GĂ„ til innhold

Vil ikke vaksinere barna 😞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at den ene av de ble alvorlig syk etter svineinfluensa vaksinen sÄ tÞr jeg ikke vaksinere de igjen nÄr covid vaksinen kommer. Vil jeg mÞte forstÄelse for dette? Er det valgfritt? 

Anonymkode: bc1d2...71d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ingen forstÄing for det.

Anonymkode: 1d26e...1ea

Skrevet

ForelÞpig har du ingen mulighet til Ä vaksinere dem. Det kommer heller ikke til Ä bli nok vaksiner til alle pÄ lenge. Leit hvis de ikke kan besÞke besteforeldre pÄ sykehjem eller komme inn i land som kanskje krever vaksine, men tvangsvaksinering tviler jeg pÄ at blir noen problemstilling de fÞrste Ärene.

Anonymkode: 60d6c...724

Skrevet

Ja det vil du mÞte forstÄelse for. Covid vil i likhet med svineinfluensavaksinen vÊre lite utprÞvd. Man vil heller ikje se evt langtidsbivirkninger fÞr det har gÄtt en stund. Jeg kommer heller ikke til Ä vaksinere meg eller mine, enda jeh jobber innen helse. NÄr det er sagt, jeg er for vaksiner og tar alle standard vaksiner som er godt utprÞvd. Barna fÞlger selvfÞlgelig vaksinasjonsprogrammet.

Anonymkode: 9717e...4b9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja det vil du mÞte forstÄelse for. Covid vil i likhet med svineinfluensavaksinen vÊre lite utprÞvd. Man vil heller ikje se evt langtidsbivirkninger fÞr det har gÄtt en stund. Jeg kommer heller ikke til Ä vaksinere meg eller mine, enda jeh jobber innen helse. NÄr det er sagt, jeg er for vaksiner og tar alle standard vaksiner som er godt utprÞvd. Barna fÞlger selvfÞlgelig vaksinasjonsprogrammet.

Her har barna tatt alle vaksiner i vaksinasjonsprogrammet, dette er selvsagt for oss her hjemme. Og vaksiner ved reise. Fint Ä se det er flere som velger som oss. Gruer meg til den dagen vi mÄ si nei, men Þnsker ikke risikere mer sykdom.

Skrevet

NÄ vil vel ikke barn vÊre de fÞrste som de vil tilby vaksinen til og ut i fra det jeg har forstÄtt sÄ er ikke baren de store smittesprederne heller.  

Anonymkode: efe89...d28

Skrevet

Hva slags sykdom fikk barnet etter svineinfluensavaksine?

Anonymkode: 5b5fa...bd6

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har barna tatt alle vaksiner i vaksinasjonsprogrammet, dette er selvsagt for oss her hjemme. Og vaksiner ved reise. Fint Ä se det er flere som velger som oss. Gruer meg til den dagen vi mÄ si nei, men Þnsker ikke risikere mer sykdom.

Ikke noe Ä grue seg for. Ikke sikkert dette blir ett tilbud for andre enn de i risikogruppen. Kanskje fÄr jeg som helsepersonell tilbud om denne vaksinen, men da fÄr jeg si det som det er. Jeg ville ikke vÊre en prÞvekanin for noe som ikke er godt utprÞvd. Reisevaksiner fÞlger vi ogsÄ sÄklart, dette er testet i en Ärrekke. Det er nok mange av oss som fÞler det samme. De fleste vil ikke kreve mer begrunnelse for svaret ditt. Din kropp, ditt valg, det samme med barna.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter at den ene av de ble alvorlig syk etter svineinfluensa vaksinen sÄ tÞr jeg ikke vaksinere de igjen nÄr covid vaksinen kommer. Vil jeg mÞte forstÄelse for dette? Er det valgfritt? 

Nei. Og jeg vil ikke omgÄs deg, eller ha deg og pestbarna dine i bhg eller pÄ skole. Og finner jeg ut hvem du er skal jeg oute deg til hele nÊrmiljÞet ditt.

Anonymkode: 9ad65...26f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Og jeg vil ikke omgÄs deg, eller ha deg og pestbarna dine i bhg eller pÄ skole. Og finner jeg ut hvem du er skal jeg oute deg til hele nÊrmiljÞet ditt.

Jesus i enga

Anonymkode: 692c8...57d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ett av de pestbarna du prater om er det bare flaks at jeg har i dag. Du virker ikke som en personlighet jeg ville hengt med heller, sÄ du skal slippe Ä omgÄs meg. Barna er langt over barnehagealder ogsÄ, sÄ barna dine er trygge der.

Skrevet

Det vil dessverre alltid vÊre noen som fÄr bivirkninger av vaksiner og medisiner og hvis du har opplevd at barnet ditt ble sykt av vaksine sÄ forstÄr jeg at du er skeptisk. Samtidig sÄ tenker jeg at en pandemi er svÊrt alvorlig og at fordeler mÄ veies opp mot risiko. Sannsynligvis er det lenge til barn utenfor risikogruppene fÄr tilbud om vaksine og du vil derfor kunne se an bÄde effekt av vaksine og utvikling av pandemien mens du venter. Hvis/nÄr det blir aktuelt Ä vaksinere ditt barn bÞr du rÄdfÞre deg med helsepersonell og fÄ avklart hva som gjorde at ditt barn ble sykt og om covid-19 vaksinen inneholder noen av de samme stoffene/risiko for at han kan reagere pÄ den og sÄ tar du en avgjÞrelse da, i samrÄd med helsepersonell om ditt barn bÞr fÄ vaksinen eller ikke. Smittesituasjonen kan jo vÊre helt annerledes om f.eks et halvt Är og kanskje vil du ikke behÞve Ä ta stilling til dette en gang. 

Anonymkode: 92ca3...e26

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her!

Anonymkode: 2d34d...c34

Skrevet

Tja. PÄ en mÄte vil du mÞte forstÄelse, men hvis mange tenker slik fÄr vi ikke tilbake en normal hverdag. 

Noen fÄ fikk dessverre bivirkninger av svineinfluensavaksinen og det skjer nok nÄ ogsÄ.

Tenker at det er en risiko man blir nĂždt til Ă„ ta.

Jeg Þnsker Ä leve som normalt og fÞler derfor at vi mÄ ta den. FÞler ikke noe valg.

Anonymkode: 2b12b...854

Skrevet

Jeg kommer heller ikke til Ä ta denne, og heller ikke ene barnet mitt. Andre barnet mitt er voksen, og mÄ fÄ ta det valget selv. Og de fleste jeg prater med, sier at de ikke Þnsker Ä ta denne vaksinen.

Anonymkode: 6a23c...e9b

Skrevet

Du mÄ jo se pÄ hvordan disse blir laget fÞr du blir skeptisk da i alle fall. 

MÄten svineinfluensa vaksinen ble fremstilt Þkte jo risikoen for bivirkninger, og man tok lÊrdom av det. Forskjellig virus er det, tilleggstoffene osv. MÞter mange som ikke vil ta sesonginfluensa vaksine pga svineinfluensa, men de kan ikke sammenlignes. 

SÄ les litt fakta om det. Og husk, det begynner Ä bli noen Är siden svineinfluensa vaksinen, mye har skjedd siden den tid. 

Ble dÄrlig av den selv, men det gjÞr meg ikke avskrekket nÄ. 

Anonymkode: c1f11...964

Skrevet

Tror nok det viktigste er at risikogrupper og helsepersonell tar denne vaksinen. 

Anonymkode: 30d7f...8ca

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke mÞter forstÄelse for det, sÄ er ikke det mennesker Ä bry seg om. Vi har 3 barn, 2 fÞlger vaksineprogrammet, 1 av barna kan ikke av medisinske grunner. Det blir jo noe av det samme. Hvis barnet ditt ble alvorlig syk etter svineinfluensa vaksinen sÄ er det jo en selvfÞlge at du er skeptisk til en eventuell covid vaksine. 

Anonymkode: d5a98...6a7

Skrevet

Vi fÞlger ogsÄ vaksinasjonsprogrammet til punkt og prikke. Men, vaksinen for svineinfluensa var ikke godt utprÞvd. Den endte opp med Ä dessverre skade mange mennesker. Deriblant min kusine, som er ufÞr i dag pga den vaksinen. 

Jeg er skeptisk til vaksiner som ikke er forsket pÄ over lengre tid. Og jeg vil vÊre litt skeptisk til denne ogsÄ. 

Anonymkode: 5cc53...a78

Skrevet

Tror du vil mÞte en blandet respons, sÄ akkurat det valget ville jeg holdt for meg selv i sÄ fall. Kan forstÄ at du er skeptisk etter svineinfluensavaksinen, lett for meg som ikke har opplevd det Ä si «du mÄ jo selvfÞlgelig det». Kjenner meg ikke helt trygg selv om vaksinen kommer fra Russland f eks. De ser jo ut til Ä hoppe over noen viktige ledd hva gjelder Ä teste den ut riktig fÞr den blir rullet ut. 

Anonymkode: 44e66...6a0

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

er helt valgfritt,men synes det er utrolig egoitisk.. bÞr tenke pÄ andre enn kun seg selv og sitt

Anonymkode: 135c2...9c9

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dine barn fÄr neppe tilbud om den vaksinen, med mindre de er i en risikogruppe. 

Anonymkode: c85c4...c46

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den endte opp med Ä dessverre skade mange mennesker. Deriblant min kusine, som er ufÞr i dag pga den vaksinen. 

Hun ville i sÄ fall ha vÊrt enda mer ufÞr om hun hadde fÄtt selve influensaen:

«The recent study’s findings mean that H1N1 infection, as well as vaccination, can cause narcolepsy. Ahmed explained that the infection causes a greater immune response, and is a stronger trigger for narcolepsy, than the vaccine. “This makes getting vaccinated even more important, because the wild disease is worse,” said Dr. Noni MacDonald, professor of paediatrics at Dalhousie University, Halifax, and coauthor of a previous review on the subject with Ahmed and Steinman.»

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4562845/

Anonymkode: c85c4...c46

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

er helt valgfritt,men synes det er utrolig egoitisk.. bÞr tenke pÄ andre enn kun seg selv og sitt

Anonymkode: 135c2...9c9

Du synes det er egoistisk Ä velge Ä ikke (potensielt) risikere egen helse for andre? SÄ du selv ville altsÄ valgt Ä risikere egen helse og fÄ alvorlige sykdommer for andres skyld. Som er det de som er skeptiske selv fÞler de risikerer

Anonymkode: 5863c...279

Skrevet

Barn blir ikke prioritert for denne vaksinen, sÄ det blir nok ikke noe problem. Du slipper nok. 

Anonymkode: 6406f...7b4

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...