Gå til innhold

Brukte du noen triks for å starte fødselen din?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gravid i uke 38 her, tredjegangsfødende. For første gang er jeg litt lei av å gå gravid, gruer meg til fødsel så vil bare bli ferdig. Tenkte nå å prøve ut noen tips for å starte fødselen. Hva fungerte for deg bortsett fra å slappe av og vente?🤪

Anonymkode: 8109f...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satte igang med skikkelig skippertak en uke på overtid. Tok rett og slett og vasket kjøkkenet grundig. Dro ut fryseren og kjøleskapet og vasket bak dem. Fødselen startet i det jeg var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bevisst, men den dagen fødselen startet var vi på besøk og spiste kanelboller og veien hjem var pga omkjøring over en litt humpete grusvei. Om det var tilfeldig eller om det bidro til å starte fødselen vites ikke, det var 12 dager før termin og hadde antagelig startet den dagen uansett.

Anonymkode: de24a...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebær kapsler eller hva det heter. Da gikk det ikke mange dagene før fødselen startet. 10 dager før termin var førstegangsfødende.

Anonymkode: 10bcc...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste trikset som beviselig virker er å ha sex. Mine tre barn er født mellom en og to uker før termin. Alle fødsler satt i gang ganske kort tid etter sex. Men det kan like godt være tilfeldig.

Anonymkode: dca2a...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som faktisk hjalp meg var å slappe av😃 Begge fødslene startet natta etter en dag på sofaen etter mange dager hvor jeg styret mye med alt mulig.

Anonymkode: 816b6...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket verandaen. Jeg tenkte at det var over 2 uker til termin, jeg hadde permisjon, og kjedet meg, så da kunne jeg bare vaske. 6 timer etter jeg var ferdig var barnet født 

Anonymkode: e417f...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som nevnt over: sex! Mine rier startet kort tid etter sex med alle tre fødsler.

Anonymkode: 7f47a...60a

Hadde dere så sjeldent sex på slutten da at du med sikkerhet kan si at det mest sannsynlig var grunnen?

Anonymkode: 28514...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste trikset som beviselig virker er å ha sex. Mine tre barn er født mellom en og to uker før termin. Alle fødsler satt i gang ganske kort tid etter sex. Men det kan like godt være tilfeldig.

Anonymkode: dca2a...24e

Henviser deg til samme spørsmål over her 😆

Anonymkode: 28514...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gravid i uke 38 her, tredjegangsfødende. For første gang er jeg litt lei av å gå gravid, gruer meg til fødsel så vil bare bli ferdig. Tenkte nå å prøve ut noen tips for å starte fødselen. Hva fungerte for deg bortsett fra å slappe av og vente?🤪

Anonymkode: 8109f...2e2

Er du ikke moden så starter ikke fødselen av sex, det skal sies. Men stoffet i sæd fremskynder modning også så hvis du ikke er moden så hadde jeg kjørt på med sex!

Anonymkode: 28514...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde dere så sjeldent sex på slutten da at du med sikkerhet kan si at det mest sannsynlig var grunnen?

Anonymkode: 28514...6a9

Ikke meg du svarer, men her gjorde jeg det. 

Med nr 1 hadde vi sex daglig, så vanskelig å vite om det var årsaken. Bortsett fra at jeg modnet tidlig, og hadde 3cm åpning fra uke 36 og jm heiet på at sex og hvile var nøkkelen.

Men med nr 2 fikk jeg så kynnere at jeg ble redd det skulle starte før, og vi hadde derfor ikke sex (samleie) mellom uke 30 og 37 Første gang vi hadde sex da (med orgasme, sæd - oxytocin+prostaglandin og full pakke) startet første rie i det jeg reiste meg opp. 4t senere var han ute 🙂

Anonymkode: e8f61...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Henviser deg til samme spørsmål over her 😆

Anonymkode: 28514...6a9

Vanskelig å vite hva som ligger i «sjeldent» for din del. Noen stnes annenhver dag er sjeldent, noen synes annenhver uke er ofte😏


Men vi hadde i hvert fall ikke sex hver dag, kanskje en gang eller to i uka, så at tre fødsler starter etter sex helt tilfeldig har jeg ikke helt tro på. 

Anonymkode: dca2a...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...