Gå til innhold

Hvorfor skal folk grave hvis noen har økt levestandarden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Folk bryr seg gjerne ikke, men hvis noen plutselig bygger nytt hus eller kjøper leilighet, kommer med ny bil eller noen klær.. da skal folk plutselig bli nysgjerrige! Er det bare jeg som blir irritert på slik? Er det griskhet og jantelov som ligger i bunnen der? 

Anonymkode: f8551...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri reagert på noen kjøp andre gjør. Men jeg har selvsagt stil spørsmål. Som når noen bygger hus, så spør jeg hvor langt de har kommet eller om de har møtt på problemer eller slikt. Eller om noen har kjøpt seg bil, så spør jeg om de er fornøyd. Aldri opplevd noen gang at noen har spurt og gravd på negativ måte

Anonymkode: e216a...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk bryr seg gjerne ikke, men hvis noen plutselig bygger nytt hus eller kjøper leilighet, kommer med ny bil eller noen klær.. da skal folk plutselig bli nysgjerrige! Er det bare jeg som blir irritert på slik? Er det griskhet og jantelov som ligger i bunnen der? 

Anonymkode: f8551...392

Hvem er "folk", i dette innlegget?

Anonymkode: 97e44...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er "folk", i dette innlegget?

Anonymkode: 97e44...de3

Folk som bor i nærområdet, slike steder der folk får med seg alt. Folk som følger deg på sosiale media som du gikk i klasse med. 

Anonymkode: f8551...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hva er problemet? Er det ikke bare hyggelig at folk engasjerer seg i noens nye, fine hus eller nye bil? Er vel ikke verre enn å takke for komplimentet?
Vi har økt levestandarden kraftig de siste årene. Bygget ut og totalrenovert huset. Byttet ut eldre biler med nye. Kjøpt båt. Vært på spennende ferier. Regner med at folk skjønner at vi har bedre inntekt enn vi hadde for noen år siden. Men det er jo heller ikke hemmelig at vi har «steget i gradene» på hver vår jobb, og da er det vel implisitt at man tjener bedre? Hvis noen spør direkte om økonomi kan jeg godt belrefre at vi har bedre inntekt nå...

Er det bare jeg som ikke skjønner hva HI mener at er et problem?

Anonymkode: b32dd...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...