange sykedager spart. Og igjen, barn med tiltagende luftveissykdom og barn med redusert allmenntilstand skal selvsagt også holdes hjemme. 

Anonymkode: e4bac...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med at man tenker som så at det er så mye forkjølelse at den kan ikke stoppes. I tillegg har en voksen mye bedre immunforsvar og ansatte i barnehagen blir ikke syke hver gang barna i barnehagen er det. Smitter 10 snørrete barn i barnehagen én ansatt må de ha redusert åpningstid eller én vikar noen dager. Skal de ti barna være hjemme til de ikke har restsymptom kan fort 10 foreldre måtte være hjemme 7 dager hver. 

Ved sykdom man kan stoppe (f.eks. omgangssyke) er det selvsagt viktig at barna holdes hjemme. Da vil det at det syke barnet ikke går i barnehagen gjøre at ansatte og andre barn ikke blir syke og det er mange sykedager spart. Og igjen, barn med tiltagende luftveissykdom og barn med redusert allmenntilstand skal selvsagt også holdes hjemme. 

Anonymkode: e4bac...f01

Mange av de ansatte blir smittet jo, mange går forkjølet mye om vinteren, noe jeg selv gjorde når jeg jobbet i barnehage, i likhet med mange av mine kollegaer. De blir nødvendigvis ikke så syke¨at de må være hjemme, men blir tette, snørrete og hoster, men må nå være hjemme med de symptomene. Hvis foreldre hadde holdt ungene hjemme når de var forkjøla så ville ikke ungene blitt så mye smittet heller. Det har aldri vært så lite sykdom i barnehager mens koronatiltakene sa at ingen med symptomer fikk komme i barnehagen.

Anonymkode: c1f2e...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel kunne se ann barna litt. I noen tilfeller tenker jeg litt snørr og hoste ikke er farlig. Har selv gutten min hjemme fra barnehagen nå grunnet snørr og litt hoste. Allmentilstanden hans har imidlertid vært god hele tiden. Men snørra har vært gul, som er tegn på noe smårusk. Så fort snørra er helt blank vil jeg sende han i barnehagen igjen, skal jeg vente til han ikke snørrer i det hele tatt ville han vært hjemme neste hele tiden, og det går jo heller ikke når han ikke egentlig er syk 😅 Så dersom det er restsymptomer etter et kjent sykdomsforløp tenker jeg at det får bard gå. Er det nye symptomer må man selvfølgelig holde hjemme og se an.

Anonymkode: 3abe0...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det velter ut og nye barn blir smitta hver dag . Og de voksne som ikke har jobba så lenge selvfølgelig . renner av øyne, munn og nese hele tiden. Syns det kunne vært en grense for mengde ! 

Anonymkode: f4b9d...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ finne deg en ny jobb, du passer absolutt ikke til å jobbe i barnehage. Du kan heller ikke bruke munnbind i barnehagen, veldig rart at du snart ikke skjønner.

Anonymkode: 4f4bf...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det velter ut og nye barn blir smitta hver dag . Og de voksne som ikke har jobba så lenge selvfølgelig . renner av øyne, munn og nese hele tiden. Syns det kunne vært en grense for mengde ! 

Anonymkode: f4b9d...bb1

Grense for mengde snørr? Melder du deg frivillig til å måle opp?

Anonymkode: c1f2e...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vel ikke snørr et tegn på korona, så er det mye snørr tyder det på en forkjølelse.

Vi voksne blir ikke forkjølet hver gang et barn er det altså, vi har mye høyere motstandskraft enn dem.

Anonymkode: 18f93...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

Mange av de ansatte blir smittet jo, mange går forkjølet mye om vinteren, noe jeg selv gjorde når jeg jobbet i barnehage, i likhet med mange av mine kollegaer. De blir nødvendigvis ikke så syke¨at de må være hjemme, men blir tette, snørrete og hoster, men må nå være hjemme med de symptomene. Hvis foreldre hadde holdt ungene hjemme når de var forkjøla så ville ikke ungene blitt så mye smittet heller. Det har aldri vært så lite sykdom i barnehager mens koronatiltakene sa at ingen med symptomer fikk komme i barnehagen.

Anonymkode: c1f2e...253

Hvis man tenker at barnehageansatte skal prioriteres fremfor de fleste andre yrker så har man strenge koronatiltak.

Ikke misforstå meg, for jeg tenker at barnehagen er viktig for barn. Men samtidig er jo også poenget med barnehage at foreldre kan være på jobb.

Jeg jobber i helsevesenet (ikke kritisk jobb), og med de strengeste smittevernstiltakene var det vanskelig å drifte klinikken vår. Og det gikk utover pasientene.. Når en vanlig forkjølelse fører til en ukes fravær blir det krise

Anonymkode: fb336...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man tenker at barnehageansatte skal prioriteres fremfor de fleste andre yrker så har man strenge koronatiltak.

Ikke misforstå meg, for jeg tenker at barnehagen er viktig for barn. Men samtidig er jo også poenget med barnehage at foreldre kan være på jobb.

Jeg jobber i helsevesenet (ikke kritisk jobb), og med de strengeste smittevernstiltakene var det vanskelig å drifte klinikken vår. Og det gikk utover pasientene.. Når en vanlig forkjølelse fører til en ukes fravær blir det krise

Anonymkode: fb336...8b6

Ja, jeg skjønner hva du mener, jeg bare tenker at det ikke er sikkert det er bedre å sende forkjølte barn i barnehagen så de kan smitte andre igjen (ikke bare de voksne) og bli smittet igjen selv, enn at det er minst mulig smitte i barnehagen så den ikke er en stor smittekilde for barna. Men kanskje jeg tenker helt feil.

Anonymkode: c1f2e...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...