Gå til innhold

Hender det du føler deg ensom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor og hva gjør du for og endre det? 

Jeg føler meg ofte ensom. Ikke flink til å ta insjativ selv så det er ikke rart det ikke alltid er mange invitasjoner osv men... Prøver og bli flinkere til ta kontakt med folk. Hater følelsen av ensomhet. 

Anonymkode: 467ce...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg ensom iblant. Jeg har svært lite familie, og har ikke mye kontakt med de. Så ble jeg svært syk for 6 år siden, og da forsvant mesteparten av vennene mine. Så nå er det svært få igjen. Jeg er og singel.

Jeg har i dag 3 venninner, og de tar jeg alle jevnlig kontakt med, og prøver å finne på noe. Så jeg skal beholde de vennskapene jeg har. Håper og på sikt og få meg kjæreste. Har bare ikke orket å date en god periode, er jo heller ingen hast.

Anonymkode: b35a0...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stadig vekk. Driver mitt eget firma og jobber alene. Dagene kan bli lange og jeg lever litt for mye gjennom barna. Har få venner som jeg treffer i blant, men ingen «gjeng» som jeg opplever at mange har. Har ikke vært på jentetur/spa/hyttetur/julebord/sommerfest osv med venner på sikkert ti år. Det oppleves litt sårt. Har vært flink til å ta kontakt og be inn selv, men tror ikke jeg er morsom nok. Vet jeg er en god lytter, empatisk og snill og «normal», men har likevel ikke fått det til sosialt. Blir også rarer med årene, føler meg klossete sosialt sett. 

Anonymkode: 8a748...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ensom. Og blir derfor litt «for mye» når jeg en sjelden gang møter noen. Forstår godt at ingen ønsker å tilbringe tid med meg. Jeg kan jo ikke kodene om hvordan man er sammen med andre lenger. 

Anonymkode: ac6f7...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Aldri. Og insjativ er ikke et ord 

Anonymkode: 18615...08b

Sjarmerende 🙈

Jeg tror de fleste har kjent på følelsen av å være ensom. Det trenger ikke alltid bety at man er alene, man kan like gjerne føle seg ensom i et rom fullt av andre mennesker. For de fleste er det heldigvis en forbigående følelse, men den kan være fryktelig tung når den kommer. Jeg personlig har tenkt at det er viktig å delta på ting selv om jeg ikke alltid har lyst eller ork. Utvide nettverket. Mange av vennene jeg har fått i voksen alder har jeg truffet via barnas barnehage og skole. Delta også på barnas kamper/treninger, være klassekontakt og still opp på arenaer hvor andre foreldre er. Ikke vær redd for å ta initiativ til en kaffe eller en gåtur, selv om du ikke kjenner vedkommende så godt. De aller fleste synes det er hyggelig å bli kjent med nye mennesker. I tillegg må jeg skryte av mange av damene her inne. Det kan dannes vennskap for livet gjennom et mammaforum 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men har nå oppdaget en Facebook gruppe som heter Hey woman! ...finnes det noe slike grupper i nærheten av deg? Jeg skal begynne å være med på ting der, ellers så har jeg pleid å "tvinge" meg selv til å gå å ta en øl eller to et par ganger i måneden etter jobb for å i alle fall gjøre noe annet enn å bare gå hjem. Det er deilig å bare kunne sitte å se på folk som haster forbi. 

Anonymkode: 020f1...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du må ta initiativ selv også. Det nytter ikke klage over ensomhet om du aldri tar kontakt selv. Spør om å møtes, inviter til jentekveld, hør om noen blir med på kino. At folk ikke tar kontakt med deg er kanskje fordi du ikke gjør det heller. Man oppfatter deg kanskje som lite interesser i å treffes, eller at du har nok med ditt.

 

Jeg føler meg litt ensom rundt juletider, selv om jeg ikke er det. Jeg har egen familie men savner en mor, far og søsken. Min mor er (udiagnostisert) sykisk syk og en person jeg måtte kutte kontakten med. Tenker ofte på henne og at hun er alene. Samtidig er hun ikke snill, hun er stygg i munn og bryter meg ned. Det er ikke jeg eller barna mine tjent med. 

Anonymkode: b5cef...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har alltid vært ensom. Aldri hatt en bestevenn. Jeg har noen få venner nå, men ser de ikke så ofte, kanskje maks et par ganger i året.

Anonymkode: 00f10...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...