Anonym bruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Jobber i barnehage, og selv med gode rutiner sliter vi med å holde god avstand under den pågående pandemien. Derfor har det hele tiden blitt sagt, at om det oppstår smitte, så blir hele bhg stengt, og alle i karantene. Nå har en ansatt fått påvist smitte i helgen, men plutselig skal bare den ene avdelingen i karantene. Hva med oss som har delt samme toalett, tatt i samme dørhåndtak, sittet på pause sammen med denne ansatte, og ellers omgåttes som man jo gjør innenfor samme hus? Jeg er redd for å dra smitten med meg hjem og på egen familie. Jeg kommer til å ta forhåndsregler og være ekstra nøye, men må jo på jobb der det faktisk er en mulighet for at noen fler av oss allerede er smittet. Dette blir jeg litt oppgitt av. I tillegg er alt lagt lokk på, så kan ikke be de rundt meg ta forhåndsregler. Men det kommer jeg allikevel til å gjøre. Får bare si det er pga potensiell smitte da.... Mener også at de andre foreldrene og alle ansatte bør få vite dette, så de har mulighet til å ta forholdsregler. Anonymkode: f8b4e...bc7
Anonym bruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Selvsagt må du informere! Anonymkode: 14ac5...aac
Anonym bruker Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 Deg igjen? Du bør virkelig finne deg en annen jobb. rart dere ikke klarer å holde dere avdelingsvis. Vi er helt adskilte avdelinger, har selvsagt ikke pause med andre på andre avdelinger. Spriter oss viss vi går i fellesområdet og i tillegg spriter vi over toalett og dørhåndtak flere ganger daglig. selvsagt kan man ikke stenge ned hele barnehager. Ungdommen min går på vgs, en av landets største. Der var en elev smittet og var to dager med smitte på toget og skolen. Ingen andre ble smittet. Kun trinnet ble holdt hjemme en dag. Ikke resten av de i samme bygg, som hadde samme lærere og brukte samme kantine. alle bør selvsagt ta forhåndsregler, men det gjør vi vel uansett i disse tider? Blir du syk skal du holde deg hjemme og teste deg. Ellers skifter jeg klær og dusjer etter jobb. Spriter meg selvsagt før jeg går fra barnehagen.vasker hender ofte, men holder ikke avstand til barn på min avdeling. De får kos og sitte i fanget når de vil! Anonymkode: 35998...cac
Anonym bruker Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 Det er ikke din jobb å informere. Det gjør kommunelegen eller styrer. La de nå få sjans i morgen tidlig. De jobber ikke døgnet rundt. Anonymkode: 35998...cac
Anonym bruker Skrevet 20. september 2020 #5 Skrevet 20. september 2020 Har du sittet i samme rom som smittede, under 1m i over 15min er det karantene. Hvorfor spriter dere ikke håndtak når dere går ut og inn? Hvorfor vasker dere dere ikke ut av toalett? Det har vi i helse gjort siden mars 🤷♀️ Ring corona tlf i din kommune og hør litt for å få kjøtt på benet før du evt melder videre. Men det er absolutt lov til å si ifra. Anonymkode: 1bb28...d2e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2020 #6 Skrevet 20. september 2020 Det heter forholdsregler. Anonymkode: deb3e...091
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Dersom du er eller andre har tilbragt mer enn 15 minutter under to meter fra vedkommende de siste 48 timene før hen fikk symptomer, skal dere i karantene. Det er ikke opp til din leder å avgjøre noe annet. Dersom dere ikke oppfyller disse kravene, er det ingen grunn til at dere skal i karantene. Anonymkode: 46e50...0aa
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det heter forholdsregler. Anonymkode: deb3e...091 Forhåndsregel kan brukes, men er ikke anbefalt. Så vennligst slutt med avsporing. Det har ingen ting med spørsmålet til HI å gjøre. Tekst henter fra språkrådets side: Forhåndsregel: i nyere deskriptive ordbøker, men ikke anbefalt Det Norske Akademis ordbok har tatt inn ordet forhåndsregel i to betydninger: 1) ‘regel som er gitt på forhånd’ 2) ‘forholdsregel’ Den første betydningen er svært sjelden, og er neppe den folk flest legger i ordet. Betydning 2 (altså forhåndsregel brukt som forholdsregel) er utstyrt med advarselen «uheldig». Anonymkode: 6aa22...9fe
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Noen som ikke vil på jobb her 😂 Anonymkode: beca8...c37
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forhåndsregel kan brukes, men er ikke anbefalt. Så vennligst slutt med avsporing. Det har ingen ting med spørsmålet til HI å gjøre. Tekst henter fra språkrådets side: Forhåndsregel: i nyere deskriptive ordbøker, men ikke anbefalt Det Norske Akademis ordbok har tatt inn ordet forhåndsregel i to betydninger: 1) ‘regel som er gitt på forhånd’ 2) ‘forholdsregel’ Den første betydningen er svært sjelden, og er neppe den folk flest legger i ordet. Betydning 2 (altså forhåndsregel brukt som forholdsregel) er utstyrt med advarselen «uheldig». Anonymkode: 6aa22...9fe Leste du dette før du postet det? Anonymkode: c97dd...569
Anonym bruker Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Leste du dette før du postet det? Anonymkode: c97dd...569 Ja, vil du opplyse meg om hva jeg eventuelt har misforstått? Anonymkode: 6aa22...9fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå