Gå til innhold

Dere som har rotter...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vasker dere tepper/hengekøyer osv. Vi har overtatt noen rotter, og det har jo sin lukt. De er vant til do som de bæsjer i, men har fleece i bunnen som de tisser på i tillegg til hengekøyene. Tenkte det ville være greit å vaske alt inni en sag i uken. Puttet det i vaskemaskinen med edikk, samt såpe for for- og hovedvask. Brukte eddik som skyllemiddel. Kjørte det på 60 grader for å drepe bakterier. Det luktet ikke roser da det var ferdig,  for å si det slikt. Er nesten redd fot p ødelegge maskina. 
Så hvordan holder dere det rent og «friskt»? 

Anonymkode: 2f3e1...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi håndvasker og genger det ut.

Er ikke i disse lukta sitter hos oss.

Anonymkode: a1e29...a4e

Da er dere heldige. Vi har «arvet» alt, og jeg vet ikke hvordan renholdet har vært opp gjennom. Jeg fikk litt bakoversveis da jeg tok det ut av maskina. Får håpe det blir bedre av noen runder i maskina. Må nok bare øke eddikmengden litt 😅

Anonymkode: 2f3e1...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så ille hadde jeg heller kastet det som luktet og kjøpt nytt.

Hengekøye koster ikke all verden og fleece bør byttes ut med f eks. avleggs håndkler. Bomull et bedre for de enn fleece som jo er plastikk, og lukt slipper lettere. Ev. bruk strø laget av resirkulert papir. Det er allergivennlig, supert for rotter som jo er utsatt for luftveisplager og det lukter minimalt.

Kan også anbefale disse runde igloene som kan henges i tak eller settes rett på bakken. Røttene elsker å klynge seg sammen i de og de er lette å rengjøre.

Anonymkode: a1e29...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...