Gå til innhold

Når får barn lov til å farge håret?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når sier du ja til at barnet ditt kan farge håret om de spør? Med "vask-ut-farge", eller med mer permanent farge? 

Anonymkode: a2f6d...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med vask ut farge fikk min eldste lov når hun var fire. 
Permanent er ikke blitt spurt om enda da vask ut fortsatt er stas.

Anonymkode: d2000...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask ut farge har hun fått lov til fra hun var 4-5 år gammel. Hun har ikke fått lov til å farge det permanent ennå, men det har noe med at hun er 8, og ønsker seg farge som knall rød, rosa osv. Og det ser ser så ille ut etter kort tid, så det får vente litt.

Anonymkode: f195e...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste var 5år når hun farget håret permanent. Jeg sa hun fikk spørre faren, for keg var helt sikker på at han sa nei. Det var en skikkelig bommert, men ungen kledde det og fikk bare positive tilbakemeldinger. Jeg tenker hår er hår, det kan klippes og det vokser ut igjen. Jeg gjør mye rart med håret mitt, så jeg kan liksom ikke si nei heller. Men skal si jeg prøvde å overtale storesøster ifra å farge halve hodet svart. Hun hadde fått nesten hvitt hår en sommer og fant ut at hun ville farge halve hodet svart. Merkelig nok så ble det veldig kult og hun hadde veldig godt av det. Ungen var ekstremt sjenert, men når hun farget håret slik så skjedde det noe og hun kom litt ut av skallet sitt. Det har nok noe med alle kommentarene hun fikk. Hun har aldri gjort noe lignende siden og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Anonymkode: 46726...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min på 11 år får ikke farge det med verken glansvask eller permanent farge. Hun trenger da ikke sånt. Og hvem i svarte farger håret på 3-4-åringen sin?!? Er det spøk? Håper det!

Anonymkode: f909c...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk farge stripe i luggen da hun var 9-10, da bleket vi det først (tok ikke helt ned til hodebunnen, brukte folie). Permanent farge fikk hun vel ta første gang da hun var 12, farget det 4-5 ganger etter det. Jeg har alltid gjort masse rart med håret mitt, regelen er at det ikke er lov å gjøre det selv, jeg skal gjøre det (jeg er frisørutdannet, selv om jeg ikke jobber som det nå). Hun har gjort et par ting hos frisør fordi jeg er litt rusten. Hår er gøy, og det er nå hun kan komme unna med noen sprell (hun er snart 15). Helbleking har jeg sagt nei til, det er så fryktelig sterkt. Nå har hun gått lei for en stund, så får vi se.

Anonymkode: 61259...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, amandine skrev:

På alvor? 

Jeg farger håret hele tiden i ulike farger og da ville hun ha rosa. Ser ikke helt problemet. Hun hadde hår ned til trusekanten og vi farget de siste 10-15 cm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 12 år når jeg farget håret første gang, fikk egentlig ikke lov. Mamma var på jobb å søsteren min som er 6 år eldre kjøpte hårfarge og farget håret mitt, jeg var kjempefornøyd🙂, Mamma ble overrasket 😂

Anonymkode: 80d57...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...