Gå til innhold

Sammen med en tidligere rusmisbruker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nylig blitt sammen med en mann jeg er veldig forelsket i. Vi passer veldig godt sammen. Men nå har han fortalt om fortiden sin der han vært rusmisbruker å vært innlagt for det. Det er riktig nok 5 år siden men hadde dere vært skeptisk til ett forhold med han likevel?  

Jeg har hatt med bv å gjøre før ettersom far har fått flere bekymringsmeldinger på seg,men de henlegget saken ettee bare ett hjemmebesøk.Det er 4 år siden de henla saken.  Men de nøler sikkert ikke med å åpne sak igjen om de får høre at jeg er sammen med en tidligere rusmisbruker :S Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 7025c...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er vel å vite om han faktisk er helt rusfri nå, og selv om han er det så er det dessverre ingen garanti for at han greier å forbli det. Noen greier det, andre ikke.

Jeg tror jeg ville bedt fagfolk om hjelp, f.eks. at du og han går i parterapi, snakker med hans lege eller andre som har fulgt ham opp etter rusbehandlingen. Fungerer han fint i dag så er jo det et pluss, men det å involvere andre instanser i en periode, det tror jeg kan være lurt. Da tror jeg også at bv vil være tryggere på at dette ikke vil gå utover barnet ditt. Så jeg ville meldt fra til bv om dette selv - og da også fortalt hva du og kjæresten gjør for å sikre at han faktisk er rusfri og holder seg slik.

Men jeg vil tro at årsaken til bekymringsmeldinger ang. barnets far har noe å si også. Hvis barnets far har brukt rus, da vil jeg tro at det å finne en ny som har brukt rus ikke taler i din favør.

Hvor lenge har du kjent ham før han fortalte deg om sin rusfortid? Fungerer han i jobb? Har han brutt all kontakt med rusmiljøet?

Anonymkode: aa1bc...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er vel å vite om han faktisk er helt rusfri nå, og selv om han er det så er det dessverre ingen garanti for at han greier å forbli det. Noen greier det, andre ikke.

Jeg tror jeg ville bedt fagfolk om hjelp, f.eks. at du og han går i parterapi, snakker med hans lege eller andre som har fulgt ham opp etter rusbehandlingen. Fungerer han fint i dag så er jo det et pluss, men det å involvere andre instanser i en periode, det tror jeg kan være lurt. Da tror jeg også at bv vil være tryggere på at dette ikke vil gå utover barnet ditt. Så jeg ville meldt fra til bv om dette selv - og da også fortalt hva du og kjæresten gjør for å sikre at han faktisk er rusfri og holder seg slik.

Men jeg vil tro at årsaken til bekymringsmeldinger ang. barnets far har noe å si også. Hvis barnets far har brukt rus, da vil jeg tro at det å finne en ny som har brukt rus ikke taler i din favør.

Hvor lenge har du kjent ham før han fortalte deg om sin rusfortid? Fungerer han i jobb? Har han brutt all kontakt med rusmiljøet?

Anonymkode: aa1bc...58c

Far har ikke brukt rus,det gikk mer på ar far er altfor sint i oppdragelsen og ikke ser barnets behov. Men det går bedre nå når barnet er større. Barnet går på barneskolen.

Anonymkode: 7025c...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Far har ikke brukt rus,det gikk mer på ar far er altfor sint i oppdragelsen og ikke ser barnets behov. Men det går bedre nå når barnet er større. Barnet går på barneskolen.

Anonymkode: 7025c...776

Det er godt barnets far ikke driver med rus.

Men en som har brukt rus kan jo også bli mer ustabil og ha kortere lunte enn andre når de møter motstand, blir irritert og frustrert. Hva sier kjæresten din til dette? Fungerer han i en normal hverdag, med jobb eller skole? Har han kuttet all kontakt med personer i rusmiljøet? (du svarte ikke på dette?)

Anonymkode: aa1bc...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er nylig blitt sammen med en mann jeg er veldig forelsket i. Vi passer veldig godt sammen. Men nå har han fortalt om fortiden sin der han vært rusmisbruker å vært innlagt for det. Det er riktig nok 5 år siden men hadde dere vært skeptisk til ett forhold med han likevel?  

Jeg har hatt med bv å gjøre før ettersom far har fått flere bekymringsmeldinger på seg,men de henlegget saken ettee bare ett hjemmebesøk.Det er 4 år siden de henla saken.  Men de nøler sikkert ikke med å åpne sak igjen om de får høre at jeg er sammen med en tidligere rusmisbruker :S Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 7025c...776

Jeg hadde gitt forholdet en sjanse, men ikke engang vurdert å flytte sammen med ham før det hadde gått mer enn to år.

Anonymkode: bf9f2...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde gitt forholdet en sjanse, men ikke engang vurdert å flytte sammen med ham før det hadde gått mer enn to år.

Anonymkode: bf9f2...024

Vi har ingen planer om å flytte sammen på lenge. 

Anonymkode: 7025c...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet fra min egen jobb at tidligere rusavhengige kan være kvalifisert etter fem års rusfrihet til å jobbe som erfaringskonsulenter, men det er selvsagt mer enn antall år som da vurderes. 

Jeg tror du må bli veldig godt kjent med ham over lang tid, før du introduserer ham for barnet ditt. Jeg ville sett særlig på elementer som om han er til å stole på, om han er lettkrenkelig, hvilket nettverk han har, familierelasjoner, hans nåværende forhold til alkohol, hans generelle forhold til kriminalitet, temperament og sinnemestring, om han går i en form for ettervern og hans psykiske helse.

Rusavhengighet er komplekst, og selv om han er rusfri, kan det å leve med ham være vanskeligere enn du tror. Men det kan også bli veldig  bra☺️. Så ha tålmodighet nok til å ta dette sakte og uten at datter din involveres.

Anonymkode: 9c8e7...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er vel å vite om han faktisk er helt rusfri nå, og selv om han er det så er det dessverre ingen garanti for at han greier å forbli det. Noen greier det, andre ikke.

Jeg tror jeg ville bedt fagfolk om hjelp, f.eks. at du og han går i parterapi, snakker med hans lege eller andre som har fulgt ham opp etter rusbehandlingen. Fungerer han fint i dag så er jo det et pluss, men det å involvere andre instanser i en periode, det tror jeg kan være lurt. Da tror jeg også at bv vil være tryggere på at dette ikke vil gå utover barnet ditt. Så jeg ville meldt fra til bv om dette selv - og da også fortalt hva du og kjæresten gjør for å sikre at han faktisk er rusfri og holder seg slik.

Men jeg vil tro at årsaken til bekymringsmeldinger ang. barnets far har noe å si også. Hvis barnets far har brukt rus, da vil jeg tro at det å finne en ny som har brukt rus ikke taler i din favør.

Hvor lenge har du kjent ham før han fortalte deg om sin rusfortid? Fungerer han i jobb? Har han brutt all kontakt med rusmiljøet?

Anonymkode: aa1bc...58c

Han fungerer i jobb å sier at han ikke har noe kontakt med det gamle miljøet. Han har flyttet vekk derfra og byttet telefonnummer. Men der han bor nå er vel bare ca 40 minutt unna der han bodde før,så han har ikke flyttet så veldig langt.

Anonymkode: 7025c...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han fungerer i jobb å sier at han ikke har noe kontakt med det gamle miljøet. Han har flyttet vekk derfra og byttet telefonnummer. Men der han bor nå er vel bare ca 40 minutt unna der han bodde før,så han har ikke flyttet så veldig langt.

Anonymkode: 7025c...776

Vær obs på blodsmitte. Er han testet? 

Anonymkode: da9c0...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...