Gå til innhold

Sorg og de ulike fasene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge var dere i hver av dem, og var dere innom alle? Tap av forelder. Jeg føler jeg fortsatt er i fornektelse 3 mnd etterpå. Jeg vet jo at det har skjedd, men greier ikke helt skjønne det føler jeg. Unngår å tenke på det og "later" som det ikke har skjedd på en måte. Jeg burde vel mer aktivt bearbeide sorgen, men er usikker på hvordan.

Anonymkode: 8242f...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge var dere i hver av dem, og var dere innom alle? Tap av forelder. Jeg føler jeg fortsatt er i fornektelse 3 mnd etterpå. Jeg vet jo at det har skjedd, men greier ikke helt skjønne det føler jeg. Unngår å tenke på det og "later" som det ikke har skjedd på en måte. Jeg burde vel mer aktivt bearbeide sorgen, men er usikker på hvordan.

Anonymkode: 8242f...f36

Fasene kommer ikke etter tur, de kommer og går. Jeg har fortsatt øyeblikk da jeg er i sinne- eller sjokkfasen. Selv om det snart er 4 år siden jeg ble enke.

Anonymkode: b62db...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun over sier, de kommer og går. Og det er ingen fasit på sorgprosess.

Jeg forstår godt at du føler deg litt stuck i fornektelse. Sorg er vondt. 

Men jeg tror du kan få hjelp til å komme litt mer videre om du snakker med noen, kanskje best med noen som også kjente avdøde. Og selv om det har gått 3 mnd så er ikke det lang tid i en sorgprosess. 

Du kan også få hjelp av helsevesen, hvis dette er for vanskelig. Start hos fastlege, så kan hun henvise videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: psykologen min sa at bearbeidelsen gikk sin gang i bakgrunnen likevel, selv om jeg følte meg stuck i en av fasene i perioder.

Anonymkode: b62db...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...