Gå til innhold

Når man skal si opp stillingen sin..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal si opp stillingen min, endelig. Har 3 mnd oppsigelse og skal si opp nå 1.oktober. skal den da dateres fra den 1.oktober eller dagen før? Jeg mener fra den 1.okt, men mannen sa dagen før? Noen som vet?

Ha en fin dag.

Anonymkode: 51387...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dater oppsigelsen siste dato i september. Da løper oppsigelsestiden fra 1. oktober. Skriver du 1. oktober, vil oppsigelsen løpe fra 1. november. 

Anonymkode: dec8b...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må levere oppsigelsen før 1. oktober for at den skal gjelde fra da. Hvis du daterer den 30. september og leverer den 1. oktober, vil den likevel gjelde fra 1. november. 

Anonymkode: 6cf2d...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må datert og levere oppsigelsen senest siste dagen i en måned for å ikke få en mnd ekstra oppsigelsestid.

 

Anonymkode: 243cb...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg har gjort er å fetere og levere den tidligere, og selv skrive siste arbeidsdag i oppsigelsen. Det krever selvsagt at det er mer enn 3 mnd til fratredelse. Dette fordi siste stedet jeg jobbet så gjaldt oppsigelsesdato fra faktisk dato, og ikke den 1. I måneden. 

Anonymkode: ad7e8...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levert oppsigelse tidligere da jeg har sagt opp. Feks. levert og datert den 15. september. Da vet jeg at oppsigelsen har løpt fra 1. oktober. Hvis man ikke har et dårlig forhold til ledelsen, er det like greit å levere oppsigelsen først som sist, så gir du dem litt ekstra tid til å finne en erstatter. 

Anonymkode: 94d6d...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ingen regel på at det må være den første i noen som helst måned. Du kan si opp med oppsigelsestid fra 22.mai, om du vil, men du må i så fall levere oppsigelsen den 21.mai. 

Anonymkode: a295f...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dater oppsigelsen siste dato i september. Da løper oppsigelsestiden fra 1. oktober. Skriver du 1. oktober, vil oppsigelsen løpe fra 1. november. 

Anonymkode: dec8b...7d3

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er ingen regel på at det må være den første i noen som helst måned. Du kan si opp med oppsigelsestid fra 22.mai, om du vil, men du må i så fall levere oppsigelsen den 21.mai. 

Anonymkode: a295f...66b

Det som gjelder er vel strengt tatt det som står i kontrakten hennes... og i de aller fleste jobber er det slik at en oppsigelse gjelder fra den første i måneden etter man har levert oppsigelsen. 

Anonymkode: c01e4...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er ingen regel på at det må være den første i noen som helst måned. Du kan si opp med oppsigelsestid fra 22.mai, om du vil, men du må i så fall levere oppsigelsen den 21.mai. 

Anonymkode: a295f...66b

Det er feil. Arbeidsmiljøloven er tydelig på dette. Oppsigelsestiden begynner først å løpe fra den 1. måneden etter du har sagt opp. Du kan likevel be arbeidsgiver om kortere oppsigelsestid og håpe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Merdee skrev:

Det er feil. Arbeidsmiljøloven er tydelig på dette. Oppsigelsestiden begynner først å løpe fra den 1. måneden etter du har sagt opp. Du kan likevel be arbeidsgiver om kortere oppsigelsestid og håpe på det.

Lenke til den paragrafen?

Anonymkode: a295f...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...