Gå til innhold

Bussjåfører i streik


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7KlowB/bussjaafoerer-i-streik-man-blir-helt-utbrent
 

Med en lønn på 450k. Han i artikkelen hadde fagbrev. Er ikke dette en helt ok lønn i et yrke med fagbrev?

Jeg er sykepleier, grunnlønn på 505k. Dette er med 16 års ansiennitet.
 

Gapet mellom disse to eksemplene er egentlig ganske passelig, synes jeg. Det bør jo lønne seg å ta en bachelor?

Anonymkode: 0aab7...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynnerlønnen for en bussjåfør er vel ca. 340 000.

Sjåførene er i årevis lovet en lønnsbedring de ikke har fått, og det er de lovet i mer enn ti år. I artikkelen din så forteller LO-lederen også at sjåførene har opplevd en nedgang i kjøpekraften i flere år. Det er selvfølgelig ikke holdbart.

Ingen ønsker heller at sjåfører skal måtte ha to jobber for å greie seg økonomisk. Mange av dem ender da å ta andre sjåførjobber, så total kjøretid blir veldig høy. Det er ikke forsvarlig mtp. trafikksikkerhet og passasjer- og sjåførsikkerhet.

Anonymkode: e8393...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helsesekretær og tjener 430.000 i året. Klart, når man har en inntekt er jo det lite for å forsørge 5 personer, men det har da ikke med jobben å gjøre? at han må ha to jobber for å få det til å gå rundt handler jo om hans private situasjon, ikke lønna som sådan

Anonymkode: 1f37c...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...