Gå til innhold

Hadde dere gått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ene fadderbarnet mitt skal ha konfirmasjon til helga ( ikke denne ), og har bedt 45 gjester og alle bortsett fra 2 kommer da de bor i england.

Er folk fra Oslo ,stavanger, bergen og Øygarden som kommer, der det er mye smitte i 3 av de.

Jeg er i risikogruppen og samme med barnet,men barnet skal uansett i bursdag den dagen til en klassevenn, så barnet skal til sine besteforeldre etterpå, så blir bare meg,men er så usikker siden jeg er i risikogruppen, men får samtidlig så dårlig samvittighet for han jeg er fadder for. Han får selvsagt gave uansett.

Hva hadde dere gjort her?

Anonymkode: 01513...448

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp det 

Anonymkode: 9c3cb...6b2

Skrevet

Etter å hatt konfirmasjon selv for kort tid siden er svaret: nei. Ikke imponert over smittevern og hvordan folk tilpasser seg smittevern idisse tider. Vi valgte å ikke ha selskap siden vi har barn i risikogruppa, men kirken syns jeg vi foreldre skulle gå i. 
Nå har alle her i husstanden måtte teste seg, jeg og ene barnet sitter og venter på svar nå. Ikke trygg på hva svaret blir, selv om jeg ikke føler meg veldig syk. 

Anonymkode: ad9a2...f71

Skrevet

jeg er usikker,men heller nok mest på og droppe det, men føler veldig på det

Skrevet

Er fadderbarnet i nær slekt eller er det barn av venner? Kunne strekt meg for nær familie, ikke ellers. Du er sikkert ikke den eneste fadderen, så fraværet ditt går sikkert bra. Du har jo en veldig gyldig grunn vil jeg si. 

Anonymkode: 8c151...7dd

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Etter å hatt konfirmasjon selv for kort tid siden er svaret: nei. Ikke imponert over smittevern og hvordan folk tilpasser seg smittevern idisse tider. Vi valgte å ikke ha selskap siden vi har barn i risikogruppa, men kirken syns jeg vi foreldre skulle gå i. 
Nå har alle her i husstanden måtte teste seg, jeg og ene barnet sitter og venter på svar nå. Ikke trygg på hva svaret blir, selv om jeg ikke føler meg veldig syk. 

Anonymkode: ad9a2...f71

Tusen takk for svar

Nei det er jo ikke bra,men føler liksom at jeg bør siden jeg er fadder,men heller uansett mest på og droppe det og bestevennen min skjønner kjempe godt hvis jeg ikke kommer

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Er fadderbarnet i nær slekt eller er det barn av venner? Kunne strekt meg for nær familie, ikke ellers. Du er sikkert ikke den eneste fadderen, så fraværet ditt går sikkert bra. Du har jo en veldig gyldig grunn vil jeg si. 

Nei, er sønnen til bestevennen min. Men vi er nesten som søstre og han sier tante,men er ikke i familie sånn sett nei. Nei men de 2 siste fadderene hans bor i London og får ikke komme

Skrevet

Med 45 i selskap så hadde jeg ikke dratt nå uansett.

Snakk med fadderbarnet ditt, forklar at du veldig gjerne ønsker å være hos han den dagen, spesielt siden du er fadderen hans også, men at siden du er i risikogruppe så er det dessverre ikke helt tilrådelig for deg å komme nå som det er såpass mye korona.

Så kan heller du og fadderbarnet og hans familie spise en middag sammen senere en gang og markere at han er konfirmert.

Anonymkode: fc28b...0fd

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, er sønnen til bestevennen min. Men vi er nesten som søstre og han sier tante,men er ikke i familie sånn sett nei. Nei men de 2 siste fadderene hans bor i London og får ikke komme

Ok skjønner dere er ganske nære da ja. Et siste spm som kanskje kan hjelpe deg..... Dette er kanskje en borgerlig konfirmasjon? Siden de kirkelige er ferdige mener jeg? Dersom konfirmanten har valgt seg ut av statskirken og i en humanetisk seremoni vil jeg anse som din fadderplikt til å være ferdig 🤭

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok skjønner dere er ganske nære da ja. Et siste spm som kanskje kan hjelpe deg..... Dette er kanskje en borgerlig konfirmasjon? Siden de kirkelige er ferdige mener jeg? Dersom konfirmanten har valgt seg ut av statskirken og i en humanetisk seremoni vil jeg anse som din fadderplikt til å være ferdig 🤭

Her vi bor er det kirkelige konfirmasjoner fra starten på september til ut oktober.

Anonymkode: 1ec13...620

Skrevet

I motsetning til resten over her hadde jeg dratt. Det er barnets eneste konfirmasjon og jeg kunne fint ha dratt i selskap hvor jeg holdt avstand og var ekstra forsiktig.

Anonymkode: a93a9...00a

Skrevet

Hvis du er i risikogruppen så bør ikke du dra dit. Det er for risikabelt. De vil skjønne det. Dere kan heller feire sammen en annen dag. Med så mange gjester og gjester fra røde steder, altfor risikabelt. 

Anonymkode: 927cf...e29

Skrevet

Jeg bor i Arendal, og her har vi et skikkelig utbrudd nå pga en konfirmasjon. 

Kom en gjest langveisfra som var symptomfri og frisk, men tok en koronatest før hun kom for sikkerhets skyld, den var negativ. 

Så kom hun i selskapet, dro hjem igjen, og ble syk. Det var korona. Og flere i selskapet var smittet, og de igjen har smittet andre. 

Dette er virkelig ikke tiden for å reise og samle storfamilien. Synd for konfirmantene, men sånn er det nå engang. 

Anonymkode: f6961...f73

Skrevet

Kommer an på... er mange som er i risikogruppen i vid forstand, men er det virkelig i risiko (ikke astma, for eksempel) hadde jeg vurdert å droppe det. Eller gå og sørge for avstand. 

Anonymkode: 9dc04...ac1

Skrevet

Takk for alle svar

Synes det er fortsatt vanskelig og bestemme seg,selvom jeg føler at jeg bør droppe det,men samvittigheten er ikke god dessverre.

Begge besteforeldrene hans på begge sider er også i risikogruppen,mens min bestevenn  ,fadderbarnet mitt og de 4 søsken har hatt Korona

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...