Gå til innhold

Sorg og de ulike fasene


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var dere i hver av dem, og var dere innom alle? Tap av forelder. Jeg føler jeg fortsatt er i fornektelse 3 mnd etterpå. Jeg vet jo at det har skjedd, men greier ikke helt skjønne det føler jeg. Unngår å tenke på det og "later" som det ikke har skjedd på en måte. Jeg burde vel mer aktivt bearbeide sorgen, men er usikker på hvordan.

Anonymkode: 8242f...f36

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge var dere i hver av dem, og var dere innom alle? Tap av forelder. Jeg føler jeg fortsatt er i fornektelse 3 mnd etterpå. Jeg vet jo at det har skjedd, men greier ikke helt skjønne det føler jeg. Unngår å tenke på det og "later" som det ikke har skjedd på en måte. Jeg burde vel mer aktivt bearbeide sorgen, men er usikker på hvordan.

Anonymkode: 8242f...f36

Fasene kommer ikke etter tur, de kommer og går. Jeg har fortsatt øyeblikk da jeg er i sinne- eller sjokkfasen. Selv om det snart er 4 år siden jeg ble enke.

Anonymkode: b62db...700

Skrevet

Som hun over sier, de kommer og går. Og det er ingen fasit på sorgprosess.

Jeg forstår godt at du føler deg litt stuck i fornektelse. Sorg er vondt. 

Men jeg tror du kan få hjelp til å komme litt mer videre om du snakker med noen, kanskje best med noen som også kjente avdøde. Og selv om det har gått 3 mnd så er ikke det lang tid i en sorgprosess. 

Du kan også få hjelp av helsevesen, hvis dette er for vanskelig. Start hos fastlege, så kan hun henvise videre. 

Skrevet

PS: psykologen min sa at bearbeidelsen gikk sin gang i bakgrunnen likevel, selv om jeg følte meg stuck i en av fasene i perioder.

Anonymkode: b62db...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...