Gå til innhold

Kjøregodtgjørelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en ekstra jobb som renholder. Vasker 2 butikker på kveldstid. Må kjøre privat bil. Butikkene ligger ikke på samme plass, så må gjennom bomringen ett par ganger. Kan jeg spørre om å få dekt dette? Naboen vasker også, men hun har firmabil, så hun betaler ikke bom og bensin selv 

Anonymkode: 80792...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme firma? Siden naboen din har firmabil så jobber hun vel som renholder mer enn som ekstraarbeid? Jeg hadde i hvert fall fulltid som renholder når jeg hadde firmabil. Å kjøre til ekstrajobben din blir som andre kjører til jobb eller du kjører til den andre jobben din, skrive det av på selvangivelsen.

Anonymkode: ffdc7...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøring du må gjøre i arbeidstiden bør du få dekt ja, også bom. Så lenge det er samme arbeidsavtale/firma som gir deg jobben i begge butikkene skal kjøringen mellom butikkene dekkes (km og bom). Kjøring til og fra jobb må du (selvfølgelig) dekke selv. Her vil det jo også være et spørsmål om hva som er normalt oppmøtested på jobben, kjører du direkte til oppdragssted dekker du dette selv. Møter du opp annet sted (kontor e.l) skal du få dekt kjøring herfra til oppdragssted.

Anonymkode: d76dd...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ansatt i firma som sier: "Vask der og der, kjør egen bil!", da skal du ha utgifter til kjøringen mellom disse stedene dekket.

Er du privat næringsdrivende og er ansatt som renholder i disse to butikkene hver for seg må du dekke det selv.

Anonymkode: 2d729...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...