Gå til innhold

Sosial speling? Hvordan foregår det?🙈


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kom i prat etter eit foreldremøte i går der de spilte med kvarandre. Går det ann på Playstation? Eller er det kun data? Må de ha same type eller går det ann på f.eks ps4 speler sammen med noen som f eks har ps 5? Treng tilleggsutstyr, f.eks headsett. Snakker de i lag? Dette er nytt for meg,derfor jeg spør 🙈 Vil kjøpe noe til barna, bare usikker på hva. 🙈 Dersom det i tillegg er sosialt er det eit pluss. 

Anonymkode: 2f045...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her spiller de roblox på tlf sammen, ellers ikke noe da de er for små til fortnite 

Anonymkode: 7e110...112

Her spilles de hayday i lag. Men ikke noe annet enn at de sender melding til hverandre om de vil kjøpe det og det. Er det det som er sosial spilling? De er 10-11 år . HI

Anonymkode: 2f045...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her spilles de hayday i lag. Men ikke noe annet enn at de sender melding til hverandre om de vil kjøpe det og det. Er det det som er sosial spilling? De er 10-11 år . HI

Anonymkode: 2f045...d6a

det er en form for sosial spilling, men her går det i litt mer avanserte lagspill hvor man snakker sammen. Sønnen min på 13 spiller enten med klassekamerater, eller folk fra utlandet. De snakker sammen, samarbeider om målet, legger planer og strategier for å vinne. Fordelen er at han er innmari introvert men får vært supersosial her, og at han har blitt helt ekstremt god i engelsk!

Anonymkode: 43ff3...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er en form for sosial spilling, men her går det i litt mer avanserte lagspill hvor man snakker sammen. Sønnen min på 13 spiller enten med klassekamerater, eller folk fra utlandet. De snakker sammen, samarbeider om målet, legger planer og strategier for å vinne. Fordelen er at han er innmari introvert men får vært supersosial her, og at han har blitt helt ekstremt god i engelsk!

Anonymkode: 43ff3...25b

Men er det via telefon eller Playstation/data?

Anonymkode: 2f045...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det via telefon eller Playstation/data?

Anonymkode: 2f045...d6a

Det er via PlayStation/pc/Xbox. Sønnen min har Xbox og kan spille noe med de som har PS, men mye av det skjer på data og. Har skjønt at PS kanskje er tingen, men det er så skrekkelig dyrt syns jeg!

Anonymkode: 43ff3...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er via PlayStation/pc/Xbox. Sønnen min har Xbox og kan spille noe med de som har PS, men mye av det skjer på data og. Har skjønt at PS kanskje er tingen, men det er så skrekkelig dyrt syns jeg!

Anonymkode: 43ff3...25b

Ok. Men da må de ha samme spill, men selges samme spill til de ulike boksene slik at de kan spille med noen som ikke har samme type?🙈 F.eks kan Playstation spille med noen som har data eller Xbox. Hva med Nintendo switch? Er det noe for seg selv?

Anonymkode: 2f045...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er via PlayStation/pc/Xbox. Sønnen min har Xbox og kan spille noe med de som har PS, men mye av det skjer på data og. Har skjønt at PS kanskje er tingen, men det er så skrekkelig dyrt syns jeg!

Anonymkode: 43ff3...25b

Trengs headset og ekstra utstyr for å spille sammen? HI

Anonymkode: 2f045...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og finnes det noen barnevennlige spill som kommer til ps5. Yngste er 6 og eldste 10. Til og med Minecraft og Lego har 7 års aldersgrense, men de fins vel ikke til ps5.🤔  HI

Anonymkode: 2f045...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må spille samme spill, ja, men ikke nødvendigvis på samme spillkonsoll. 
Man legger hverandre til som venn i spillet og spiller sammen.
Til vår ps4 fulgte det med en øreplugg med mikrofon. De kan også prate «ut i rommet» med motspiller, uten headset. 

Våre tre gutter spiller med andre både via mobil, ps4 og gaming-pc. Da samarbeider de f.eks. om å løse oppdrag mm. 

Anonymkode: fd5e7...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...