Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #1 Skrevet 28. september 2020 Barnet mitt er ganske forkjølet uten feber og har god allmanntilstand, og da kan du egentlig sende barnet på skolen her,men jeg liker og holde det hjemme da man aldri vet i disse tider. Men sjefen blir så irritert hver gang, og sier at barnet kan gå så lenge han har god allmanntilstand og ikke feber og han har jo rett,men føler veldig på det og jeg får også stygge blikk når jeg levere på sfo, så hva hadde dere valgt her? sendt barnet eller latt han være hjemme? Anonymkode: 684e2...5c5
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #2 Skrevet 28. september 2020 Det er jo brudd på nasjonale retningslinjer om barnet er "ganske forkjølet." Det som er ok er å sende barn med lette restsymptomer. Jeg hadde selvsagt fulgt de faktiske retningslinjene, ikke noe lokal etellerannet hadde kokkelert sammen. Anonymkode: d20b4...444
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #3 Skrevet 28. september 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Det er jo brudd på nasjonale retningslinjer om barnet er "ganske forkjølet." Det som er ok er å sende barn med lette restsymptomer. Jeg hadde selvsagt fulgt de faktiske retningslinjene, ikke noe lokal etellerannet hadde kokkelert sammen. Anonymkode: d20b4...444 Takk for svar. Men her er det lov til og sende så lenge barnet er fin i allmenntilstand og ikke har feber, og Sjefen er veldig klar over dette og presser veldig at jeg skal på jobb Anonymkode: 684e2...5c5
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #4 Skrevet 28. september 2020 Hvis du faltisk mistenker korona sørger du for at narnet bøir testet. Hvis du bare synes det er deilig med en fridag og barnet bsre er litt snørrete sender du barnet åå skolen. Anonymkode: 40bfb...597
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #5 Skrevet 28. september 2020 La barnet være hjemme mens du går på jobb? ta hjemmekontor dersom det er mulig? Jobb ettermiddag/kveld dersom det er mulig? jeg skjønner sjefen dersom du bor i et område med omtrent null smitte, dere har fått beskjed om at de kan gå litt forskjølet på skolen og særlig om du er en som ofte er hjemme for lite. Anonymkode: e0594...2df
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 Tror dessverre at mange bruker korona for å få litt fri fra jobb.... glad jeg ikke er arbeidsgiver Anonymkode: b8ceb...dc1
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Men her er det lov til og sende så lenge barnet er fin i allmenntilstand og ikke har feber, og Sjefen er veldig klar over dette og presser veldig at jeg skal på jobb Anonymkode: 684e2...5c5 Det er nasjonale retningslinjer for når barnehage-og skolebarn må være hjemme og ikke. Man snakker ikke lokale varianter altså. Var jeg deg ville jeg forsøkt å komme fram til løsninger med leder for når og hvordan du skal jobbe. Hjemmekontor? Jobbe kveld? La far bære hjemme? La barnet være hjemme alene? Anonymkode: dd5bb...73b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 Jeg mistenker at du liker vel å være litt hjemme også uten Corona. Følg retningslinjene. Men husk også at man går på både jobb, skole og barmehage med kraftig forkjølelse ellers. Arbeidsmoral er viktig og sykt barn dager er ikke fridager som skal brukes opp hvert år. Anonymkode: 53cca...6ad
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #9 Skrevet 28. september 2020 Det er mange idiotiske sjefer der ute, din ser ikke ut til å være en av dem. Du høres ut som en dillemor som helst egentlig vil være hjemme og makser ut sykedagene hvert år uansett. Følg retningslinjene, test barnet om du er usikker og send det på skolen når du får den negative testen. Anonymkode: 4bdaf...23d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #10 Skrevet 28. september 2020 Nei jeg elsker jobben min, men ungen går først. Jeg er 100% alene og barnet er for liten til og være hjemme alene. Jeg er så og si aldri hjemme fra jobb. i hele fjor ( bortsett fra korona tiden ) var jeg hjemme 1 uke de tester ikke barn under 12 her Anonymkode: 684e2...5c5
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #11 Skrevet 28. september 2020 Men hvorfor holder du barnet hjemme når du ikke trenger å gjøre det? Retningslinjene er laget som de er fordi det regnes for å være greit å sende unger med forkjølelse på skolen. Forkjølelse i seg selv er et veldig sjeldent symptom på Covid19, enten det gjelder barn eller voksne. Man kan jo være forkjøla fra nå og til langt over jul, så det blir mye å være hjemme. Jeg skjønner godt at sjefen din blir irritert. Anonymkode: e973c...fb2
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #12 Skrevet 28. september 2020 Du kan sende barnet i barnehagen.😊 Anonymkode: b51e4...3b9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #13 Skrevet 28. september 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan sende barnet i barnehagen.😊 Anonymkode: b51e4...3b9 Hva skal den gjøre der? Anonymkode: 93bae...db0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2020 #14 Skrevet 28. september 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan sende barnet i barnehagen.😊 Anonymkode: b51e4...3b9 Ja, for de passer jo hvem som helst sine barn..... Anonymkode: ee479...c1d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet mitt er ganske forkjølet uten feber og har god allmanntilstand, og da kan du egentlig sende barnet på skolen her,men jeg liker og holde det hjemme da man aldri vet i disse tider. Men sjefen blir så irritert hver gang, og sier at barnet kan gå så lenge han har god allmanntilstand og ikke feber og han har jo rett,men føler veldig på det og jeg får også stygge blikk når jeg levere på sfo, så hva hadde dere valgt her? sendt barnet eller latt han være hjemme? Anonymkode: 684e2...5c5 Du følger retningslinjene som gjelder. Anonymkode: eef73...001
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #16 Skrevet 29. september 2020 barnet har astma i tillegg og det utvikler seg fort, så sender ikke når han er så forkjølet, da havner han på sykhuset, fått sykemeldig siden sjefen er så vanskelig Anonymkode: 684e2...5c5
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #17 Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: barnet har astma i tillegg og det utvikler seg fort, så sender ikke når han er så forkjølet, da havner han på sykhuset, fått sykemeldig siden sjefen er så vanskelig Anonymkode: 684e2...5c5 Legen har ikke lov til å gi deg sykmelding hvis ikke du er syk. En slik sykmelding kan bestrides av aerbeidsgiver. Du kan eventuelt få dokumentasjon på at barnet er for sykt til å gå på skolen. Anonymkode: 40bfb...597
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #18 Skrevet 29. september 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Legen har ikke lov til å gi deg sykmelding hvis ikke du er syk. En slik sykmelding kan bestrides av aerbeidsgiver. Du kan eventuelt få dokumentasjon på at barnet er for sykt til å gå på skolen. Anonymkode: 40bfb...597 vi oppga noe annet, jeg sliter med mage og ryggsmerter så er det som er skrevet Anonymkode: 684e2...5c5
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #19 Skrevet 29. september 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: vi oppga noe annet, jeg sliter med mage og ryggsmerter så er det som er skrevet Anonymkode: 684e2...5c5 Jeg håper du yroller eller at legen blir avslørt og mister bevilgningen for å skrive falskecdykmeldinger og du blir avslørt og mister jobben på grun av skulk. Anonymkode: 40bfb...597
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #20 Skrevet 29. september 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg håper du yroller eller at legen blir avslørt og mister bevilgningen for å skrive falskecdykmeldinger og du blir avslørt og mister jobben på grun av skulk. Anonymkode: 40bfb...597 Du store! Jeg håper du er hyggeligere i virkeligheten! HI: bra. Sjefen har ingenting med å sette seg over nasjonale retningslinjer, uansett hva praksis er i din kommune, - og spesielt når barnet ditt er ekstra utsatt. Du trenger heller ikke redegjøre for hvorvidt barnet ditt har feber eller ei. Det er din vurdering, ikke sjefens. Anonymkode: ae7f8...9bd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #21 Skrevet 29. september 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: vi oppga noe annet, jeg sliter med mage og ryggsmerter så er det som er skrevet Anonymkode: 684e2...5c5 Oi, så du skulker altså og har løyet slik at legen ga deg sykemelding? Jeg håper du blir avslørt. Du vet sjefen din kan bestride sykemeldingen din? sjefen vet at du har forskjølet barn og vil være hjemme. Plutselig blir du sykemeldt når du ikke får viljen din? dersom du et 100% alene, har et barn med astma som utvikler seg raskt så stemmer ikke historien din om at du omtrent aldri har fravær fra jobb. Regner med du har MYE fravær og at sjefen er lei av at du er hjemme for småting. Anonymkode: e0594...2df
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #22 Skrevet 29. september 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei jeg elsker jobben min, men ungen går først. Jeg er 100% alene og barnet er for liten til og være hjemme alene. Jeg er så og si aldri hjemme fra jobb. i hele fjor ( bortsett fra korona tiden ) var jeg hjemme 1 uke de tester ikke barn under 12 her Anonymkode: 684e2...5c5 Kun hjemme en uke? Du sliter med rygg og magesmerter og barnet har astma som utvikler seg raskt? 😂 Anonymkode: e0594...2df
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #23 Skrevet 29. september 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, så du skulker altså og har løyet slik at legen ga deg sykemelding? Jeg håper du blir avslørt. Du vet sjefen din kan bestride sykemeldingen din? sjefen vet at du har forskjølet barn og vil være hjemme. Plutselig blir du sykemeldt når du ikke får viljen din? dersom du et 100% alene, har et barn med astma som utvikler seg raskt så stemmer ikke historien din om at du omtrent aldri har fravær fra jobb. Regner med du har MYE fravær og at sjefen er lei av at du er hjemme for småting. Anonymkode: e0594...2df Det er heldigvis ingen grunn til å ta folk som skriver "forskjølet" alvorlig. Ikke folk som gjetter seg til hvordan andre har det heller. Hvorfor så sinna? Føles det deilig å kunne være moralsk overlegen? Kjenne på litt berettiget harme? Fordi en mor til et forkjølet barn med astma vil være hjemme fra jobb? Du burde seriøst finne deg noe annet å bruke energien din på. Anonymkode: ae7f8...9bd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #24 Skrevet 29. september 2020 Anbefaler deg å søke NAV om utvidet omsorgsdager. Så slipper du lyve på deg sykdom selv med fare for at din arbeidsgiver bestrider sykmedingen og du taper inntekt. Om du er eneforsørger har du i utgangspunktet 20 omsorgsdager. Med rett på utvidet omsorgsdager grunnet kronisk sykt barn vil du da ha krav på 40 dager i året. Du trenger ikke fortelle din arbeidsgiver hvor sykt ditt barn er, men at du må holde deg hjemme grunnet sykt barn. Forstår du muligvis har behov for å ha ditt barn hjemme, men måten du har gått frem for å kunne bli hjemme er ikke lovlig og kan skape mange problemer for deg selv. Der jeg jobber hadde vi bestridt din sykmelding og er ganske sikker på at i ditt tilfelle så hadde vi fått gjennomslag hos Nav. Anonymkode: ad2dc...7d3
Anonym bruker Skrevet 29. september 2020 #25 Skrevet 29. september 2020 11 hours ago, Anonym bruker said: Du store! Jeg håper du er hyggeligere i virkeligheten! HI: bra. Sjefen har ingenting med å sette seg over nasjonale retningslinjer, uansett hva praksis er i din kommune, - og spesielt når barnet ditt er ekstra utsatt. Du trenger heller ikke redegjøre for hvorvidt barnet ditt har feber eller ei. Det er din vurdering, ikke sjefens. Anonymkode: ae7f8...9bd Tusen takk for du forstår. Ikke lett og være alene med ansvar for barn Anonymkode: 684e2...5c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå