Gå til innhold

Begynnende depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bipolar lidelse type 2 og går på lamictal. Nå kjenner jeg depresjon komme snikende. Tror den er forårsaket av stress. Har 3 nydelige barn, jobber 100%, går skole så jeg faktisk kan bli noe når jeg blir stor. i tillegg til nylig oppstått sykdom.

Føler familien er lei av meg, de gjør alt jeg gjør om igjen feks oppussingen vi holder på med hjemme til tantebarnet, men samtidig blir jeg kalt egoist hvis jeg ikke stiller opp. Føler de på jobb blir stille når jeg kommer inn til pause. Jeg henger langt bak på skolearbeidet, har masse pensum som egentlig skulle vært lest, men er så sliten på kveldene at jeg sovner på sofaen. Jeg og mannen har lite sex pga jeg ikke har energi. Det er tungt å gå på vaskerommet, holde huset ryddig som alle andre klarer og det å være en god mamma. 

Men jeg tørr ikke sykemelde meg mer, da jeg har vært sykemeldt siden april grunnet sykdommen. Var tilbake i jobb i august. Jeg tørr ikke starte på antidepressiva da jeg er redd for at de skal fjerne alle følelser, gode som onde. Aldri gått på det heller. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har mest lyst å bare dra min vei (ikke selvmord altså) bare reise min vei. Føler alle hadde hatt det bedre uten meg en periode. 

2020 har vært forbanna dritt år. 

Anonymkode: 5ba8d...8b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2020 var dritt for oss alle. Anbefaler deg å begynne på antidepressiver for din familie sin skyld. Det er så energikrevende med deprimerte mennesker nært på. Tror både mannen og barna velger en stabil, men «flat» mamma/partner enn en som går i Berg og dalbane. Arbeidsgiveren setter sikkert også pris på at du er mer stabil i arbeidslivet. Lykke til.

Anonymkode: d208e...9d0

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2020 var dritt for oss alle. Anbefaler deg å begynne på antidepressiver for din familie sin skyld. Det er så energikrevende med deprimerte mennesker nært på. Tror både mannen og barna velger en stabil, men «flat» mamma/partner enn en som går i Berg og dalbane. Arbeidsgiveren setter sikkert også pris på at du er mer stabil i arbeidslivet. Lykke til.

Anonymkode: d208e...9d0

Så du mener at det er min feil? At jeg er så energikrevende? Takk for oppmuntrende ord 

Anonymkode: 5ba8d...8b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...