Gå til innhold

Jeg liker å drømme og ting og fantasere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker å drømme og ting og fantasere.
Hva jeg ville gjort dersom om atte...

Som her om dagen, så en flott tomt som er til salgs, for moro skyld søkte jeg på boliger jeg kunne bygge på den tomten og fant det perfekte huset.
Begynte å tulle med samboer om det, og det kom bastant tilbake, det der har vi ikke råd til.
Jeg vet jo det, svarte jeg, men det er lov å drømme og tulle og tøyse om det.
Han svarte bare krast at jeg burde våkne opp, og hva er vitsen når vi aldri vi klare å få råd til det.

Det er ikke først gang.

Er det virkelig ikke lov å drømme seg bort og tøyse med det.
Nei, jeg forventer ikke at vi skal kjøpe tomt og bygge hus, eller i det hele tatt flytte.
Liker bare å drømme litt

Anonymkode: eef12...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok kanskje reagert som mannen din. Tatt der som et tegn på at du ikke var fornøyd og bedt deg om A- ikke sløse bort min tid med pisspreik

B-  sagt ok, du drømmer, men ikke forvent at jeg skal vise entusiasme for alt

 

 

Anonymkode: 7a160...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nylig ufør, og etter jeg ble syk, så fantaserer jeg mye. Jeg elsker å se på boliger, drømme om hvilke jeg vil ha, se på møbler som hadde passet fint inn. Tipper på lotto, så jeg kan fantasere om at jeg vinner den store gevinsten. Og her er planene klare for hva jeg skal gjøre fra 1 mill til noen hundre mill. 

Men jeg er jo fullstendig klar over at det bare er fantasier. Jeg blir jo ikke lei meg, da jeg ikke vinner på lotto.

Anonymkode: c782d...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an å hvordan du ellers er. Mange er aldri fornøyde med det de har og går rundt og er småmisfornøyd. Er du slik som hele tiden sier "vi skulle heller hatt det huset" og "den bilen" og samtidig er litt misfornøyd med det dere har så forstår jeg at samboeren din blir irritert om han er typen som slår seg til ro med det han har og gjør det beste ut av det. Det er slitsom å få alt sammenlignet med en utopi og hele tiden føle en undertone av misnøye. 

Jeg liker også å drømme meg vekk til tider, men synes slike dagdrømmer passer best å ha for meg selv :)

Anonymkode: f6381...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an å hvordan du ellers er. Mange er aldri fornøyde med det de har og går rundt og er småmisfornøyd. Er du slik som hele tiden sier "vi skulle heller hatt det huset" og "den bilen" og samtidig er litt misfornøyd med det dere har så forstår jeg at samboeren din blir irritert om han er typen som slår seg til ro med det han har og gjør det beste ut av det. Det er slitsom å få alt sammenlignet med en utopi og hele tiden føle en undertone av misnøye. 

Jeg liker også å drømme meg vekk til tider, men synes slike dagdrømmer passer best å ha for meg selv :)

Anonymkode: f6381...1e2

Jeg er veldig fornøyd med livet vi har.
Et relativt nytt rekkehus, 2 ikke alt for gamle biler, greie jobber, 3 barn og så videre.
Ingenting å klage på og det gjør jeg heller ikke :)

HI

Anonymkode: eef12...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, men når jeg ser på boliger er det realistiske boliger. Jeg ser på hvor jeg kunne tenkt meg å bo, hvor jeg kan regne med å eie mitt første. Hvor stort det kommer til å være... Ser ikke på de store villaene i Holmenkollen liksom. Det kommer aldri til å skje, og jeg er minimalist så trives med litt lite og enkelt :) 

Er jo lov å drømme... så lenge en ser forskjell på det og virkeligheten :) 

Anonymkode: 708a2...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det hele tiden, heldigvis er mannen lett med på den reisen. Vi er begge oppegående nok til å vite hva som er realistisk. Har sett på tomter, funnet ulike hus, sett på oppussingsobjekter. Vi kan sitte en hel søndag å bare drømme om hva, hvor og hvordan. Drømmen er jo halve moroa. Av og til så hopper vi til og med i det, men da er det nøye tenkt gjennom i hvert fall.  

Anonymkode: e0a21...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel forskjellige. Jeg ville ikke digget det hvis mannen ville involvere meg i slike fantasier.

Det fremstår som litt barnslig for meg, beklager 

Anonymkode: 1e9a2...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker å drømme og ting og fantasere.
Hva jeg ville gjort dersom om atte...

Som her om dagen, så en flott tomt som er til salgs, for moro skyld søkte jeg på boliger jeg kunne bygge på den tomten og fant det perfekte huset.
Begynte å tulle med samboer om det, og det kom bastant tilbake, det der har vi ikke råd til.
Jeg vet jo det, svarte jeg, men det er lov å drømme og tulle og tøyse om det.
Han svarte bare krast at jeg burde våkne opp, og hva er vitsen når vi aldri vi klare å få råd til det.

Det er ikke først gang.

Er det virkelig ikke lov å drømme seg bort og tøyse med det.
Nei, jeg forventer ikke at vi skal kjøpe tomt og bygge hus, eller i det hele tatt flytte.
Liker bare å drømme litt

Anonymkode: eef12...d46

Det er klart det er lov å drømme seg bort, men det er litt rart at du forventer at samboeren din skal drømme med deg. og ikke har respekt for at det ikke er han sin ting. Urealistiske drømmer kan jo i noen tilfeller bare være deprimerende.

Anonymkode: 48f1f...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har dama til en i familien holdt på også i årevis. Altfor store "drømmer" med tanke på deres utdanninger og jobber. Sier han noe så sier hun alltid "det er jo bare en drøm". Men det er jo ikke bare det, for hun kommer med stadige små stikk til mannen, om at i motsetning til den og den så vil de aldri få det og det, i motsetning til mannen til x og y vil hennes aldri få så godt betalte stillinger. Hver gang de kommer seg "opp" et steg, så begynner hun å sammenligne, snakke om hva hun egentlig ønsker seg. Det ble så mye av det etterhvert at det var mange som sa til henne at hun måtte slutte om hun ønsket å beholde ham, spesielt andre venner sa oftere og oftere dette til henne, for det ble jo pinlig for alle, og alle så at selv om mannen forsøkte å le av det, så såret det ham også.

Det er mange som ikke forstår hvordan han holder ut med henne pga. dette.

Når du går så langt at du planlegger bestemte hustyper til en tomt, HI, da gir du tydeligvis mannen din inntrykk av at du mener du ikke er fornøyd med det dere har. Og selv om du har gjort dette flere ganger og han tydeligvis reagerer på det på samme måte, da burde du kanskje tenke gjennom hva du formidler til ham og hvordan. Det er stor forskjell på å bruke mye tid på å finne "det perfekte hus" til en tomt og så legge dette frem - og det å fortelle mannen først at du er så glad han er mannen din og at du er så fornøyd med livet deres og det dere har, og si at du vet det er helt urealistisk, men at sånn og sånn hadde ditt drømmehus sett ut på den tomten. Jeg tror du gir mannen din en konstant følelse av å ikke strekke til for deg. Du mener det tydeligvis ikke slik, og da må du finne en måte å formidle det på slik at du ikke sårer ham. Og kanskje du heller kan drømme deg bort med en venninne som liker å gjøre det samme?

Anonymkode: 61ec6...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andres drømmer og fantasier er vel stort sett kjedelige. De er jo kun spennende og deilige for den som selv har interessen. Hvis mannen din begynte å fantasere om hvilken Harley han skulle kjøpe til midtlivskrisen sin, og hvor han skulle kjøre med den, så er det jo først litt nusselig. Men når han drar fram kart og vil ha deg til å være med og tegne opp ruter og finne overnattingssteder, så er det ikke sikkert du gidder å spille med mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fantaserer begge to her. Har gjort hele forholdet. Jeg kanskje mer enn han, siden jeg har hakket bedre tid. 

Jeg elsker å fantasere! Hva som kunne ha vært om økonomien ikke hadde vært noen hindring. Jeg er likevel veldig fornøyd med det vi har altså! Og tror nok at uansett hvor mye penger vi hadde hatt ville jeg fantasert, for det er bare sånn jeg er. Ser ikke noe galt i det. 

Og her HAR mannen fantasert en roadtripp. Med bil riktignok, men jeg syntes det var riktig morsomt å være med å planlegge den 3 mnd lange fantasi-turen hans. Jeg syntes også det var morsomt da han fantaserte om at vi skulle bosette oss i Asia noen år, og hvordan det skulle gjøres.  

Jeg vet forresten om par som bare elsker å dra på visning.  Ikke fordi de skal kjøpe, eller overhode har tenkt å kjøpe. Men de elsker å drømme seg bort. 

Anonymkode: bf40a...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å drømme er fint det, men du bør tenke på at mannendin ikke er inne i hodet ditt og kan tolke riktig alt som kommer ut derfra. Han ble nok litt usikker på om du er utilfreds med det livet dere har og såret. Drømmer holder man for seg selv. 

Anonymkode: 20db3...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo bare sprøtt ut! Mannen min må gjerne drømme og fantasere, men jeg vil ikke involveres. Jeg har ingen interesse av å se på hus vi aldri skal kjøpe eller planlegge hva vi skulle brukt penger på om vi hadde masse penger etc.

Anonymkode: 5e43f...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...