Gå til innhold

Kalritelling og halvfabrikata


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å telle kalorier, men lurer på hvordan man teller kalorier i halvfabrikate varer. Er alt beregnet med i tabellen på baksiden, eller det bare pulveret i posen? F.eks tomatsuppe som man tilsetter melk, skal jeg telle med kalorier i melk i tillegg til kaloriene som står på på posen?

Anonymkode: 8c118...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har begynt å telle kalorier, men lurer på hvordan man teller kalorier i halvfabrikate varer. Er alt beregnet med i tabellen på baksiden, eller det bare pulveret i posen? F.eks tomatsuppe som man tilsetter melk, skal jeg telle med kalorier i melk i tillegg til kaloriene som står på på posen?

Anonymkode: 8c118...d67

På posen står ofte kaloriberegning hvis tilberedt etter anvisning. Men melka i tomatsuppa utgjør gjerne nada. Om det er 2 dl melk i 1 liter suppe vil en porsjon på 2,5 dl inneholde 18 kcal fra melk om du bruker ekstra lett..

Anonymkode: 472d1...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På posen står ofte kaloriberegning hvis tilberedt etter anvisning. Men melka i tomatsuppa utgjør gjerne nada. Om det er 2 dl melk i 1 liter suppe vil en porsjon på 2,5 dl inneholde 18 kcal fra melk om du bruker ekstra lett..

Anonymkode: 472d1...cd6

Takk, gjelder det alle typer halvfabrikat? Tomatsuppe var egentlig et litt dårlig eksempel fra meg siden kaloriene i melk ikke vil utgjøre så mye, som f.eks kyllingfilet og fløte i kyllinggryte vil det.

Anonymkode: 8c118...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk, gjelder det alle typer halvfabrikat? Tomatsuppe var egentlig et litt dårlig eksempel fra meg siden kaloriene i melk ikke vil utgjøre så mye, som f.eks kyllingfilet og fløte i kyllinggryte vil det.

Anonymkode: 8c118...d67

Sjekk på baksiden, Toro bruker å ha næringsinnhold pr porsjon tilberedt vare.

Anonymkode: 472d1...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sjekket på sauspose jeg hadde i skapet nå (bernaise) og der stod det næringsinnhold tilberedt med margarin og melk. Så det står kanskje spesifisert på de fleste typer? 

Anonymkode: 71af9...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...