Gå til innhold

Privatisering


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er du for eller mot privatisering i arbeidslivet? Stemmer du på de partiene som vil ha mere privatisering? 

Jeg måtte slutte i jobben jeg elsket pga privatisering.  Gleden av å jobbe ble borte. Var kun ett jag etter å yte mere på kortest mulig tid. Kvaliteten på arbeidet ble dårligere..

Anonymkode: d6aa9...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sterk motstander av privatisering. 

Middelmådige tilbud og tjenester til en altfor høy pris, og et overskudd som går i lomma til eier, i stedet for å gjøre tjenestetilbudet bedre. 

Jeg vil ha et samfunn der fellesskap, samhold, utjevning og solidaritet er sentrale begreper. 

Anonymkode: ba004...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke at folk stemmer på de partiene som vil ha privatisering. Er redd for at da går det til helvete med Norge 

Anonymkode: d6aa9...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot privatisering, noen ting som skole, eldreomsorg, sykehus osv må være offentlig styrt.

Men jeg synes det må være plass til noen private ytelser også... Snakket om det uka som var faktisk, for svigerfar har blitt nærmest ute av stand til å klare seg selv. Han klarer ikke handle, klarer ikke lage mat, klarer ikke vaske klær, hente avisen eller fyre i peisen, men han er likevel for frisk til å komme på sykehjem. Det er derfor hjemmesykepleien og familien som må bistå han, hver dag, mange ganger om dagen.

Da skulle vi hatt flere private tilbud, som f.eks i USA. Der kan du leie et rom/hybel i et hus hvor det jobber folk som kan levere deg mat, vaske klærne dine osv. Slike tilbud skulle vi hatt i Norge også, særlig når vår generasjon blir gammel og det er mindre naturlig å belaste familien enn det er for dagens gamle. Jeg vil gjerne selge huset og leie meg et rom i et sånt hus, et hus hvor man får hjelp til dagligdagse ting, før man blir syk nok til et offentlig sykehjem.

Eldreboliger finnes jo ikke lenger i dette landet, man skal bo hjemme så lenge som mulig og de "så lenge som mulig dagene" kan bli ganske slitsomme og uverdige for alle i storfamilien.

Anonymkode: 50c12...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatiseringen har åpnet for å selge ut hele barnehagekjeder og barnevernstilbud til utenlandske holding-selskaper. Grunnen: de kan investere i dette uten NOEN som helst risiko, etter som tjenestene er lovbestemt og tildels skattefinansiert! Det er helt krise at sånt er lov! 

Anonymkode: 4fc86...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eldreboliger finnes jo ikke lenger i dette landet, man skal bo hjemme så lenge som mulig og de "så lenge som mulig dagene" kan bli ganske slitsomme og uverdige for alle i storfamilien.

Anonymkode: 50c12...07c

Men det er jo ikke hjemmesykepleie han trenger, det er jo BPA eller hjemmehjelp. Det sistnevnte kan man faktisk få i de fleste kommuner.

Anonymkode: 4fc86...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ikke hjemmesykepleie han trenger, det er jo BPA eller hjemmehjelp. Det sistnevnte kan man faktisk få i de fleste kommuner.

Anonymkode: 4fc86...5fc

Det er sykehjemsplass han trenger. Hva hjelper det med hjemmehjelp som kommer kanskje 1 gang i uka hvis han er heldig. BPA er ikke noe eldre får altså

Anonymkode: 7cddc...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilken bedrift det er snakk om. Noen børsuke privatiseres, mens andre kan ha godt av det for å øke kvaliteten på arbeidet

Anonymkode: 4f650...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er imot privatisering, noen ting som skole, eldreomsorg, sykehus osv må være offentlig styrt.

Men jeg synes det må være plass til noen private ytelser også... Snakket om det uka som var faktisk, for svigerfar har blitt nærmest ute av stand til å klare seg selv. Han klarer ikke handle, klarer ikke lage mat, klarer ikke vaske klær, hente avisen eller fyre i peisen, men han er likevel for frisk til å komme på sykehjem. Det er derfor hjemmesykepleien og familien som må bistå han, hver dag, mange ganger om dagen.

Da skulle vi hatt flere private tilbud, som f.eks i USA. Der kan du leie et rom/hybel i et hus hvor det jobber folk som kan levere deg mat, vaske klærne dine osv. Slike tilbud skulle vi hatt i Norge også, særlig når vår generasjon blir gammel og det er mindre naturlig å belaste familien enn det er for dagens gamle. Jeg vil gjerne selge huset og leie meg et rom i et sånt hus, et hus hvor man får hjelp til dagligdagse ting, før man blir syk nok til et offentlig sykehjem.

Eldreboliger finnes jo ikke lenger i dette landet, man skal bo hjemme så lenge som mulig og de "så lenge som mulig dagene" kan bli ganske slitsomme og uverdige for alle i storfamilien.

Anonymkode: 50c12...07c

Men jeg forstår ikke hvordan du mener privatisering skal løse ditt problem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, amandine skrev:

Men jeg forstår ikke hvordan du mener privatisering skal løse ditt problem? 

Ser du for deg at det offentlige kan oppfylle hennes forslag?

Anonymkode: 4f650...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ser du for deg at det offentlige kan oppfylle hennes forslag?

Anonymkode: 4f650...13a

Hvorfor skulle det private gjøre det bedre?

Anonymkode: 0e158...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle det private gjøre det bedre?

Anonymkode: 0e158...b97

Viljen til noe slikt er større privat enn offentlig 

Anonymkode: 4f650...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...