Gå til innhold

må bare få ut litt frustrasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 100% alenemamma til en nydelig gutt på 10 år. Vi har vært alene siden han ble født (ikke akkurat ideelt). Nå er jeg så frustrert å ha så mye tull med skolen. Vært år begynner vi med samme leksa på at guttungen trenger litt hjelp. Det gjør han og jeg har prøvd alt. Han har blitt utredet for dysleksi, men ser ikke ut som det er det. Det en kamp mot skolen siden han sliter med lesing. Han er kjempegod i matte og hvis han får inn informasjon med at noen leser for han, men å lese selv sliter han med. Skolen sier så og si at han får den hjelpen han har krav på, men i år er det annerledes. De sa han trenger hjelp i stort sett alle fag, men får 4 timer. Hver gang jeg møter skolen får jeg det samme at det er vår skyld (altså meg og guttungen). De prater til meg som om jeg er stokk dum, men kjenner jeg har så lyst til å si at jeg har to mastergrader og lederjobb så dum er jeg ikke. Det er jo sånn at ikke alle er like og alle passer ikke inn i den samme boksen, men noen klarer bare ikke å tenke utenfor den boksen. 

Guttungen kommer hjem og er lei seg for mye. Det er akkurat som ikke skolen tar problemene alvorlig, det er en del som ikke er så snille med han også. 

Er i prosess med flere skoler, men det er ikke akkurat som han er en attraktiv gutt å ha på skolen siden han har problemer med å lese. 

Må bare få ut litt frustrasjon for er så drittlei av å stå imot et skolevesen som er så vanskelig og enda mer vanskelig å stå alene i det. 

Anonymkode: 9e2d5...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan han bytte skole? 

Anonymkode: 5c2c1...fcd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan han bytte skole? 

Anonymkode: 5c2c1...fcd

jeg jobber med det, men er vanskelig. Privatskolene har fullt omtrent eller flere med utfordringer og derfor ønsker de ikke å ta inn noen flere. Fritt skolevalg er det jo så og si ikke. Det føles ut som en fastlåst situasjon.

Anonymkode: 9e2d5...7ca

Skrevet

Har dessverre ingen gode råd. Vil bare sende deg en klem, for jeg vet hvor vanskelig det er å stå alene og kjempe mot skolen, istedet for at dere skal kunne samarbeide.

Anonymkode: 1e946...2d7

Skrevet

Fylkesmannen. Han har RETT til tilpassa opplæring! 

Anonymkode: ed219...105

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...