Gå til innhold

Jeg liker ikke gå tur i skog og mark


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det kun fordi kroppen har godt av det.  Vet flere sier de elsker det og at det gir en ro og balsam for sjelen osv osv. 
Vet ikke hvorfor jeg skriver dette. Men måtte bare si det

Anonymkode: 4d983...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg heller liker det ikke. Og derfor gjør jeg det ikke. 

Finner heller andre måter som er godt for kropp og sjel. 

Anonymkode: ce161...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har fysisk godt av å være i bevegelse er det ingen tvil om. Men, jeg har vanskelig for å tro at det hjelper så mye på psyken å gjøre noe du regelrett ikke liker. Hva med å heller finne en fysisk aktivitet du trives med? Er plenty med YouTube filmer for hjernetrim. Du kan sykle, begynne med klatring, starte med dans, begynne med en lagidrett (fotball, håndball, basket, hokey, innebandy osv), golf, curling, kampsport, turn, jogging, helsestudio, yoga, osv. listen er lang. 

Anonymkode: 7437f...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så glad i å gå i skog og mark, men jeg elsker å sykle på skogsveier og stier, så jeg gjør det isteden. 

Anonymkode: 495b3...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtrent vokst opp i skauen, siden vi bodde langt ute på landet. Men i voksen alder fikk jeg nok. Nå finner jeg heller på andre ting jeg liker, men holder meg fortsatt i tålig god form uten en eneste fjelltur å skryte av. Kjenner jeg er dritt lei av alt maset om "ut i skog og mark". Så du er ikke den eneste, hi. 

Anonymkode: 1b413...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me too! Jobber i bolig og den eneste helgesaktiviteten som er «godkjent» av den eldre garde er tur i skog og mark. Spyr snart av det. Hjemme sykler vi, går turer langs stranden, svømmer eller trampolinepark for å holde oss i bevegelse. Aldri i nærheten av marka!

Anonymkode: f4dec...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker skog og mark, men jeg hater å gå tur for å gå tur. Jeg er vokst opp med skogen rett utenfor huset, store turområder og sjø rett utenfor hytteveggen, men jeg har veligurnn aldri gått en tur for å gå tur. Jeg går i skogen når jeg skal plukke blomster, bær og igrunn gjøre noe. Jeg er på vannet når jeg skal komme meg fra a til b, prøve å få fisk til middag osv. Om jeg går tyve meter eller ti kilometer er helt likegyldig for meg. 
Jeg er vist helt umulig å gå med sier mange rundt meg, for jeg går med snuta ned eller opp, tenk om jeg går glipp av noe jeg vil plukke med meg. Ungene har i alle år sagt det er totalt umulig å gå med mamma og mormor, de finner så mye på veien slik at en aldri kommer til målet. Det som jeg nå syns er ekstremt gøy er at begge ungene har blitt helt like. Ikke så lenge siden 15åringen brukte flere timer til butikken. Hun hadde jo møtt en padde på veien, den var vist veldig underholdene. 17åringen dro med meg min mor på mange turer i sommer, for hun hadde gått forbi steder hun så ting vi måtte plukke. Fargenpå safta blir de perrfekte instagram bildene. 
 

Så jeg tenker vi bruker naturen ulikt,vi får igjen ulike ting av den samme opplevelsen og det er derfor viktig at vi faktisk bruker den slik i vil og ikke hva andre bruker den til. Jeg husker fortsatt gleden jeg så til kmine svigerforeldre når de forklarte hvor vi skulle gå på ski til. Det fjellet bak det fjellet der, langt bakimellom. For de så er det målet langt bakimellom der som gir gleden, for meg så er det alle de små tingene på veien som gir glede og ro i sjelen ( ja, jeg er fortsatt glad for at det ble raskt værskifte og det fjellet bakenfor fjellet aldri ble besøkt av meg. Det var også da vi skjønte at jeg passet til åpasse på hytta, kløve ved, måke snø, lage mat og igrunn alle andre ting enn å gå på ski til det fjellet baken for fjellet. Jeg blir skikkelig rastløs av å gå for å gå, det finnes ikke noe mer kjedelig. Også er det godt at vi har ulike ting vi liker å gjøre. Mine svigerforelde syns det var kjedelig med ved, jeg syns det er helt fantastisk og gir meg ro i sjelen. Kløve, stable, bære og bli sliten i kroppen gir meg energi påfyll. ) 

Anonymkode: 1da18...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er vokst opp med skogen rett utenfor huset, store turområder og sjø rett utenfor hytteveggen, men jeg har veligurnn aldri gått en tur for å gå tur. Jeg går i skogen når jeg skal plukke blomster, bær og igrunn gjøre noe. Jeg er på vannet når jeg skal komme meg fra a til b, prøve å få fisk til middag osv. Om jeg går tyve meter eller ti kilometer er helt likegyldig for meg. 

Sånn har jeg det også. Er vokst opp med naturen, men gikk ikke turer bare for å gå.

Anonymkode: 6c04d...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i å gå i naturen, helst med et mål riktignok. Derimot er jeg ikke glad i musikk. Likevel må jeg jo godta at det er noe veldig mange andre har glede av og at de blir overasket over at jeg helst ungår det. Hvis jeg vil være sosial må jeg regne med at det er musikk der jeg er og jeg kan ikke velge den bort på jobb. Til det er det alt for mange som får mye glede av musikken. 

På samme måte må nok du akseptere at turer i marka gir så mange mennesker mye glede at du må utsettes for det ganske ofte.

 

 

Anonymkode: beac2...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å gå i skogen, hvis jeg går med andre. Og gjerne at vi har med mat, god drikke osv. Sånn så vi kan virkelig kose oss på tur, og være sosiale. Går jeg alene, foretrekker jeg å gå ved vann.

Anonymkode: d970c...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...