Gå til innhold

Jeg trenger nytt middagsservise. Hvilket har du?


Kira

Anbefalte innlegg

12 minutes ago, sug lut said:

Det var fint! Men jeg har dette ved siden av det andre jeg har som ligner litt: https://www.tilbords.no/serviser/raw/, så jeg tillater ikke meg selv å kjøpe mer som kan ligne. Kira burde derimot vurdere den lave grisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal gifte meg i Januar og vi har satt opp serien Hammershøi fra Kähler på ønskelisten vår :) Enkel og stilrent. Tenker å bruke det til både hverdag og fest.

Anonymkode: 759b9...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvet en milliard deler av serien Bogstad strå av bestemor. Brukes til hverdag og fest. Har dessuten minst 5 komplette serviser på loftet hos mamma. Arvet fra bestemor som jobbet på glassmagasinet i alle år. Har dessuten ett servise jeg har arvet av min oldemor. Jeg har mer enn jeg får brukt for resten av livet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutes ago, tante grusom master of law said:

Til pent har vi servise fra imperial porcelain fra fabrikken i St. Petersburg. Har hamstret når vi har vært der hver gang. https://www.imperialporcelain.com.au/

Til hverdags har vi fra ikea. 

Helt nydelig! (Og jeg ser at de har mange andre fine også, i kombinasjon med at det kan kjøpes på nett - nesten skummelt. https://imperial-porcelain-russia.com/)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, sug lut skrev:

Å fy søren. Hakeslepplekkert!

Er veldig fornøyd. Det er gøy å ha siden halva slekta er russisk. Anbefaler en shoppingtur til nydelige St. Petersburg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Er veldig fornøyd. Det er gøy å ha siden halva slekta er russisk. Anbefaler en shoppingtur til nydelige St. Petersburg!

Svigers er ofte der, og skryter av alt i byen. Mulig jeg skulle "bestilt" noe av dem en dag når det er mulig å reise igjen. Hvordan klarer du å få det hjem i en del? Pakker de det for deg i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Kira skrev:

Svigers er ofte der, og skryter av alt i byen. Mulig jeg skulle "bestilt" noe av dem en dag når det er mulig å reise igjen. Hvordan klarer du å få det hjem i en del? Pakker de det for deg i butikken?

Ja, de pakker i bobleplast i butikken. Og så har jeg tatt det i håndbagasjen, eller mellom masse klær i kofferten. Har kjøpt litt og litt. Moren min har vært der endel og tatt med også. De har eget utsalg i kjøpesenteret goztinyj dvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hverdag New Wave fra Villerøy og Boch, penservise er fra Wedgwood, har glemt navnet men det er hvitt med platinrand. Wedgwood var bryllupsgave med masse deler, kostet nok en formue. Villerøy og Boch kjøpte vi på fabrikkutsalg ganske billig men det er så mange (dårlige) kopier at ma blir litt lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA, hugsar ikkje namnet, til kvardags, men det blir knust såpass ofte at no har vi ikkje nok like middagstallerknar til oss sjølve eingong... (tenkte å hugse å stikke innom bruktbutikk å sjå om eg finn mange like tallerkar der!) eit eller anna frå Rosendahl til fest, ramona kanskje? Kvitt fint og enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Syngensang skrev:

IKEA, hugsar ikkje namnet, til kvardags, men det blir knust såpass ofte at no har vi ikkje nok like middagstallerknar til oss sjølve eingong... (tenkte å hugse å stikke innom bruktbutikk å sjå om eg finn mange like tallerkar der!) eit eller anna frå Rosendahl til fest, ramona kanskje? Kvitt fint og enkelt. 

Har du sjekket Finn, har sett her jeg bor at det flere ganger gis vekk store sett med serviser fra Ikea. Min bror hentet sorte middagstallerkner, frokosttallerkner og dype tallerkner fra Ikea gratis, tror det var til 10 hvis jeg ikke husker helt feil.

Anonymkode: 3b8aa...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal gifte meg i Januar og vi har satt opp serien Hammershøi fra Kähler på ønskelisten vår :) Enkel og stilrent. Tenker å bruke det til både hverdag og fest.

Anonymkode: 759b9...2ea

Det er altfor tykt og tungt. Tar stor plass i oppvaskmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sug lut skrev:

Jeg har like mye som @ostepop123 og @prekæs - kanskje tilsammen... Arv og eget kjøp og bruktkjøp, og jeg elsker alt sammen. Men om jeg skulle begynt fra bunnen eller evt utvidet noe av det jeg bare har noe av, ville jeg ønsket meg mer av Figgjo Hedda, mer av Stavangerflint Smørgås, eller Pip, som jeg ikke har i det hele tatt.

Begge de du nevner bringer meg tilbake til min barndom. Bortsett fra Pip da :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du sjekket Finn, har sett her jeg bor at det flere ganger gis vekk store sett med serviser fra Ikea. Min bror hentet sorte middagstallerkner, frokosttallerkner og dype tallerkner fra Ikea gratis, tror det var til 10 hvis jeg ikke husker helt feil.

Anonymkode: 3b8aa...85f

Nei, men det er jo ein god idé!!! Eg har ikkje tenkt å kjøpe dyre tallerkar før vi er slutta å knuse ein tallerk i mnd.. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...