Gå til innhold

Hvor mye forbrenner jeg ved løping?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fitbiten min sier 400 kcal når jeg løper en time. AktivTrening sier jeg forbrenner 708 kcal. Lik vekt og lik tid er oppgitt. Hvem er nærmest sannheten?

Anonymkode: 01c97...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange kilometer klarer du på en time da? Jeg bruker Endomondoappen og jeg forbrenner CA 100 kcal pr kilometer ser jeg. Jeg er litt treg og jogger 6 km på en time og forbrenner ca 600 kcal på disse øktene. Går bittelitt i starten av og til. 

Har du husket å oppgi høyde, kjønn og vekt på begge appene? Det er veldig viktig. 

Jeg vil tro at dersom du er litt kjappere enn meg så er den siste appen din riktig, men dersom du f eks er mye lettere enn meg kan fitbiten være mest riktig. Jeg er ganske lubben (87kg på 158 høyde). 

Anonymkode: b3c77...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig å svare på med den informasjonen du har lagt ut her.

 

1 time løping er ikke en generell term som gir et gitt antall forbrente kalorier. Det avhenger av vekt, kjønn, hastighet/distanse osv.

Jeg løper 1,1 mil per time. Hun over her løper 6 km per time. Det er av stor betydning for forbrenningen. Jeg brenner 650 kalorier på 50 minutters løping. Da har jeg løpt en mil og tatt meg godt ut. Jeg er 63 kg og 172 høy, og har en høy prosentvis muskelmasse. Godt trent. 

Anonymkode: dbab7...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er helt umulig å svare på med den informasjonen du har lagt ut her.

 

1 time løping er ikke en generell term som gir et gitt antall forbrente kalorier. Det avhenger av vekt, kjønn, hastighet/distanse osv.

Jeg løper 1,1 mil per time. Hun over her løper 6 km per time. Det er av stor betydning for forbrenningen. Jeg brenner 650 kalorier på 50 minutters løping. Da har jeg løpt en mil og tatt meg godt ut. Jeg er 63 kg og 172 høy, og har en høy prosentvis muskelmasse. Godt trent. 

Anonymkode: dbab7...79f

1,2 mil faktisk, på en time, når jeg bare tenkte meg litt om. Gjennomsnittsfart på 5 minutter per km. 

Anonymkode: dbab7...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fitbiten min sier 400 kcal når jeg løper en time. AktivTrening sier jeg forbrenner 708 kcal. Lik vekt og lik tid er oppgitt. Hvem er nærmest sannheten?

Anonymkode: 01c97...0fe

Den siste regner nok med kalorier du forbrenner når du sitter i ro også

Anonymkode: 15a37...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Jeg er 41 år, 167 cm og 68 kg. Jeg er har nettopp begynt å løpe og klarer 6 km på en time. Ok, det blir litt gåing innimellom og. Men likevel rart at de er så forskjellige? 

Anonymkode: 01c97...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det kommer an på hva de målingene sier. Tar den ene med hvileforbrenning som følge av joggeturen kanskje? 
 

Den høyeste høres hverfall urealistisk høy ut. Du forbrenner ikke så mye på å løpe så sakte i en time. 

Anonymkode: dbab7...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...