Gå til innhold

vi skal ha 50/50,men enig om og ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

barna anhvert år og nyttår, så ikke bare en får de hvert år, og dette hadde vert meg faktisk, men helt enig i den inndelen.

Men det jeg lurer på er, skal vi dele barnetrygden? det er helt greit for meg og Pappan bør ha klær hos seg ? eller er jeg på jordet her.

Han slipper barnebidrag siden vi har 50/50.

barnet er forresten 15,12 og 5 ( 6 i desember ) bor i nærheten siden barna skal være i samme skolekrets hos begge

Anonymkode: f5034...0a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

beklager skulle stå anhver jul og nyttår , ikke anhvert år

Skrevet

Skal dere ha delt bosted og ungene være 50/50 må ungen bo på begge steder ja, og ikke i en bag. Så begge må ha utstyr, klær osv til barnet hos seg.

Om du skal ha bidrag eller ikke kommer an på lønn og ikke bare fordeling av bosted, den som tjener mest må betale mest. Man deler utgiften etter evne, så om den ene tjener mye mer enn den andre må det betales bidrag selv om barna bor 50/50

Det er vanlig å dele barnetrygden ja, ofte har man den f.eks annenhvert år.

Anonymkode: 4b762...5fe

Skrevet

Mine barn bor ikke helt 50/50, men ikke langt unna heller, så tror det er relevant.

De har to fullverdige hjem. Klær og det de trenger av utstyr begge steder. Egne rom og leker og ting i begge husstander. Ingen bidrag, og barnetrygden går inn på felles konto som vi disponerer til felles utgifter for barna. 

Anonymkode: c900a...9ee

Skrevet

Tusen takk :)

Da ber jeg pappan og kjøpe det de trenger der også

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk :)

Da ber jeg pappan og kjøpe det de trenger der også

Hvis dere nettopp har gått fra hverandre, så må dere jo dele på det barnet har og så må begge kjøpe inn litt hver

Anonymkode: 5c0c0...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...