Gå til innhold

Ungdom med lite klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med litt større barn. Når sluttet de med ullundertøy, regntøy osv. Ser innimellom disse på ungdomsskolen med tynne jakker, ankelsokker, korte bukser og joggesko i minusgrader 🤭 Når slutter egentlig barn med cherrox, overtrekksbukse, ullundertøy og vinterdress? 😅 Bare nysgjerrig på når det inntreffer hos mine.

Anonymkode: b2866...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en sønn på 13 år, og cherrox sluttet han med for flere år siden. Har de siste årene brukt vintersko, som ligner på basketsko. Vinterdress ble det og tidlig slutt på. Men det var sist vinter han ikke ville ha med utebukse på vinteren. Men ullstilongs brukte han, og ser for meg at han kommer til å bruke det i vinter og. Har Adidas regnjakke til han, så den bruker han.

Anonymkode: 7bc95...bfe

Skrevet

Mine tenåringer har fortsatt både ullundertøy, regntøy, forede vinterbukser osv, men de velger ikke så ofte å bruke det.

Anonymkode: 0d2db...824

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mine tenåringer har fortsatt både ullundertøy, regntøy, forede vinterbukser osv, men de velger ikke så ofte å bruke det.

Det er akkurat dette. Bak en tynnkledd ungdom står en fortvilt foreldre 😂

Skrevet

Det skjedde med mine siste året av barneskolen, og jeg regner med det varer til de dør. De mest tynnkledde jeg ser er faktisk gamle damer med småsko og tynnstrømpebukser og skjørt i masse minus om vinteren. Så jeg tror ikke det er noe håp desverre😂 

Anonymkode: 4f231...67f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skjedde med mine siste året av barneskolen, og jeg regner med det varer til de dør. De mest tynnkledde jeg ser er faktisk gamle damer med småsko og tynnstrømpebukser og skjørt i masse minus om vinteren. Så jeg tror ikke det er noe håp desverre😂 

Anonymkode: 4f231...67f

Jeg vet 😱 Har jeg faktisk tenkt på siden jeg var barn, de tynne strømpene. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke fortvilet. De er gamle nok til å bestemme sånt selv. De fryser ikke ihjel.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig.😂👊 men legger til at at bak en tynnkledd ungdom,står en mor som har vært ungdom selv engang.😂

Anonymkode: 447ba...70c

Skrevet

Min 11-åring har sluttet, hun er jente. Guttene var vel rundt 12 år. De har et sett ullundertøy hver da, og regnjakke, men det går nok helst i gore-tex joggesko. Jeg har selv ikke eid støvler de siste 25 årene.

Anonymkode: 87a63...b64

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig.😂👊 men legger til at at bak en tynnkledd ungdom,står en mor som har vært ungdom selv engang.😂

Anonymkode: 447ba...70c

Det er sant 😅

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min 11-åring har sluttet, hun er jente. Guttene var vel rundt 12 år. De har et sett ullundertøy hver da, og regnjakke, men det går nok helst i gore-tex joggesko. Jeg har selv ikke eid støvler de siste 25 årene.

Anonymkode: 87a63...b64

Hvordan klarer du deg uten? Går du ikke ut når det er regn og kaldt?

Skrevet

Har 4 og 6. klassinger.

De har regntøy, men skal mye til å få på de buksa. Og skal regne bra før de tar på jakka og. Men de har softshell/allværsjakker også, så er litt berget med de på regnværsdager.

De har Dock Boots som de bruker hele året, gummistøvler er så minimalt brukt at jeg gidder ikke kjøpe flere par i året. Vintersko går greit så lenge det er en lav variant.

Ullundertøy fikk jeg (om jeg var heldig) på de i første klasse, men så var det slutt. Men hun som nå er 4 klassing, kan finne på å fortsatt ta på seg, men helst om hun kommer på det selv. Om det blir kjøpt noe nytt etter at det hun har nå er for smått er jeg ikke så sikker på.

Har kjøpt ny vinterbukse til 6. klassingen, regner med det blir den siste han har.

De blir stadig oppfordret til å kle seg skikkelig, men de følger sjelden oppfordringen. Så jeg tenker de må kjenne selv. Foretrekker de å være våt og kald, ja, så er det deres valg.(jeg var ikke så mye bedre selv når jeg tenker tilbake, dvs kledde meg skikkelig så lenge jeg gikk på barneskolen, men på ungdomsskolen var det så som så.)

Anonymkode: 17d96...3f1

Skrevet

Jeg har en 4. klassing. Han har all slags yttertøy med unntak av dress, men bruker stort sett bare vanlig jakke og regnjakke. Får velge mellom utebukse og longs når det er kaldt, og velger da longs så han slipper å kle av og på seg noe ekstra i friminuttene. 😛

Han kler ordentlig på seg til tur-/utedager på skolen og når det er snø da, han liker fortsatt å leke i snøen. Men sist vinter kunne de dagene telles på en hånd.

Anonymkode: e0846...ac0

Skrevet

Jeg sender forresten samvittighetsfullt og optimistisk med regnbukse hver gang det er meldt regn, men den siste vi kjøpte er foreløpig helt ubrukt. 😛

Anonymkode: e0846...ac0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...