Gå til innhold

Hva sier dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært et ekstremt intenst år, hos oss har vi manglet leder og jeg har tatt på meg mye ekstra ansvar for å få ting til å gå rundt på jobb, i tillegg til mine vanlige oppgaver. Jeg får ikke overtid eller mulighet for avspasering for det ekstra jeg har gjort. (Har kollegaer som har bemerket at jeg har ekstrem arbeidskapasitet). I det siste har jeg begynt å merke overbelastningen: Begynnende depresjon, tiltaksløshet, ustabilt/ trist humør. Så nå har jeg meldt meg syk. Bruker egenmelding. Tenkte prøve å hente meg inn på tre dager. Dette er andre dag, og jeg merker allerede at det hjelper. Innafor? Jeg føler selv at det er forebygging, slik at jeg ikke blir helt utbrent. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a0abc...5a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt. Hadde en samtale med lederen min om dette i går (jeg har personalansvar) og vi er skjønt enige om at det er bedre å ta en timeout med egenmelding enn å kjøre seg i grøfta og slite på seg en langtidssykemelding. 

Du bør riktignok snakke med din sjef om dette og si fra at det ikke er holdbart slik at han/hun kan se på andre løsninger for deg!

Anonymkode: fc0fe...c61

Skrevet

Ja, det synes jeg er greit. Du er sikkert en ja-person som tar ansvar der det trengs. Dessverre er det ikke alltid man får så mye igjen for innsatsen. 

Jeg synes du skal si ifra til ledelsen at du har påtatt deg såpass mye ansvar at det går ut over helsa. Det er nok veldig praktisk for dem at du bare får ting unna uten å kreve noe ekstra (kanskje det også gjør at de venter med å skaffe en ny leder), men nå må du si stopp. 

Skrevet

Nja, egentlig ikke. Hvis leder synes det er fornuftig er deg jo greit. Det blir som e  avspasering, men jeg tror egentlig ikke du løser problemet på den måten.

Anonymkode: e035f...154

Skrevet

Jeg tenker du utsetter problemet. Nå har du sett veien det går når du holder på slik. Det blir ikke bedre av en liten tredagers. Etter kort tid på jobb vil du igjen merke samme symptomer. Antagelig sterkere denne gang. Få orden på arbeidssituasjonen din, det er løsningen her.

Anonymkode: b3aa1...257

Skrevet

Der du gjør er jo egentlig å avspasere - uten  å registrere det som avspasering. Hvis du kan registrere egenmelding kan du like gjerne Ts en ordinær avspasering!

Du må ta en samtale med din leder, forklare situasjonen og hvordan arbeidsmengden påvirker deg og din helse! Sannsynligheten for at ting blir bedre av at du er borte i tre dager er vel ganske minimal. 

Anonymkode: 4fd2b...0e4

Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Jeg er enig i at det må andre endringer til og det er heldigvis på gang. Jeg skjønner at det ikke kan fortsette på denne måten og at med mindre arbeidshverdagen endres så er jeg her (og kanskje enda dårligere) om litt. Jeg skal ta grep og sørge for at det ikke skjer, takk for støtte! ❤️

Skrevet

Du må få på plass rutiner for overtid og avspasering med én eneste gang, og i tillegg må du få flyttet noen arbeidsoppgaver så du får frigjort tid om du skal fortsette med det du gjør.

Anonymkode: 73c0a...fd6

Skrevet

Her vil leder at vi kommer og tar en prat. Og kanskje en egenmelding er på sin plass istedenfor sykemelding. 

Anonymkode: d6538...146

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har vært et ekstremt intenst år, hos oss har vi manglet leder og jeg har tatt på meg mye ekstra ansvar for å få ting til å gå rundt på jobb, i tillegg til mine vanlige oppgaver. Jeg får ikke overtid eller mulighet for avspasering for det ekstra jeg har gjort. (Har kollegaer som har bemerket at jeg har ekstrem arbeidskapasitet). I det siste har jeg begynt å merke overbelastningen: Begynnende depresjon, tiltaksløshet, ustabilt/ trist humør. Så nå har jeg meldt meg syk. Bruker egenmelding. Tenkte prøve å hente meg inn på tre dager. Dette er andre dag, og jeg merker allerede at det hjelper. Innafor? Jeg føler selv at det er forebygging, slik at jeg ikke blir helt utbrent. Hva tenker dere? 

Tenker at det er riktig når du føler slitasjen på den måten du gjør. Ta en hel uke. Og neste trinn: gå til ledelsen og få noen oppgaver omdirigert til andre.

Anonymkode: 6dd39...532

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...