Gå til innhold

Hjelp!! Illeluktende blødning - normalt?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Beklager dette men jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg😫 Er 41 og har hatt spiral i 3 år. Blør sjelden og lite og nå har jeg fått en rar blødning med mye slim og en helt forferdelig lukt. Er dette normalt?? Bør jeg oppsøke lege? 

Anonymkode: d372c...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Blop skrev:

Du bør oppsøke lege ja. Kan være ingenting. Kan være kreft. Bestill deg time! 

Unødvendig kommentar! Det kan være mange ting, dumt å spesifisere verst tenkelige for å være slem. 
 

Anonymkode: b35ed...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Unødvendig kommentar! Det kan være mange ting, dumt å spesifisere verst tenkelige for å være slem. 
 

Anonymkode: b35ed...cf8

Bare for å understreke alvoret. Og av erfaring kan illeluktende blødning være kreft. Ikke mye slemt over det. Eller skulle jeg skrevet at det sikkert ikke er noe? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Blop skrev:

Bare for å understreke alvoret. Og av erfaring kan illeluktende blødning være kreft. Ikke mye slemt over det. Eller skulle jeg skrevet at det sikkert ikke er noe? 

 

Skjønner at det KAN være det. Godt råd å be henne oppsøke lege, men veldig unødvendig å begynne å anta alvorlig diagnose.

Anonymkode: b35ed...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skjønner at det KAN være det. Godt råd å be henne oppsøke lege, men veldig unødvendig å begynne å anta alvorlig diagnose.

Anonymkode: b35ed...cf8

Hun skriver jo også at det kan være ingenting

Anonymkode: 641e9...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal selvsagt bestille time. Lurer vel egentlig på om andre med spiral også opplever «rare» og illeluktende blødninger..

hi

Anonymkode: d372c...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal selvsagt bestille time. Lurer vel egentlig på om andre med spiral også opplever «rare» og illeluktende blødninger..

hi

Anonymkode: d372c...870

Har hørt flere jeg kjenner har fått blødning med spiral, men vet ikke om den var illeluktende..

man kan få blødning dersom spiralen er på avveie eller hvis hormonene i spiralen er oppbrukt feks.. 

 

Anonymkode: b35ed...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blop skrev:

Bare for å understreke alvoret. Og av erfaring kan illeluktende blødning være kreft. Ikke mye slemt over det. Eller skulle jeg skrevet at det sikkert ikke er noe? 

 

Hva slags type kreft da? Det har jeg aldri hørt om. 

Anonymkode: a9c6b...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags type kreft da? Det har jeg aldri hørt om. 

Anonymkode: a9c6b...a6f

I mitt tilfelle Sarkom. Bløtvevssarkom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smart å gå til legen å sjekke det ut (tar du GU så ofte som anbefalt? Det er viktig!), men for ordens skyld kan det også være bakteriell vaginose. Jeg får det med jevne mellomrom, spesielt etter at jeg fikk spiral. Lukten blir, hva skal jeg si, mer markant når jeg har mensen. Men legen har effektiv behandling!

Anonymkode: 3de7b...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du beskrive lukten? 

Anonymkode: 5b605...b17

Vanskelig å beskrive, veldig sterk og ikke fiske/rekeaktig som man ofte leser om🤭

hi

Anonymkode: d372c...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal selvsagt bestille time. Lurer vel egentlig på om andre med spiral også opplever «rare» og illeluktende blødninger..

hi

Anonymkode: d372c...870

Nei, det gjør vi ikke.

Anonymkode: a235a...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å beskrive, veldig sterk og ikke fiske/rekeaktig som man ofte leser om🤭

hi

Anonymkode: d372c...870

Betennelsestilstander lukter ofte.

Anonymkode: a235a...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Betennelsestilstander lukter ofte.

Anonymkode: a235a...cd0

Takk for svar! Det er beroligende å høre at det kan være noe annet enn kreft - jeg har vikla meg inn i total angst for kreft i underlivet😟 Har nå bestilt time så jeg får bare prøve å roe meg ned..

hi

Anonymkode: d372c...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Det er beroligende å høre at det kan være noe annet enn kreft - jeg har vikla meg inn i total angst for kreft i underlivet😟 Har nå bestilt time så jeg får bare prøve å roe meg ned..

hi

Anonymkode: d372c...870

Jeg har det hver mnd. De siste dagene av mens lukter blodet forferdelig. Jeg tenker at det her i allefall er fordi det er gammelt, rester og derfor stinker. Så er i tipp topp form ellers så ikke noe feil med meg selv om det lukter fy. Men greit å ta en sjekk uansett, så får du et svar å forholde deg til 😊

Anonymkode: ad2ef...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 16.15, Anonym bruker skrev:

Beklager dette men jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg😫 Er 41 og har hatt spiral i 3 år. Blør sjelden og lite og nå har jeg fått en rar blødning med mye slim og en helt forferdelig lukt. Er dette normalt?? Bør jeg oppsøke lege? 

Anonymkode: d372c...870

Med spiral kan det ofte bli mindre eller ingenting blod under mensen. Men mulig det har skjedd noe som gjør at mye av det "gamle" blodet kommer ut. Litt usikker akkurat der. Men gå til legen, eller gynekolog for å høre. Er sikkert ikke farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...