Gå til innhold

Fjernet hormonspiral og ingen mens har kommet??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Etter 4,5år med hormonspiral, fjernet jeg "endelig" denne. Det gikk fint, men følte faktisk at kroppen min ikke var helt seg selv. Nå venter jeg på at mensen snart skal komme? Hadde ubeskyttet sex de første dagene etter. Og hatt lite sex i det siste. Har igrunnen ikke planer om en graviditet, men er jeg det så er jeg lykkelig over det også. Noen som kan fortelle hvor vanlig det er at det tar tid? 

Har 2 barn fra før, pluss en graviditet tidligere som endte i SA. Blir relativt fort gravid. 

kvinne31

Anonymkode: 207d6...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du eggløsning når du hadde spiralen da, og hvor var du i syklusen i forhold til det?

Anonymkode: 3786a...3a9

Hadde nok eggeløsning ja, får ikke alle det ved hormonspiralen da? Når jeg hadde den, så fikk jeg perioder med murringer og skikkelig pms humør, så antar at jeg hadde eggeløsning i de periodene. Men hadde aldri noen tidspunkt å forholde meg til. Har igrunnen aldri vært opphengt i eggeløsning. Bare tatt det som det kommer. (Om det er lov å nevne) 

Så om jeg er gravid nå, så må jeg helt tilfeldig hatt eggeløsning idét jeg tok spiralen ut. Det skal endel til, så jeg tror neppe jeg er det. 

Men hvor blir denne mensen av? Jeg håper for all del at den kommer tilbake igjen, eller at jeg er gravid. Hadde vært trist om jeg hadde blitt steril. 

Ts 

Anonymkode: 207d6...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har blitt steril helt plutselig skal vel noe til, men at du er litt hormonforstyrret kan jo hende.

Det er vanlig å ha eggløsning på hormonspiral, men mange får det sjeldnere enn ellers. Du er heller ikke rar om kroppen bruker littegrann mer enn 2 uker på å få igang systemet uten hormontilførsel, så det ordner seg nok.

Anonymkode: 3786a...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du har blitt steril helt plutselig skal vel noe til, men at du er litt hormonforstyrret kan jo hende.

Det er vanlig å ha eggløsning på hormonspiral, men mange får det sjeldnere enn ellers. Du er heller ikke rar om kroppen bruker littegrann mer enn 2 uker på å få igang systemet uten hormontilførsel, så det ordner seg nok.

Anonymkode: 3786a...3a9

Okei. Så bra :) takk for svar! 

Itillegg til et bedre humør må jeg legge til at vekten er blitt lavere enn ved hormonspiral bruk. Tror ikke den var noe for meg, tross 4års bruk;) 

Til uken tenkte jeg å begynne på Cerazette. Jeg bør vel ta en graviditets test før. Ikke at jeg inbiller meg en graviditet, men for å være på den sikre siden! 

Anonymkode: 207d6...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei. Så bra :) takk for svar! 

Itillegg til et bedre humør må jeg legge til at vekten er blitt lavere enn ved hormonspiral bruk. Tror ikke den var noe for meg, tross 4års bruk;) 

Til uken tenkte jeg å begynne på Cerazette. Jeg bør vel ta en graviditets test før. Ikke at jeg inbiller meg en graviditet, men for å være på den sikre siden! 

Anonymkode: 207d6...d3d

Cerazette inneholder jo littegranne mer hormoner enn spiralen da, så om du reagerte på den reagerer du nok på de også.

Hormonspiralen inneholder omtrent samme mengde hormoner som minipillen, men anbefales fremfor pillene fordi sjansen for brukerfeil forsvinner.

Cerazette har mindre hormoner enn andre p-piller, men mer enn spiralen.

Jeg tålte ingen av delene og endte med å sterilisere meg.

Anonymkode: 3786a...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Cerazette inneholder jo littegranne mer hormoner enn spiralen da, så om du reagerte på den reagerer du nok på de også.

Hormonspiralen inneholder omtrent samme mengde hormoner som minipillen, men anbefales fremfor pillene fordi sjansen for brukerfeil forsvinner.

Cerazette har mindre hormoner enn andre p-piller, men mer enn spiralen.

Jeg tålte ingen av delene og endte med å sterilisere meg.

Anonymkode: 3786a...3a9

Blir spennende å se . Jeg kan ikke ha p-piller pga høyt blodtrykk i svangerskapet. Håper jeg tåler minipilla da, men er vel en viss fare for graviditet? 

Anonymkode: 207d6...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...