Gå til innhold

Kan man dra på butikken med forkjølelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Vær så snill a. Jeg vil ikke ha Corona i hus, heller ikke vanlig forkjølelse.  Vi har hatt 4 runder med det nå,lei! Vi vasker hender og spriter for harde livet. 

Anonymkode: ce397...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man kan, men det er jo ikke spesielt snilt gjort. Hvis du absolutt må, bør du ha på munnbind og vaske/sprite hendene godt, samt holde god avstand til andre.

Anonymkode: a34ed...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, man kan, men det er jo ikke spesielt snilt gjort. Hvis du absolutt må, bør du ha på munnbind og vaske/sprite hendene godt, samt holde god avstand til andre.

Anonymkode: a34ed...96a

Dette

Anonymkode: 27e86...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan men tenker da bruker man munnbind og vasker og spriter hender godt. Kan det unngås så er det best. Butikkene her har gratis hjemkjøring om man handler over et visst beløp (husker ikke, ca 500) og man bor innenfor 3 km radius. Etter det koster det ca 100,- 

Det er det verdt om man da unngår kontakt med andre. 

Anonymkode: f5639...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt. For et jæ.... hysteri det er blitt. Hold avstand, vask hender osv, så går det bra. 

Anonymkode: 7753d...a7e

Vi nærmer oss en million døde. Hysteri er det ikke. 

Anonymkode: e30aa...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Det synes jeg er egoistisk med tanke på situasjonen.

Smitter du noen så må vedkommende være borte fra jobb frem til testresultater foreligger. 

Så uansett om du VET at du bare har forkjølelse, så setter du mange i en kinkig og samfunnsøkonomisk dyr situasjon.

Hold deg hjemme..

Anonymkode: 9cd8d...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med luftveissymptomer er man i karantene, ikke isolasjon.

Dvs at du kan gå på butikken om du må, apoteket om du må osv, men du dropper selvfølgelig kjøpesenter, klesbutikker og andre unødvendige ting.

Planlegg litt, gå på butikken når det er lite folk, hold avstand og handle nok til å du slipper gå igjen før forkjølelsen har sluppet taket.

Anonymkode: acc7e...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Det synes jeg er egoistisk med tanke på situasjonen.

Smitter du noen så må vedkommende være borte fra jobb frem til testresultater foreligger. 

Så uansett om du VET at du bare har forkjølelse, så setter du mange i en kinkig og samfunnsøkonomisk dyr situasjon.

Hold deg hjemme..

Anonymkode: 9cd8d...97c

☝️ Dette. 

Selv kan jeg ha hjemmekontor ved forkjølelse, men om barna også blir det er det vanskelig å få til. Det går så utover andre. 

Så når man vet at man er forkjølet syntes jeg man skal se på ganske mange andre løsninger før man selv går ut og smitter andre. 

Endret av litekreativtbrukernavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har andre måter å få varer i hus på, gjør du det med munnbind på deg og spriter deg godt. For de fleste kan dufå matvarer enkelt hjem uten at du må i butikken. Mann, barn, nabo, familie eller om butikken har hjemkjøring. 
 

Jeg jobber i matbutikk og er hjemme nå, skulle vært på jobb men måtte ta en test igår. Ikke akkurat enkelt å få dekt opp vakta mi idag, for jeg er jo ikke den eneste som har måtte teste seg i det siste. Jeg er nesten sikker på at jeg har promille etter hverr arbeidsdag etter så mye sprit jeg har kontakt med. Jeg er mer redd for å gå på jobb nå enn i mars. Folk er ikke flinke på avstand lengre, vaske seg, sprite seg, ta på kun det de skal ha osv. Kjempe hyggelig når kunden sier til oss i kassa: jeg måtte forte meg å handle nå, for nå skal jeg ned og teste meg. 
 

De aller fleste kan med enkle grep slippe å gå i butikken selv når de er syke. Her måtte ene ungen som ikke ble testet gå i butikken. Ikke hennes favoritt gjøremål, men ingen problem. Jeg vet naboen hadde stikki innom butikken for meg om jeg ikke kunne sendt ett barn i butikken. Jeg leverte mat på trappa hos naboen når hun ikke ville i butikken i våres. Hun tok en handletur i uka, men når det var småting hun plutselig manglet ordnet jeg det når jeg var på jobb. Vipps er en kjekk ting i disse dager. Hun avsluttet akkurat kreftbehandlingen når norge stengte ned.

Anonymkode: 722f2...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du selvsagt. Halve Norge er forkjølet nå, og en liten prosent av de igjen har korona. Jeg har vært på butikken med forkjølelse som er er verre enn «Milde luftveissymptomer, og det er helt innafor. Man må faktisk ha mat selv om man er syk, og alle har ikke andre måter å skaffe det på enn å fikse det selv

Anonymkode: e3f59...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei er du syk skal du holde deg hjemme til negativ test ! 

Anonymkode: f560c...d69

Hun er jo ikke syk

Anonymkode: 6cf01...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei er du syk skal du holde deg hjemme til negativ test ! 

Anonymkode: f560c...d69

.. Til symptomfri, uavhengig av test. 

Anonymkode: 8a95f...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med symptomer er pliktig til å isolere seg selv ! Man skal ikke gå på butikken med symptomer ! Alle skjønner jo det ! Om man velger å ikke teste seg, skal man da bare vandre rundt syk !? Ta dere sammen 

Anonymkode: f560c...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på. Host litt ekstra på de som jobber der og ev. eldre mennesker. Snufs høylytt og tørk snørr med hånda før du tar i masse varer du ikke skal ha. Da er du real 😉

 

Anonymkode: b3f3d...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle med symptomer er pliktig til å isolere seg selv ! Man skal ikke gå på butikken med symptomer ! Alle skjønner jo det ! Om man velger å ikke teste seg, skal man da bare vandre rundt syk !? Ta dere sammen 

Anonymkode: f560c...d69

Mei, det er man ikke. Det er kun personer med positiv test som skal i isolasjon 

Anonymkode: e3f59...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...