Gå til innhold

Hvordan få vekk spylukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet kastet opp i bilstolen. Far var på tur og fikk håndvasket, men det tok 3 dager før jeg fikk demontert og lagt trekket i vaskemaskin. Bilstolen er kun et par uker gammel.

nå har jeg vasket 3 ganger, 60 grader (står 30 på trekket), med skyllemiddel, vaskemiddel og med edikk. det lukter oppkast ennå. Hvordan får jeg helt vekk lukta? 

I tillegg lukter den skumgummiplata som er under trekket. Denne kan tas løs. Jeg har hatt denne zalovann, skrubbet og skylt. Men denne lukter og ennå. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 1bcb1...76a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt eddik? Send på rens? Ellers er det utrolig sløvt å vente tre dager.

Anonymkode: 5d856...b85

Skrevet

Vi fikk spy i bilen på stoff seter. Vi fikk vekk lukten med tekstilrens fra Biltema. De hadde børste slik at den fikk rengjort litt ned i stene. Måtte vaske noen gangen, men lukten gikk til slutt bort 

Anonymkode: 6ae47...093

Skrevet

Man kan ikke drive å skrubbe bilseter med all mulig kjemikalier altså. Og hvis du allerede har vasket på 60 når det står 30 er sannsynligvis setet ubrukelig. Er ikke noe annet å gjøre enn å kjøpe nytt. 

Skrevet
9 minutter siden, Pobie skrev:

Man kan ikke drive å skrubbe bilseter med all mulig kjemikalier altså. Og hvis du allerede har vasket på 60 når det står 30 er sannsynligvis setet ubrukelig. Er ikke noe annet å gjøre enn å kjøpe nytt. 

Det er jo bare trekket, hvorfor skulle setet være ubrukelig?

Anonymkode: 7f5d3...002

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du forsøkt eddik? Send på rens? Ellers er det utrolig sløvt å vente tre dager.

Anonymkode: 5d856...b85

Far var på tur med gutten. De bodde i abra havn og han hadde skylt så godt han kunne. Når han kom tilbake fra samvær så overtok jeg problemet. Far har beklaget veldig.

det er kun trekket, det har vi fått av bilstolen. 

Skrevet

Skumgummi tror jeg ikke du får lukten ut av, det er umulig å få vasket skikkelig. Spør der du kjøpte stolen om de selger reservedeler, mulig du kan kjøpe skumgummien løs?

Trekket ville jeg forsøkt møbelrens på.

Anonymkode: 62eb4...c6f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Far var på tur med gutten. De bodde i abra havn og han hadde skylt så godt han kunne. Når han kom tilbake fra samvær så overtok jeg problemet. Far har beklaget veldig.

det er kun trekket, det har vi fått av bilstolen. 

Utrolig sløvt av far. Kan nytt trekk bestilles fra fabrikant? 

Anonymkode: 8987e...a29

Skrevet

Strø bakepulver på selve stolen der det lukter og la stå, trekket kan du gi samme behandling. Også la det stå en stund. Lukta forsvinner tilslutt, sånt må man nesten regne med iblant når man har barn. De spyr iblant når det passer minst 🙈

Anonymkode: 9ba1b...851

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Strø bakepulver på selve stolen der det lukter og la stå, trekket kan du gi samme behandling. Også la det stå en stund. Lukta forsvinner tilslutt, sånt må man nesten regne med iblant når man har barn. De spyr iblant når det passer minst 🙈

Anonymkode: 9ba1b...851

Om du fukter stoffet litt, bare med en spruteflaske, drysser på godt med bakepulver og heller farris (eller annet boblevann) over så bruser og suges flekker ut. Mulig det suges ut lukt også?

Anonymkode: 62eb4...c6f

Skrevet

Strø kaffegrut over. Gruten trekker til seg lukt og når gruten er tørr støvsuger eller rister du den bort

Anonymkode: b6386...204

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Strø kaffegrut over. Gruten trekker til seg lukt og når gruten er tørr støvsuger eller rister du den bort

Anonymkode: b6386...204

Pulverkaffe funker også.

Anonymkode: b4987...3bc

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pulverkaffe funker også.

Anonymkode: b4987...3bc

Bruker du den tørt da?

Anonymkode: 7f5d3...002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...