Gå til innhold

Har dere tenkt på hvor mye innpakningen koster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kjenner jeg det bet fra matvaresiden. Pakking av en broccoli koster for eksempel ca 3 kr, men så kommer omsetningsleddenes avanse og mva (pluss litt annet småtteri) i tillegg. Det vil si at du faktisk betaler rundt 7 kr for plastiken!

Noen ganger er innpakning nødvendig. Det kan gi lengre holdbarhet og mindre svinn, men neimen om det er gratis.

Anonymkode: 48392...ac8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt koster..... ALT. 

Anonymkode: cbe5e...f41

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Alt koster..... ALT. 

Ja, men det er kjedeligere å betale for noe jeg egentlig ikke har bruk for enn for noe jeg liker.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, men det er kjedeligere å betale for noe jeg egentlig ikke har bruk for enn for noe jeg liker.

Vil du at brokkolien skal selges i løsvekt?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil du at brokkolien skal selges i løsvekt?

P mange måter hadde jeg foretrukket det, ja.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor ofte kjøper du brokkoli siden det er et så stort problem for deg? 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du gå til en grønnsakshandler, så får du det meste uinnpakket

Anonymkode: 5ded7...6bb

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du gå til en grønnsakshandler, så får du det meste uinnpakket

Ja, jeg kan det. Spørsmålet var om dere var klar over hvor dyrt det var. (Broccoli kjøper jeg ikke. Det henter jeg på eget lager.)

Skrevet

Jeg kjøper brokkoli i alle fall 4-5 ganger i uken. Så jeg hadde spart ganske mye penger på om det ble solgt i løsvekt. Hadde 1000% foretrukket det

Anonymkode: ef5a4...5be

Skrevet

Unødvendig emballasje er en uting, uansett hva, og jeg skjønner ikke at man ikke heller setter inn støtet der enn å bare mase om plastikkposer som tross alt ofte blir gjenbrukt både to og tre ganger før den havner i enten plast- eller restavfall. 

Den største synderen er vel leketøyindustrien, men matvareindustrien er ikke mye bedre. 

Anonymkode: 9998b...632

Skrevet

Ja, men mye av det er og unødvendig søppel. Som når tørrvarer først er pakket i plast for så å være pakket i papp igjen. Unødvendige kostnader og unødvendig søppel

Skrevet

Selg de uinnpakket og de må sikkert gå opp en 10-er pga økt svinn. Men du får heller med litt ekstra tarmbakterier fra disse eklingene som ikke vasker seg etter dobesøk men klår på alt.

Anonymkode: d3605...6cb

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selg de uinnpakket og de må sikkert gå opp en 10-er pga økt svinn. Men du får heller med litt ekstra tarmbakterier fra disse eklingene som ikke vasker seg etter dobesøk men klår på alt.

Det meste er jo ikke inpakket da, men du spiser kanskje ikke så mye frukt og grønnsaker

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor brokkoli er innpakket men ikke blomkål. Altså: hva er forskjellen? Paprika er innpakket mens champignon, epler, pærer er i løsvekt.

Anonymkode: a67ab...1b1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det meste er jo ikke inpakket da, men du spiser kanskje ikke så mye frukt og grønnsaker

Nå var det blmroccoli HI nevnte i regnestykket, den er pakket inn. Det som ikke er innpakket har allerede pris deretter.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det blmroccoli HI nevnte i regnestykket, den er pakket inn. Det som ikke er innpakket har allerede pris deretter.

Broccoli....

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Broccoli....

bimroccoli faktisk 😁 Det er vel en ny type brokkoli kanskje, hva vet jeg 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...