Gå til innhold

Jeg trenger hjelp :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Først om min datter: Har alltid vært ett engstelig barn, skal til behandling for dette nå til vinteren. På skolen har min jente vært veldig tilbaketrukket grunnet angst, men hun har hatt det bra på skolen. Jeg har også slappet av mtp dette, fordi hun har vært veldig sosial med sin bestevenninne på fritid.

Min datter på 11 år har hatt samme bestevenninne siden 2 klasse. De går i samme klasse, er naboer og har mye kontakt. Nå for ett par uker siden måtte en annen klassevenninne sove hos oss noen netter, fordi mor var veldig syk. Dette førte til at min datters bestevenninne ble sjalu/sur, og de har ikke vært venner siden. Forann foreldre og lærere fremstår de som venner, men når ingen voksne er til stede så blir venninnen sur og slem mot min datter. Hun går også å baksnakker min datter mye. Min datter ønsker ikke at jeg skal ta dette opp med lærer, for da blir alt mye verre sier hun.

Det som er det negative her, er at min datter er engstelig og tilbaketrukket. Hun har ikke like mange venninner å støtte seg på nå når bestevenninnen er sur på henne, og jeg er redd for at hun blir alene. Hun har noen venner i klassen, men pga angst så er hun ikke like aktiv i friminutt o.l. 

Min datter virker for å ha det bra, men jeg trenger litt råd. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg bare satse på at det går over? Skal jeg oppfordre jenten min til å ikke bry seg og finne andre venner? 

Anonymkode: ddf2b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be nå denne nabojenta inn og gjør noe hyggelig med begge. Og så fletter du inn en samtale om det barnet som dessverre hadde en syk mor og måtte bo hos dere. Dette ordner seg hvis du som voksen hjelper dem begge. Sjalusi er jo også en frykt...

Anonymkode: 99606...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det har vi prøvd. Hun vet veldig godt hvorfor jenta måtte bo her og vi har forsøkt å gjøre noe hyggelig. Det hjelper ikke. 

Anonymkode: ddf2b...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jammen det har vi prøvd. Hun vet veldig godt hvorfor jenta måtte bo her og vi har forsøkt å gjøre noe hyggelig. Det hjelper ikke. 

Anonymkode: ddf2b...000

Da bruker du skarpere lut. Går hjem til henne og foreldrene og tar et møte med dem alle tre. Snakker om hvor råttent gjort det er å spille vennlig mens læreren ser på, og blir slem like etterpå. Og si gjerne at datteren din blir superlei seg fordi hun egentlig bare har én god venn, og nå oppfører den vennen seg så illojalt.

Anonymkode: 99606...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...