Gå til innhold

Hvordan få motivasjon til og gå ned?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd mange ganger nå, men går et par- 3 måneder og så gir jeg opp, hvordan finner dere Motivasjon? trives ikke med meg selv,men har null problemer med oppmerksomhet for det da,men allikevel ønsker jeg og gå ned 40-50 kg

Anonymkode: 1d131...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vent på motivasjon, gjør som Yngvar Andersen sa på NRK for noen år siden:

-Berre gjer da!

Det er vel stjælt fra Nike, men inneholder hele nøkkelen. Venter man på å bli overstrømmet av motivasjon vil man aldri komme noen vei i livet. Suksess er 10% inspirasjon og 90% perspirasjon.

Anonymkode: b318a...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg noen nye klær for hver 10 kg du går ned og få motivasjon av nedgangen.

Spar penger, går du ned spiser du mindre og det frigjør noen penger, bestem deg for å legge mellom 50 og 200 kr på en krukke for hver kilo du går ned og la deg motivere av at summen vokser. Pengene skal brukes på noe du ønsker deg, ny garderobe, en reise eller noe sånt.

Mannen min sa noe som jeg har bitt meg merke i, og det er at mat ikke trenger være så godt bestandig. Av og til kan mat bare være påfyll av næring/energi og bare det. Et par knekkebrød med kokt skinke og agurk er kanskje ikke så spennende, men det holder.

Jeg har bare gått ned 5 kg da, så jeg har sikkert 25 igjen, men jeg er ganske bestemt denne gangen på at jeg skal klare det.

Anonymkode: d7e20...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn to gjennomsiktige krukker. Kjøp fine klinkekuler og legg antall kilo du vil gå ned i en krukke, Evt en for hver halve kilo. Hver gang du går ned flytter du klinkekuler over i den andre krukka. Ha de på kjøkkenbenken! Ingen andre trenger jo vite hva krukkene symboliserer!

 

lag en plan for hva du skal spise og følg den. Jeg har en ukesplan der det står alle måltid, hva jeg skal spise og hvor mye (også hvilket type pålegg og frukt). Uten en plan ryker jeg hver gang.

 

jeg går også en lang tur hver dag. HVER dag! Hopper jeg over en dag er det vanskelig å begynne igjen. Også dette har jeg en plan for når jeg skal gå, noe dager passer før jobb, andre rett etter.

Anonymkode: be103...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å begynne med noe - og VELDIG vanskelig å fortsette, eller velge å opprettholde. At du klarer noen med er jo i seg selv utrolig bra!!

Jeg tenker at når du skal ned så mye som 40-50 kg, kanskje det fungerer bedre å tenke etapper?. Altså klare å gå ned 10-15 kg - ta en pause hvor målet ikke er å gå opp, og deretter ta en ny etappe på 10-15.

Jeg har ikke erfaring med å gå ned så mye, men gikk ned 10 svangerskapskilo for 6 år siden. 6 mnd etter fødsel veide jeg 75 kg, og var skikkelig misfornøyd. Så med mye viljestyrke gikk jeg ned 10 kg gjennom å 1. regulere mat og 2. gå 1-2 time frisk trilletur hver ukedag. Var veldig nøye med å ikke innta mer enn 1200-1500 kcal også i helger. Tok meg vel 1,5 mnd. Deretter var målet KUN å holde meg på midten av 60-tallet. Det har jeg klart i noen år nå, og har svingt mellom 63-66 kg. Når jeg merker at jeg er på vei opp (mot 66), blir jeg streng med meg selv, og har 1-2 uker hvor jeg begrenser hva og hvor mye jeg spiser, så er jeg raskt tilbake (63-64).

Er nå i gang med å gå ned 8 kg til for å nå idealvekta mi. Tenker lit på samme måte. Skal komme meg under 60, så holde meg jevnt under 60 en periode. Dette gjør det lettere for meg å holde motivasjon oppe, for da vet jeg at "slankeøktene" ikke er så lange, og oppnår "delmål" raskere som gjør at jeg føler meg flink :)

Lykke til, håper vi begge klarer det!!! 

Anonymkode: 21301...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vent på motivasjon. Se denne videoen, mye av det han sier traff meg. De har mange fine treningsvideoer og

 

Anonymkode: f3fd3...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...