Gå til innhold

Kristen skole?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å ha barn på kristen skole? Har du hatt barn på en slik skole, eller gått der selv? 

Hva ville du valgt dersom du ikke er fornøyd med den offentlige nærskolen, men er heller ikke særlig religiøs selv? Er i tvil... 

Anonymkode: fd85b...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på kristen internatskole. Veldig godt samhold der. De var strenge, men rettferdige for det meste. De virket åpne for homofili og annet også så var ikke ultrakonservativt. Var flere ateister som var elever ved skolen, men uansett så måtte alle delta på morgenmøtene (med kristent innhold). Deltok du ikke ble du trukket i oppførselskarakter om det skjedde 3 ganger. Godt faglig innhold i timene og sosialt på ettermiddagene og kveldene. Ingen banning der og jenter/gutter var på hvert sitt internat. Fikk ikke lov til å besøke hverandre etter et visst klokkeslett. Det er greit å lese gjennom reglementet før du søker. Alt i alt anbefales det :)

Anonymkode: de565...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger kristen skole kan du i hvert fall ikke syte over kristent innhold og konservative holdninger. Da vet du hva du går til.

Anonymkode: 680c3...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste gikk på katolsk skole 8-10 klasse, ingen av oss er kristne. Tettere oppfølging av elevene og litt strengere, han var veldig godt fornøyd. Men hadde mistet mye etter han ikke fikk noe ekstra hjelp på barneskolen selv etter å ha fått Tourettes og ADD diagnose. Skulle bare byttet mye før.

Anonymkode: 36e7b...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å søke inn sønnen min på den kristne skolen her. Men den er så populær, at vi hadde ikke fått plass. Og jeg er ikke kristen. Men hører av de som går der, at det er en veldig god skole, og ikke mye kristendom. Selvfølgelig er det litt, og det er helt greit. 

Anonymkode: 2842f...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på kristen privatskole på vgs. Den lokale vgs var ikke særlig bra. Mange belastede familier.

Skolen var bra, og det var en god blanding av ikke-religiøse og religiøse, og det var plass til alle.

Samtidig skal man holde ut andakt hver morgen, og man får ikke lært om andre religioner enn kristendom. Man kan også ende opp med en lærer som kan ha noen rimelige skrudde syn på virkeligheten, men det hører med 😅

Anonymkode: d5851...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...