Gå til innhold

Korona-viruset har tydeligvis blitt mildere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mange som blir smittet, og knapt noen som er innlagt på sykehuset. 19 i hele landet, to av de på intensiv. 
Ser undersøkelser viser at nordmenn er skeptiske til vaksine. Det spørs om det i hele tatt blir behov for vaksine, hvis viruset nå bare er et forkjølelsesvirus, som «vanlig» Corona. 
Det blir spennende å se hva høsten bringer! 

Anonymkode: 50dd5...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viruset var ikke forandret seg, legene har blitt flinkere til å behandle det. 

Skrevet
4 minutter siden, Pobie skrev:

Viruset var ikke forandret seg, legene har blitt flinkere til å behandle det. 

På hjemmebesøk, da? Siden ingen blir lagt inn på sykehus? Hvilken behandling? 

Skrevet

For det kan ikke ha noe med at et stort flertall av dem som har blitt smittet i det siste er unge?

Anonymkode: 5d2b1...bd6

Skrevet

WHO har gått ut og advart om at de tror det blir langt flere døde i oktober og november. De sier ikke noe om at de tror dødeligheten har gått ned.

Man kan jo alltids håpe, men ikke så mye som tyder på det foreløpig. Du må huske at det fremdeles er mange smitteverntiltak alle steder, Hi. Så lenge folk følger smittevernreglene så vil smitte reduseres.

Anonymkode: c7f1e...47d

Skrevet

Viruset er farligst for de over 65 år. De sommer smittet etter ferien er hovedsaklig 20-45 år. Da blir det færre innlagte 

Anonymkode: 685a8...68e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

WHO har gått ut og advart om at de tror det blir langt flere døde i oktober og november. De sier ikke noe om at de tror dødeligheten har gått ned.

Man kan jo alltids håpe, men ikke så mye som tyder på det foreløpig. Du må huske at det fremdeles er mange smitteverntiltak alle steder, Hi. Så lenge folk følger smittevernreglene så vil smitte reduseres.

Anonymkode: c7f1e...47d

Ja, kombinert med sesonginfluensa øker dødeligheten. 
Men det er såpass mange uker siden smittetallene økte voldsomt, man skulle jo tro at antallet innlagte også ville øke. Men det holder seg stabilt. En vanlig utvikling hos virus er jo at det brenner ut og blir mildere etterhvert. Det rapporteres om mange som ikke har symptomer i det hele tatt. 
Jeg tror viruset har brent ut. 

Det betyr ikke at jeg ikke respekterer eller ikke forholder meg til smittevernstegler. Jeg testet meg i dag, faktisk. Og jeg venter på svar. Som jeg vet er negativt. Jeg er nok bare forkjøla. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, kombinert med sesonginfluensa øker dødeligheten. 
Men det er såpass mange uker siden smittetallene økte voldsomt, man skulle jo tro at antallet innlagte også ville øke. Men det holder seg stabilt. En vanlig utvikling hos virus er jo at det brenner ut og blir mildere etterhvert. Det rapporteres om mange som ikke har symptomer i det hele tatt. 
Jeg tror viruset har brent ut. 

Det betyr ikke at jeg ikke respekterer eller ikke forholder meg til smittevernstegler. Jeg testet meg i dag, faktisk. Og jeg venter på svar. Som jeg vet er negativt. Jeg er nok bare forkjøla. 

Ikke meg du svarer, men ikke noe hadde gjort meg gladere enn om det var sånn at viruset har brent seg ut, men jeg tror desverre ikke det stemmer. Tror det kommer kraftigere tilbake når det blir kaldere.

Anonymkode: 232ab...9c1

Skrevet

Det virker svært usannsynlig at viruset plutselig har mutert til en mildere type over hele verden samtidig, dessverre. Det som skjer er nok rett og slett at mange flere testes, så milde og symptomfrie tilfeller faktisk fanges opp. I vår var det mye snakk om store mørketall, nå er det bedre oversikt over hvor mange som er smittet.

Anonymkode: 44bec...b04

Skrevet

Det viser seg visst nå at også blant de eldre som blir smittet er forløpet mildere og dødeligheten lavere. Før helgen leste jeg en interessant teori om at det trolig er/var kombinasjonen av sesongeninfluensa og covid-19 som gir alvorlig forløp og død, noe som jeg synes virker logisk da den verste perioden med flest dødsfall var i influensasesongen. Italia f.eks har jo skyhøy dødsrate på sesonginfluensa og hvis alle som har hatt begge deler har blitt registrert som døde av covid-19 så er det jo ikke helt korrekt da mange av dem kan ha dødd av influensa eller av kombinasjonen. Det vil vel vise seg når influensa sesongen starter igjen om det øker dødstallene kraftig eller ikke. 

Anonymkode: c56a7...61a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

https://gemini.no/2020/03/derfor-muterer-korona-viruset/

Det blir mildere jo

Anonymkode: b537f...4ba

Det blir mildere dersom det hjelper det til å spre seg fortere. Da tar den raskt-spredenede varianten etterhvert over for den opprinnelige. 

Grunnen til at jeg tror det er usannsynlig at dette har skjedd med Covid-19 er at det i utgangspunktet var ekstremt smittsomt, ikke fryktelig dødelig og heller ikke tok livet av folk så fort at de ikke rakk å spre det videre. Dermed er det vanskelig å tro at en ny variant skulle være så mye bedre på å spre seg at den har tatt over alt nå. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Artikkelen din er fra mars, forresten.

Den går ikke «ut på dato», de fleste virus endrer seg og blir mildere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...