Gå til innhold

Begrenset antall personer, hvordan tolker du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor er det nå bare lov med 10 personer på private arrangementer/samlinger. Nå har jeg ingen planer om å invitere til noe i nærmeste framtid, så dette er hypotetisk, men jeg lurer på hva du tenker om tolkningen i følgende scenario.

Stor enebolig, fire tenåringer som alle har rom i en egen etasje og nærmest "bor" på rommene sine om kveldene, spesielt hvis mor/far har besøk. Kommer ned på kjøkkenet for å hente seg litt mat, ellers er de ikke til stede. Stuen er stor, over 70 kvm, så lett å holde avstand, og mor vil invitere seks venner/kollegaer som på jobb sitter realtivt tett sammen på samme arbeidsrom og regnes som hverandres nærkontakter. Far setter seg i kjellerstuen hele kvelden. Er dette innafor i ditt hode? Totalt blir det jo da 12 personer i samme hus, men bare syv samlet.

Anonymkode: 05564...79f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge gjestene ikke går på kjøkkenet og mann og barn holder seg helt unna stua (+at dere selvfølgelig holder en hel metes avstand hele kvelden) toøker jeg det som ok så lengexdu vasker ned de rommene gjestene har brukt før resten av familien tar dem i bruk.

Anonymkode: a8abc...c40

Skrevet

Jeg forstår ikke dette behovet for stadig å måtte tøye grensene...

Anonymkode: 2185c...13d

Skrevet

Jeg syns ikke det. Jeg syns folk blir som ungerr som skal tøye og teste grenser omdagen. 

Anonymkode: eb8df...358

Skrevet

Selvfølgelig er det innafor! Vi har også 4 barn og kan jo nesten ikke ha besøk om vi bare skal være 10 stk... Jeg tenker at reglene/rådene om maks antall også må ta litt høyde for hvor mange av de 10 som er i samme husstand. Det er forskjell på å møtes 20 stk fra helt ulike husstander på fest, og om jeg inviterer søsteren og broren min med familier slik at vi blir 15 stk fra kun 3 husstander hvor barna i tillegg går flere i samme klasse/bhg osv. 

De andre i husstanden din vil jo ikke være samlet på samme sted som dine kollegaer. Barna og mannen vil ikke være en del av det private arrangementet. Og du skriver jo at dere kommer til å overholde 1 m regel osv. 

Anonymkode: e8eb3...f35

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ikke dette behovet for stadig å måtte tøye grensene...

Anonymkode: 2185c...13d

Nå spurte jeg hypotetisk, som jeg skrev i HI. Jeg skal IKKE invitere, men jeg begynte å tenke over det og lurte rett og slett på hvordan folk ville tolket reglene. Lurer du aldri på ting, du da?

Anonymkode: 05564...79f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det innafor! Vi har også 4 barn og kan jo nesten ikke ha besøk om vi bare skal være 10 stk... Jeg tenker at reglene/rådene om maks antall også må ta litt høyde for hvor mange av de 10 som er i samme husstand. Det er forskjell på å møtes 20 stk fra helt ulike husstander på fest, og om jeg inviterer søsteren og broren min med familier slik at vi blir 15 stk fra kun 3 husstander hvor barna i tillegg går flere i samme klasse/bhg osv. 

De andre i husstanden din vil jo ikke være samlet på samme sted som dine kollegaer. Barna og mannen vil ikke være en del av det private arrangementet. Og du skriver jo at dere kommer til å overholde 1 m regel osv. 

Anonymkode: e8eb3...f35

Familie regnes faktisk med i de 10. Om man kan argumentere for at de er i en annen del av huset og ikke med i sammenkomsten er nok en bøying av reglene. I Bergen hadde man denne regelen og de som hadde konfirmasjonen hjemme kunne knapt ha gjester da familiene gjerne selv var 4+. 

Anonymkode: a79ac...01a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...