Gå til innhold

Hvor mange her inne lager fårikål i dag?


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

En kjapp opptelling i nær slekt tilsier at godt over halvparten skal ha det til middag i dag, inkludert meg. Så hvor mange av dere har kål og lam på menyen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde forrige søndag! 👌🏻 I dag blir det trønderfavoritten sodd! (Inderøy-sodd med ekstra kjøttboller, purre og gulrot oppi. Poteter og flatbrød til. 😋)

Må bare få satt svigermor på hurtigbåten først! 🥳🥳🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, TøffiTrynet☠ skrev:

Hadde forrige søndag! 👌🏻 I dag blir det trønderfavoritten sodd! (Inderøy-sodd med ekstra kjøttboller, purre og gulrot oppi. Poteter og flatbrød til. 😋)

Må bare få satt svigermor på hurtigbåten først! 🥳🥳🥳🥳

Aner jeg en liten feiring :D :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forrige søndag. I dag blir det laksewrap med mango chutney og grønne grønnsaker. Snask det og! 

Anonymkode: 86c99...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lever i en husholdning hvor jeg må lage pinnekjøtt til jul i garasjen på hybelovn fordi samboeren ikke takler lukt av lam/får (men jeg SKAL ha pinnekjøtt i julen, det kan du banne på), så jeg har desverre resignert og dermed sluttet å lage fårikål siden det kun blir jeg som spiser det. 

-Ble fish and chips i kveld i steden. 

Men løfter rødvin glasset og er med dere i ånden, for lite er så godt som fårikål og lammestek ☺️🍷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Her blir det hjemmelaget blomkål- og brokkolisuppe, og pannekaker med bacon/sukker, blåbær/kesam og/eller blåbær krem. 

Anonymkode: 07624...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her, her blir det biff og fløtegratinerte poteter med masse stæsj til. Mannen lager nå, lukter såååå godt 😄 

Anonymkode: 1846f...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke her heller, her ble det linsepasta med kjøttsaus i dag. Men skal til mamma en dag til uka og spise fårikål

Anonymkode: ad5a9...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Himmel og hav said:

En kjapp opptelling i nær slekt tilsier at godt over halvparten skal ha det til middag i dag, inkludert meg. Så hvor mange av dere har kål og lam på menyen i dag?

nei dessverre, jeg tåler ikke kål, kjempe trist for jeg elsker Fårekål

Anonymkode: 2b529...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje fordra fårikål, så her vart det sosekjøt frå Ingrid Es blårutete, men med kantareller fått av kollega, og nyopptrekt pastinakk frå eigen pallekarm, bakt i ovnen. Og så apfelstrudel (bakt ein regnværsdag) til dessert. 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, her har den utflyttede sønnen og hans kjære vært på søndagsmiddag og da må det lages noe de er glad i, så i dag ble det lasagne.

Anonymkode: fd0e0...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, soleia skrev:

Kan ikkje fordra fårikål, så her vart det sosekjøt frå Ingrid Es blårutete, men med kantareller fått av kollega, og nyopptrekt pastinakk frå eigen pallekarm, bakt i ovnen. Og så apfelstrudel (bakt ein regnværsdag) til dessert. 😋

Blås i fårikålen. Neste gang kommer jeg til deg! Har du oppskrift på apfelstrudel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Blås i fårikålen. Neste gang kommer jeg til deg! Har du oppskrift på apfelstrudel?

Ha, ha, du er velkomen! :)

Eg enda opp med denne oppskrifta: https://oppskrift.klikk.no/eplestrudel/3358/  men det er mange oppskrifter der ute. Skulle eg laga ein gong til, hadde eg nok brukt brunt sukker, og kanskje litt meir av det.  Den var ikkje så søt. Men deigen var lett å bake ut, eg baka med silikonkjevle på voksduk, og fekk det faktisk ganske godt til, sjølv om det skal vere vanskeleg å få den tynn nok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, soleia skrev:

Ha, ha, du er velkomen! :)

Eg enda opp med denne oppskrifta: https://oppskrift.klikk.no/eplestrudel/3358/  men det er mange oppskrifter der ute. Skulle eg laga ein gong til, hadde eg nok brukt brunt sukker, og kanskje litt meir av det.  Den var ikkje så søt. Men deigen var lett å bake ut, eg baka med silikonkjevle på voksduk, og fekk det faktisk ganske godt til, sjølv om det skal vere vanskeleg å få den tynn nok.

 

Takk! Har bare smakt det én gang, og det var i strudelens hjemland og lagd av noen som virkelig kunne det. Kanskje jeg skulle våga meg på å prøve 🤔.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Takk! Har bare smakt det én gang, og det var i strudelens hjemland og lagd av noen som virkelig kunne det. Kanskje jeg skulle våga meg på å prøve 🤔.

Synes ikkje på nokon måte det var avskrekkande.  Det var litt vanskeleg å flytte det heile over på bakebrett då den var sammenrulla, så då revna den bittelitt, men ellers fekk eg tynn og fin deig, og kunne sjå mønsteret på voksduken gjennom den utkjevla deigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...