Gå til innhold

Har så lyst på hytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er jo så dyrt. Hadde hytte for 4 år side, solgte den pga vi bygde hus og fikk barn nr.3,men fy som jeg savner den og stedet. Vil tilbake dit. Ikke mange hyttene ute for salg akkurat der nå, og de som er koster fra 3 mill og oppover, det er ikke aktuelt. Og de som kommer for salg blir solgt fort, før visning, før de er lagt ut og. Er ikke et sånt stort hytteområde det her, og det er det som er så deilig. Slippe å gå i "kø" i skiløypa og i fjellet, slippe disse "gale" folka i kondomdrakt i full fart bortover som tror de eier løypene osv..slippe å "konkurere" om størst, dyrest hytte, best SUV osv.

Vil ha innlagt vann og strøm, det er kriteriene..hehe..ønsker ikke stor hytte, max 3 soverom, så er ikke storforlangen sånn sett, skal ikke ha en sånn fancy fancy hytte. Savner det å kunne dra bort i helgene, bare slappe av, nyte fjellet/naturen. Kjenner jeg er desperat😂 lei av å være hjemme hver helg, tråkke rundt i nærområdet.

Sånn, litt klaging i dag. Skulle gjerne hatt et par millioner til.

Anonymkode: d4b17...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11 åringen her har en bestevenninne som har hytte, hun er enebarn og de reiser på hytta så fort de har anledning.

Den jenta er fortvilet over at hun aldri får vært med på noe sosialt med venner i helgene, og fakta er at jo eldre de blir jo mer går hun glipp av.

I sommer var hun så sint, forlangte å reise hjem fra hytta, om ikke foreldrene ble med ville hun reise hjem med busse alene! Jeg sa hun bare kunne komme hit og være her noen dager, ingen var jo på ferie i sommer og vennene møttes nesten daglig og syklet, gikk på rulleskøyter, tegnet med gatekritt, overnattet i telt i hagen osv osv, og hun satt på hytta med foreldrene sine og fikk ikke være med på noen ting...

Så ikke bare positivt med hytte heller, særlig ikke når barna blir større.

Anonymkode: 53b2b...cd8

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

11 åringen her har en bestevenninne som har hytte, hun er enebarn og de reiser på hytta så fort de har anledning.

Den jenta er fortvilet over at hun aldri får vært med på noe sosialt med venner i helgene, og fakta er at jo eldre de blir jo mer går hun glipp av.

I sommer var hun så sint, forlangte å reise hjem fra hytta, om ikke foreldrene ble med ville hun reise hjem med busse alene! Jeg sa hun bare kunne komme hit og være her noen dager, ingen var jo på ferie i sommer og vennene møttes nesten daglig og syklet, gikk på rulleskøyter, tegnet med gatekritt, overnattet i telt i hagen osv osv, og hun satt på hytta med foreldrene sine og fikk ikke være med på noen ting...

Så ille er det ikke her da. Har planer om å ta med venninner osv og. Barna savner hytta og spør om vi kan kjøpe ny. Det er 11 og 14 år gamle de eldste. Nå er de veldig glade i å gå i fjellet og naturen og. 

Hi

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner meg ikke igjen. Har eldre barn som elsker hytta, fjellet, ski og alt som hører med. Men vi drar ikke kun til hytta hver eneste helg og ferie. Drar på andre turer, men ingenting slår hytta. HI, har dere sjekket tomter stedet dere ønsker hytte?

Anonymkode: b1949...c98

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen. Har eldre barn som elsker hytta, fjellet, ski og alt som hører med. Men vi drar ikke kun til hytta hver eneste helg og ferie. Drar på andre turer, men ingenting slår hytta. HI, har dere sjekket tomter stedet dere ønsker hytte?

Anonymkode: b1949...c98

Ingen tomter å oppdrive, de få som er ligger i "hyttelandsbyen" og koster 1 mill og oppover, det blir for tett i tett og dyrt. Men takk for tips ;)

Hi

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo så dyrt. Hadde hytte for 4 år side, solgte den pga vi bygde hus og fikk barn nr.3,men fy som jeg savner den og stedet. Vil tilbake dit. Ikke mange hyttene ute for salg akkurat der nå, og de som er koster fra 3 mill og oppover, det er ikke aktuelt. Og de som kommer for salg blir solgt fort, før visning, før de er lagt ut og. Er ikke et sånt stort hytteområde det her, og det er det som er så deilig. Slippe å gå i "kø" i skiløypa og i fjellet, slippe disse "gale" folka i kondomdrakt i full fart bortover som tror de eier løypene osv..slippe å "konkurere" om størst, dyrest hytte, best SUV osv.

Vil ha innlagt vann og strøm, det er kriteriene..hehe..ønsker ikke stor hytte, max 3 soverom, så er ikke storforlangen sånn sett, skal ikke ha en sånn fancy fancy hytte. Savner det å kunne dra bort i helgene, bare slappe av, nyte fjellet/naturen. Kjenner jeg er desperat😂 lei av å være hjemme hver helg, tråkke rundt i nærområdet.

Sånn, litt klaging i dag. Skulle gjerne hatt et par millioner til.

Kjenner meg så igjen. Vi hadde en hytte vi leide på åremål, men som vi sa opp fordi vi skulle kjøpe vår egen. Vi elsket den hytta. Dette er tre år siden, og vi får ikke kjøpt oss noe. Alt vi ønsker oss er for dyrt og prisene bare stiger. Både ungene og vi lengter til den hytta vi hadde som ikke var dyr engang.

Anonymkode: 51ce7...89a

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner meg VELDIG igjen ! Vi dro på hytta vår bare i ferier,og ikke hele ferien. Men svigers har hytte 15 min fra huset sitt, og der var de helger og absolutt hele ferier. Aldri på ferie noe annet sted. Og det merker jeg godt på mannen. Han har jo aldri vært utenfor kommunen! Idyllisk sted de har, men.. Han har gått glipp av mye også. Aldri sett og opplevd andre byer, aldri gått tur i fjellet,skogen, vært på museumer. Nada !  

Så fint at denne jenta kunne være litt hos dere.😊 ikke alltid så kult å henge sammen med foreldrene på hytta. 

Hi var ikke en av dem med dette problemet, og det er bra.😊

Anonymkode: 4de49...5db

Skrevet

Når du skal ha strøm, vann og 3 soverom, hva av «fancyhet» er det du skal velge bort da, ettersom du sier du ikke skaø ha en fancy hytte...?

Selvsagt koster det mye for en hytte med strøm og vann.

Anonymkode: af9cf...db6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når du skal ha strøm, vann og 3 soverom, hva av «fancyhet» er det du skal velge bort da, ettersom du sier du ikke skaø ha en fancy hytte...?

Selvsagt koster det mye for en hytte med strøm og vann.

Anonymkode: af9cf...db6

Det kommer jo helt an på området det. Vi kjøpte nyoppført hytte ved sjøen for 5 år siden. Innlagt vann, strøm og varmekabler i hele første etasje. To store og ett lite soverom. Vi betalte 1.370.000,- kr for den. Ungene elsker å være her. Eldste på 12 har med seg en kompis innimellom.

Anonymkode: 267ac...68f

Skrevet

Er det ett alternativ å kjøpe en eldre hytte som kan restaureres? Det er jo en fin mulighet hvis dere ikke ønsker å bo midt i en landsby. 

Anonymkode: 9a484...d6e

Skrevet

Er det ett alternativ å kjøpe en eldre hytte som kan restaureres? Det er jo en fin mulighet hvis dere ikke ønsker å bo midt i en landsby. 

Anonymkode: 9a484...d6e

Ja, så absolutt. Det området vi ser i er ikke en landsby, men tror folk har fått øynene opp for det stedet da hyttene selges fort. Og dette er ikke dyre hytter, selv med innlagt vann og strøm. Tror de fleste skjønner hva jeg mener med fancy fancy hytte, forskjell på det altså. Vi har leid noen nye, dyre hytter/palass kaller jeg det og det er ikke det jeg er ute etter, heller ikke hytter på 100 kvm. 50-60 kvm er fint. Vi må bare vente og se.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...